تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است که انعکاس دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی این کشور و موجب عاری شدن این پهنه جغرافیایی از خشونت شود.
۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۸۶
هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سعید خطیب‌زاده در حاشیه نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که صبح امروز (چهارشنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد، درباره نشست همسایگان افغانستان در تهران، اظهار داشت: گفتگوها در جریان است و همه وزرای خارجه در حال حاضر تلاش می‌کنند تا به یک بیانیه مشترک دست پیدا کنند. فضای گفتگوها بسیار مثبت و سازنده است و تهران تلاش می‌کند تا نقطه تلاقی همه دیدگاه‌ها و همگرایی منطقه‌ای باشد.
وی بیان کرد: پیام نشست تهران مشارکت و همکاری کشورهای منطقه به جای واگرایی و یا رقابت درباره افغانستان بوده که تا الان محقق شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما به دنبال روشن کردن خطوطی هستیم تا کشورهای همسایه بتوانند آینده افغانستان را بر اساس خواست و اراده مردم افغانستان تسهیل کنند.
خطیب‌زاده با بیان اینکه هدف نشست تهران تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان است که انعکاس دهنده تنوع قومیتی و جمعیتی این کشور و موجب عاری شدن این پهنه جغرافیایی از خشونت شود، گفت: علاوه بر این، اختلافات کشورهای دیگر نباید به افغانستان سرازیر شود و افغانستان باید بتواند عضو موثری در ترتیبات و همکاری‌های منطقه‌ای باشد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین