تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
plusresetminus
سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران ضمن تاکید بر دشوار بودن کار این تیم در دیدار برابر لبنان، از احتمال برگزاری تورنمنتی دوستانه با حضور کره جنوبی و قطر خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۹۸
کار راحتی برابر لبنان نداریم/ با کره جنوبی و قطر بازی می‌کنیم
 مهدی مهدوی کیا پیش از بازی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران مقابل لبنان در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا گفت: لبنان تیم خوبی است و بازیکنان باتجربه را به این مسابقات آورده است. ما تیم جوانی آورده‌ایم و از ترکیب ما هفت، یا هشت نفر شرایطی دارند که می‌توانند در المپیک ۲۰۲۴ المپیک بازی کنند.
وی که باید فردا تیم امید ایران را برابر لبنان به میدان بفرستد، تصریح کرد: لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی بازی کرد و به ضد حملات چشم داشت. با سیستم دفاعی حریف، بازی راحتی نخواهیم داشت. لبنان را آنالیز کرده‌ایم. تمرینات خوبی انجام داده‌ایم و امیدوارم با پیروزی این بازی را پشت سر بگذاریم.
سرمربی تیم فوتبال امید در تشریح شرایط سنی بازیکنان تیمش تاکید کرد: بازیکنان متولد ۲۰۰۱ به بعد می‌توانند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازی کنند. لبنان و تاجیکستان از بازیکنان متولد ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ استفاده می‌کند اما نگاه ما به آینده است. امیدوارم تیمی را جمع کنیم که در مسابقات انتخابی المپیک و خود المپیک بیشتر به ما کمک کند. بعد از عبور از این مرحله فرصت بیشتری برای بازی تدارکاتی داریم. ان شاءالله این بازی را هم با سه امتیاز پشت سر بگذاریم و سپس برنامه‌ای هشت ماهه برای حضور پرقدرت در مرحله بعد خواهیم داشت.
مهدوی کیا در خصوص تعاملش با باشگاه‌ها تصریح کرد: با شرایطی که باشگاه‌ها در لیگ داشتند سعی کردیم از هیچ باشگاهی بیش از دو بازیکن نداشته باشیم. دو، سه باشگاه بودند که سه بازیکن در تیم امید دارند. پیشنهاد دادم تا این باشگاه‌ها در هفته دوم لیگ برتر از بازیکنان استفاده کنند. استقلال و ذوب آهن استقبال کردند و بازیکنانشان بعد از هفته دوم به ما اضافه شدند. یک بازیکن هم از مس رفسنجان بود که درخواست دادند و ما موافقت کردیم. دوست داریم تعاملی باشد تا نه باشگاه‌ها متضرر شوند نه تیم ملی.
وی درباره پیشنهادش به AFC برای برگزاری مسابقات امیدها در «فیفادی» گفت: سخت است تمام بازیکنان را در این شرایط در اختیار داشته باشیم. اگر مسابقات در فیفادی برگزار شود خیلی بهتر خواهد بود و ما هم فرصت بهتری برای آماده سازی داریم. اگر این‌طور بشود دیگر این مشکلات را در آینده نداریم.
سرمربی تیم فوتبال امید درباره برنامه‌هایش در صورت صعود ایران در مرحله مقدماتی یادآور شد: رایزنی کرده‌ایم تا بعد از این مرحله از مسابقات اردوهای منظمی داشته باشیم. صحبت‌هایی با مسئولان امارات و کره جنوبی شده است. قرار شد تورنمنتی در قطر و در ماه فوریه داشته باشیم با حضور کره جنوبی، ایران، قطر و یک تیم دیگر. در مورد برگزاری اردو در کمپ اسپایر قطر و استفاده از امکانات این کمپ و همینطور صحبت با مسئولان امارات برای حضور در این کشور در حال بررسی هستیم تا خودمان را برای مرحله نهایی انتخابی المپیک خوب آماده کنیم.
مهدوی کیا در پایان درباره میزبانی تاجیکستان و شرایط تیم این کشور هم اظهار کرد: تا اینجا میزبانی بد نبوده است. مشکل بزرگ، چمن مصنوعی است که خیلی از بازیکنان ما سالهاست روی این نوع چمن بازی نکرده‌اند. تاجیکستان هم تیم خیلی خوبی است و هفت، هشت سال کنار هم هستند. تقریباً ۸۰ درصد تیم بزرگسالانشان همین بازیکنان هستند. اسکلت اصلی تیمی که مقابل پرسپولیس بازی کردند همین نفرات است. آنها دونده هستند و هماهنگی خوبی دارند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین