کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیات‌های بوکس چهارسال فقط وعده شنیدند/ قهرمانان خانه‌نشین شده‌اند

مهر , 29 آبان 1400 ساعت 13:51

حزب الله:پرچمدار کاروان ایران در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ گفت: در چهارسال قبل فدراسیون بوکس تبدیل به یک کارزار جنگی شد و به جای مدیریت بر حواشی، خود فدراسیون عامل عقبگرد این رشته شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی مظاهری ملی پوش سابق بوکس و پرچم دار کاروان ایران در المپیک لندن در خصوص عملکرد چهارساله ثوری در فدراسیون بوکس گفت: بدون هیچ تعصب، قصد و غرض و یا نیتی اظهار نظر می کنم. ثوری با شعارهایی همچون جذب اسپانسر میلیاردی و استفاده از همه پتانسیل ها به فدراسیون بوکس آمد. من خودم کسی بودم که در یکسال اول ریاست ایشان با فدراسیون کار کردم ولی در عمل چیزی ندیدم. نه تنها خبری از اسپانسر نبود بلکه ایشان در مدیریت بوکس هم بسیار ضعیف عمل کرد.
وی افزود: در دوره ریاست ایشان بوکس تبدیل به یک کارزار جنگی شد و به جای مدیریت بر حواشی، خود فدراسیون عامل عقبگرد این رشته شد. من خودم نایب رئیس هیات بوکس استان کرمانشاه هستم و از نزدیک این تبعیض ها را می بینم و متاسفانه قهرمانانی که سال ها برای بوکس زحمت کشیدند خانه نشین شده اند و همین باعث صدمه بزرگ به بوکس شده است.
قهرمان سابق بوکس آسیا ادامه داد: شما کادر فدراسیون را ببینید حتی خبری از یک قهرمان نیست. ما این همه قهرمان آسیا داریم ولی هیچکدام با ثوری کار نمی کنند. اگر علی مظاهری اشتباه می کند و نظر اشتباه می دهد آیا همه قهرمانان و پیشکسوتان بوکس هم در اشتباه هستند و مغرضانه عملکرد ثوری را نقد می کنند؟
هر پست را به چند نفر وعده می دهند
مظاهری با انتقاد از دبیری مجمع انتخاباتی بوکس گفت: متاسفانه دبیر فدراسیون دبیر مجمع انتخاباتی بوکس شده است و طبیعی است که ایشان تلاش کند کادر فعلی باقی بماند تا خودش هم دبیر بماند اما بی خبر از اینکه پست دبیری به چند نفر دیگر هم وعده داده شده است. چهار سال پیش هم این اتفاق افتاد و هر پست به ده نفر وعده داده شده بود و این نشان از عدم صداقت دارد.
وی با انتقاد از شرایط بوکس در استانها گفت: در این چهارسال هیچ اتفاقی در استانها نیفتاده است. حتی کمک تجهیزات و سخت افزاری هم به هیات ها نشده است. فدراسیون فقط وعده داده است اما هیچ کمکی به استانها نشده است. روسای هیات ها چهارسال بی توجهی را دیدند، آنها با تمام وجود و با دست خالی کار کردند و من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بوکس قدردان تلاش همه روسای هیات های استانی هستم. با این حجم از نادیده گرفتن روسای هیات های استانی با وعده های دروغین که هیچکدامشان محقق نشد تصمیم اشتباه نمی گیرند.
مظاهری تصریح کرد: روسای هیات ها از کاندیداهای انتخابات برنامه بخواهند. وعده دادن که خیلی آسان است ولی بررسی کنند که چه کسی منفعت بوکس را می خواهد و دلش به حال این رشته و ورزشکارانش می سوزد. پیشنهادم این است روسای هیات های استانی از قهرمانان استان خودشان سوال کنند که برآیندشان روی چه کسی است و کدام گزینه برای ریاست فدراسیون بهتر است؟
پرچم دار المپیک لندن با اشاره به شرایط خاص رشته بوکس گفت: بوکس توانایی کسب مدال المپیک را دارد. ما هیچ چیز کم نداریم و فقط یک مدیریت قوی لازم است. فردی که بتواند حامی مالی بیاورد و پول به فدراسیون تزریق کند. کسی که همه قهرمانان و پیشکسوتان را به فدراسیون بازگرداند و از هرکس در جایگاه خودش استفاده کند.
استکی یک تنه همه کارها را انجام داد
مظاهری در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس در رقابتهای جهانی گفت: توانستیم در رقابتهای جهانی به هدفی که داشتیم برسیم و برای نخستین بار به مدال دست پیدا کنیم. استکی سرمربی تیم ملی واقعا زحمت کشید، او هم کار فنی انجام داد، هم آرامش تیم را تامین کرد و هم اسپانسر آورد. در واقع استکی یک تنه همه کارها را انجام داد.
وی افزود: رئیس فدراسیون ادعا کرده اند که برای اولین بار بوکس را به صدا و سیما آوردیم که صحت ندارد. در سال ۸۵ در بازی های آسیایی بوکس به صورت زنده پخش شد یا در المپیک لندن ایشان کجا بودند که بوکس پخش زنده شد؟ حتی رقابتهای جام فجر هم پخش زنده می شد پس این ادعا صحت ندارد.
وی افزود: چهارسال پیش در حالی که هنوز هیچ صحبتی با مسئولان مربوطه انجام نشده بود و زیرساخت ها و شرایط بررسی نشده بود موضوع راه اندازی بوکس بانوان را در بوق و کرنا کردند و محقق نشد. در مورد بوکس ارتش تمام زحمات بر گردن خود مسئولان ارتش بود و نه تنها فدراسیون بوکس کمکی نکرد بلکه سنگ اندازی هم کرد اما هروقت موفقیتی حاصل می شود به نام خودش از آن بهره برداری می کند. حتی در رقابتهای بوکس کارگری وقتی با یکی از داوران صحبت کردم از شرایط بسیار بد مسابقات گفت و عنوان کرد که حتی در حد یک آب معدنی ساده کمکی از فدراسیون نشد. نمی شود به هر قیمتی یک مسابقه برگزار کرده و از آن به عنوان کارنامه درخشان خودشان صحبت کنند.
وزیر ورزشی دغدغه ما را می فهمد
قهرمان بوکس بازی های آسیایی عنوان کرد: ما زندگی مان را در این رشته گذاشته ایم و در قبال آن مسئول هستیم. قهرمانان، مربیان و داوران بوکس بنشینند و جمع بندی کنند که چه فردی برای ریاست فدراسیون مناسب تر است. بازی های سیاسی و وعده و قول و قرارها راه به جایی نمی برد. هیات ها به کسی رای بدهند که حداقل توانایی قول دادن و عملی کردن آن را داشته باشد.
مظاهری ادامه داد: ما به عنوان قهرمانان زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان از وزیر ورزشی ورزش و جوانان انتظار داریم که شرایط را برای برگزاری یک انتخابات عادلانه در بوکس فراهم کنند. دکتر سجادی از جنس ورزش است و دغدغه ما را می فهمد ای کاش ایشان جلسه ای با قهرمانان و پیشکسوتان بوکس بگذارد و دغدغه های آنها را بشنود. آرزو می کنم تلاش عده ای برای مهندسی انتخابات نتیجه ندهد و بوکس به صاحبان اصلی اش بازگردد و قهرمانان و کارشناسان این رشته دوباره به بوکس برگردند.


کد مطلب: 268377

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268377/هیات-های-بوکس-چهارسال-فقط-وعده-شنیدند-قهرمانان-خانه-نشین-شده-اند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com