کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش هزینه جا به جایی برای مسافرانی که کارت واکسن ندارند

باشگاه خبرنگاران جوان , 29 آبان 1400 ساعت 10:01

حزب الله:یک مقام مسئول گفت: از ابتدای آذر ماه هزینه ورود مسافرانی که واکسن نزده باشند افزایش می‌یابد چرا که باید هربار برای استفاده از این ناوگان حمل و نقل تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل سفر داشته باشند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه اجازه ورود هیچ مسافری بدون داشتن تست منفی کرونا و یا بدون کارت واکسن را به ناوگان حمل و نقل جاد‌ه ای نمی‌دهیم، گفت: سامانه‌ای با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور طراحی شده و پایگاه داده وزارت بهداشت در این سامانه قرار داده شده که بر اساس آن هر فردی که کرونا داشته باشد و یا کارت واکسن دریافت نکرده باشد، اجازه ورود به این ناوگان را ندارد.

 
او ادامه داد: از ابتدای آذر ماه هزینه ورود مسافرانی که واکسن نزده باشند، افزایش می‌یابد چراکه باید هربار برای استفاده از این ناوگان تست تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل سفر داشته باشند تا اجازه سفر برای این افراد صادر شود.
 
باقر جوان با بیان اینکه در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند دنبال می‌شود، افزود: ملاک عمل در حال حاضر برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی داشتن تست pcr منفی است و مسافران باید برای استفاده از این ناوگان کد QR خود را به منزله مجاز بودن برای سفر در سامانه بارگذاری کنند که البته این موضوع در سفر‌های قبلی هم بود. همچنین برای مسافرانی که دوره کرونای ۱۴ روزه آن‌ها هم به اتمام نرسیده بود به هیچ عنوان بلیت برای آن‌ها صادر نمی‌شد.
 
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: از زمانی که اجازه صدور بلیت برای بیماران کرونایی داده نشد تا به امروز به طور متوسط برای ۱۲۰۰ مسافر کرونایی بلیت صادر نشده و اجازه سفر به این افراد تا ۱۴ روز داده نشده است.
 
باقر جوان با بیان اینکه تا زمانی که ۸۰ درصد آحاد جامعه واکسینه نشده باشد باید تنها ۸۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌ها تکمیل شود، افزود: از ابتدای آذر ماه تنها ۸۰ درصد از ظرفیت اتوبوس و قطار تکمیل می‌شود.
 
او بیان کرد: به طور مثال اگر ظرفیت یک اتوبوس ۴۰ نفر است از ابتدای آذر ماه راننده و شرکت حمل و نقلی اجازه دارند تنها ۳۲ مسافر سوار کنند.
 
ثبات قیمت بلیت اتوبوس در طرح فاصله گذاری اجتماعی
 
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هیچ یک از شرکت‌های حمل و نقل مسافری طی دو سال گذشته به علت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و یا کاهش ظرفیت خود اقدام به افزایش قیمت بلیت اتوبوس نکرده بودند، افزود: شرکت‌های حمل و نقلی تنها در نوروز امسال به دلیل یک سر خالی بودن ۲۰ درصد نرخ بلیت را افزایش داده بودند که با مصوبه شورای عالی ترابری این ۲۰ درصد همچنان ادامه پیدا کرد.
 
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌های حمل و نقلی قیمت بلیت خود را تغییر نداده اند و از ابتدای آذر ماه هم ۸۰ درصد از ظرفیت اتوبوس‌ها تکمیل می‌شود.


کد مطلب: 268326

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/268326/افزایش-هزینه-جا-جایی-مسافرانی-کارت-واکسن-ندارند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com