تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله:انیمیشن «بگریز» با موضوع زندگی یک پناهجوی افغانستانی همچنان به موفقیت خود در جشنواره‌های جهانی ادامه می‌دهد.
۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۹۰
جایزه بزرگ فستیوال «انیمیشن فیلم است» برای «بگریز»
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فیلم مستند انیمیشن «بگریز» ساخته یوناس پوهر راسموسن توانسته یک جایزه دیگر ببرد و این بار برنده جایزه بزرگ هیات داوران چهارمین فستیوال «انیمیشن فیلم است» در هالیوود شده است.
این فیلم که قرار است از روز سوم دسامبر در ایالات متحده اکران شود، داستان مردی به نام امین را تعریف می‌کند که برای نخستین بار ماجرای گذشته سخت خود را تعریف می‌کند و می‌گوید چطور وقتی بچه بود از افغانستان پناهنده شد.
پیتر دبروژ از ورایتی که رییس هیات داوران بود در بیانیه‌ای گفت: یوناس پوهر راسموسن در مستند اثرگذار و نوآورانه خود، با دقت بالا گذشته شخصی یک پناهجوی افغان را تعریف می‌کند. این فیلمساز از پروسه انیمیشن برای محافظت کردن از هویت فرد استفاده می‌کند اما در عین حال لایه‌ای اضافه به محتوای خود می‌افزاید و اثر درد و رنجی که روی حافظه و هویت این مرد گذاشته شده را به تصویر می‌کشد.
«بگریز» همین هفته به عنوان نماینده دانمارک برای شرکت در بخش بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب شد.
این فیلم قبلا برای نمایش در بخش مجازی فستیوال فیلم کن امسال انتخاب شده بود و همچنین پس از نمایش فیزیکی در فستیوال ساندنس توانسته برنده جایزه بزرگ هیات داوران بخش سینمای جهان آن شود.
علاوه بر این، «بگریز» توانست جایزه بهترین مستند نوردیک در فستیوال گوتنبرگ را از آن خود کند و در فستیوال انیمیشن آنسی فرانسه هم سه جایزه از جمله جایزه کریستال بهترین فیلم بلند را به خود اختصاص دهد.
در پایان جوایز «انیمیشن فیلم است»، هیات داوران همچنین جایزه ویژه خود را به فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار «زیبا» ساخته مامورو هوسودا اهدا کرد. جایزه مخاطبان هم به فیلم «عبور» رسید.
این فستیوال هالیوودی در همکاری با سازمان GKIDS و فستیوال فیلم آنسی برگزار می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین