تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
plusresetminus
حزب الله: نایب‌رئیس شورای شهر کرج در بازدیدی که از کاخ مروارید(شمس)، ضمن انتقاد از عدم توجه به بنای این میراث تاریخی و فرهنگی شهر، سفر و بازدید از آثار گذشتگان برای عبرت گرفتن از تاریخ را جزو تذکرات اکید قرآن ذکر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۹۵
پلمب میراث تاریخی یک شهر هنر نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا رحیمی به همراه تعدادی از اعضا شورای شهر در بازدید از کاخ مروارید، گفت: حفظ نشانه‌های تاریخ و شابلون‌های زمان، مایه عبرت و افزایش آگاهی و دانش است و نگهداری آثاری چون کاخ‌ها، پل‌ها، ابنیه، مقابر، معابد، خشت‌ها، کوزه‌ها، سکه‌ها، لباس‌ها، اسلحه‌ها، اشکال و خطوط را گویای فرهنگ آن دوره و دریچه‌ای برای ورود به تاریخ عنوان کرد.
وی بابیان اینکه در بازدید از این میراث تاریخی شهر، غصه‌ای بر غصه‌هایمان افزوده شد، اضافه کرد: اگرچه مدیریت شهری درگذشته و امروز نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز کاخ اقدامات ارزشمندی و را انجام داده است اما متأسفانه بنای آن رو به نابودی و فروریختن است.
نایب‌رئیس شورا شهر کرج رسیدگی به ابنیه تاریخی را جزو وظایف اداره میراث فرهنگی برشمرد و بیان کرد: ظاهراً بنا و ساختمان این اثر بی‌صاحب و بی‌سروسامان است و به نظر می‌رسد عاقبتی چون پل‌دختر در ورودی کرج، حمام حیدرآباد انتظار آن را می‌کشد.
رحیمی از دو مرحله فروریختن بخش‌هایی از پل‌دختر در سال جاری به‌عنوان یک ضایعه تاریخی و فرهنگی یادکرد و افزود: سابقه این اثر به روایتی به دوره صفویه و به روایتی متقن تر به دوره ساسانیان می‌رسد.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، با اشاره به اقدامات مثبت مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، در دوره همکاری این‌جانب در معاونت فرهنگی شهرداری پلمپ این اثر را ظلم به تاریخ و فرهنگ شهر و کشور ارزیابی و درعین‌حال گفت: البته این حال فعلی این اثر ملی به بی‌مهری دولت‌های قبل و مدیران استانی سابق و جدید بازمی‌گردد.
رحیمی از آمادگی مدیریت شهری برای بازسازی و نگهداری از این اثر تاریخی خبر داد و از مسئولان امر خواست موضوع را با جدیت مورد رسیدگی و توجه قرار دهند
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین