تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
plusresetminus
حزب الله: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد اجرا یا لغو طرح ترافیک تاثیری بر شیوع کرونا نداشته است، گفت: بنابراین هدف از تغییر طرح ترافیک، کاهش بار و ازدحام در ناوگان حمل و نقل عمومی است و در جلسه امروز این موضوع بررسی می‌شود و احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک و حتی بازگشت آن به ساعت قبلی وجود دارد.
۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۸۷
احتمال افزایش ساعت طرح ترافیک تهران/ پیشنهاد لغو منع تردد شبانه به ستاد ملی مقابله با کرونا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر علیرضا زالی در حاشیه حضور در مقر یگان ویژه و افتتاح فاز دوم واکسیناسیون سیار کرونا از سوی یگان‌های ویژه ناجا، به ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه یگان‌های ویژه ظرفیت خوبی برای مشارکت در طرح واکسیناسیون سراسری کرونا داشته و نه تنها در این مورد بلکه از همان روزهای نخست شیوع کرونا، این یگان از اولین نیروهایی بود که به صورت خودجوش و داوطلبانه برای مقابله با این ویروس پیشگام شد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای منع تردد شبانه و اینکه علیرغم مخالفت دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس و شهرداری با تداوم اجرای این طرح، چرا این طرح هنوز لغو نشده است، گفت: در خصوص منع تردد شبانه ما کارگروهی را در ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ایجاد کردیم که میزان اثربخشی این طرح را مورد بررسی قرار دهند. آنچه که ما براساس اقدامات کارشناسی به آن دست یافتیم حاکی از آن است که در تهران اعمال محدودیت منع تردد شبانه اثربخشی چندانی در کنترل بیماری کرونا نداشته است، لذا پیشنهاد ما لغو طرح منع تردد شبانه بود.
وی ادامه داد: ما این موضوع را در ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران، استانداری و... مطرح کردیم و پیشنهاد آن نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره اینکه چرا این طرح تاکنون لغو نشده است، اظهار کرد: حتما می دانید که ستاد ملی مقابله با کرونا طرح منع تردد شبانه را مصوب کرده است؛ بنابراین ادامه اجرا یا لغو آن نیز بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است. از این رو اگر بنا به لغو این طرح باشد ستاد ملی مقابله با کرونا باید درباره آن تصمیم نهایی را بگیرد.
زالی درباره اظهارنظر پلیس پیرامون ترافیک پایتخت و ارتباط نحوه فعلی اجرای طرح ترافیک بر آن نیز اظهار کرد: درباره طرح ترافیک و نحوه اجرای آن امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرداری تهران و دستگاه‌های مختلف برگزار شده و در این خصوص اظهارنظر می‌شود.
وی ادامه داد: در زمینه تأثیر طرح ترافیک بر شیوع کرونا نیز ما دو فاز مطالعاتی و پژوهشی را در حوزه شهر تهران انجام دادیم که نتایج آن نشان می دهد که لغو طرح ترافیک و به طور کلی طرح ترافیک تأثیری بر شیوع کرونا نداشته است.
وی با بیان اینکه هدف از تغییر طرح ترافیک کاهش بار و ازدحام در ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که در تحقق این موضوع توفیق چندانی حاصل نشده لذا در جلسه امروز این موضوع بررسی می شود و احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک و حتی بازگشت آن به ساعت قبلی وجود دارد.
زالی درباره افرادی که واکسیناسیون کرونا را در شهر تهران انجام نداده اند نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه در تهران مشارکت خیلی خوبی برای تزریق واکسن انجام شده و طبق آخرین آمارهای ما ۷۸ درصد مردم تهران دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. همچنین میزان تزریق دوز دوم کرونا نیز در حال نزدیک شدن به ۵۰ درصد است و ما امیدواریم که دیگر افراد باقی مانده نیز هر چه سریع تر دز اول واکسن خود را تزریق کنند.
زالی ادامه داد: در مورد افراد بالای ۶۰ سال خوشبختانه پوشش خوبی در زمینه واکسیناسیون داشتیم و در مورد افراد بالای ۷۰ سال نیز بالغ بر ۹۳ درصد از شهروندان به پایگاه‌ها مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، زالی همچنین در مراسم آغاز بکار فاز دوم طرح واکسیناسیون سیار کرونا  از سوی یگان‌های ویژه اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک طرح جهادی و خودجوشی دیگر از سوی یگان‌های ویژه در عرصه مقابله با کرونا بودیم و دیدیم که خدمات نوین دیگری از سوی مجموعه فاخر یگان‌های ویژه در حوزه سلامت ارائه شد.
وی با اشاره به اقدامات یگان ویژه در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: من شاهد هستم که این نیرو از همان روزهای نخست شیوع کرونا در کشور آمادگی خود را برای کمک در مقابله با کرونا اعلام کرد و یکی از اولین دستگاه‌هایی بود که در این حوزه وارد عمل شد.
وی با توصیف خدمات یگان ویژه به عنوان خدماتی عملیاتی و میدانی اظهار کرد: شاید امروز این موضوع که ضدعفونی معابر اثربخشی چندانی ندارد اثبات شده اما در روزهای نخست یگان ویژه با حضور خود برای ضد عفونی کردن معابر و فضاهای عمومی یک امیدبخشی برای مردم ایجاد کرد. در واقع حضور میدانی یگان‌های ویژه امید مردم برای مقابله با کرونا را افزایش داد که این امر ناشی از نگاه مسئولانه و مسئولیت‌پذیری اجتماعی این نیرو است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به مراکز واکسیناسیون یگان ویژه سه مرکز واکسیناسیون را در شهر تهران ایجاد کرده که این سه مرکز از نظر سرعت عمل، تکریم ارباب رجوع و نحوه ارائه خدمات جزو مراکز ممتاز واکسیناسیون در شهر تهران محسوب می‌شود.
زالی با بیان اینکه یگان ویژه اولین جایی بود که واکسیناسیون طولانی مدت و شبانه‌روزی را برای کرونا آغاز کرد، گفت: سهولت واکسیناسیون و رعایت کرامت شهروندی از جمله مواردی بود که سبب شد تا شهروندان از اقصی نقاط شهر برای تزریق واکسن کرونا به پایگاه‌های یگان ویژه مراجعه کنند.
زالی آمار پایین خسارات جانی کرونا در یگان‌های ویژه را ناشی از رعایت پروتکل‌ها برشمرد و گفت: نوع چیدمان زیستی در یگان‌های ویژه یک چیدمان ممتاز است و می‌توان گفت‌ که با توجه به گزارشی که در خصوص خسارات جانی ناشی از کرونا در میان نیروهای این یگان اعلام شد این چیدمان یک چیدمان زیستی حرفه‌ای و جمعی است.
وی با بیان اینکه ما باید از الگوی یگان ویژه به عنوان یک الگوی موفق شهری بهره بگیریم، گفت: لباس یگان ویژه نیز یک لباس مقدس است که باید  زحمات این نیرو مورد تکریم قرار گیرد.
زالی درباره واکسیناسیون سیار کرونا نیز اظهار کرد: طرحی که یگان ویژه در آن مشارکت کرده طرح مهمی است که ما در آن فعالانه به سمت افراد دارای ناتوانی یا بیماری رفته و واکسن به آنان تزریق می‌شود. این موضوع قطعا در کاهش شیوع کرونا تاثیرگذار خواهد بود.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین