تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
plusresetminus
حزب الله: در شرایطی که هنوز درخواست برخی هموطنان برای پرداخت خسارت به وسایل برقی‌شان از سوی توانیر بی پاسخ مانده و قول پرداخت آن برای ماه‌های آینده داده شده بود، امروز اعلام شد که پرداخت خسارت‌های نوسانات برق مشترکان از آبان ماه آغاز خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۶۶۴۱۲
زمان پرداخت خسارت نوسانات برق
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، افزایش دمای هوا طی تابستان امسال موجب رکوردزنی در مصرف برق و به دنبال آن افزایش قطعی برق در کشور شد، این در حالی بود که شهروندان علاوه بر گلایه از خاموشی‌های پی در پی و بعضا بی برنامه، از آسیب و خرابی وسایل برقی خود گزارش می‌دادند، از سوی دیگر در گزارش های غیررسمی بسیاری از مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های لوازم خانگی اعلام میکردند که میزان تقاضا برای تعمیر وسایل برقی در برخی شهرها افزایش یافته که شاید یکی از دلایل آن قطعی برق بود.
 
در این شرایط بود که از سوی مسوولان صنعت برق اعلام شد که مشترکینی که از نوسانات برق آسیب می‌بینند، به محض وقوع حادثه حتما در سامانه بیمه مشترکین ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند. اما بعدتر اعلام شد که هنوز شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده مشخص نشده است.
 
طبق اعلام مصطفی رجبی مشهدی به ایسنا، تاکنون دو مرتبه مناقصه برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعی‌های برق برگزار شده، اما هیچکدام به نتیجه نرسیده بود.
 
زمان پرداخت خسارت نوسانات برق سال ۱۴۰۰ اعلام شد
 
اما امروز مدیر کل امور بین الملل توانیر گفته است که پرداخت خسارت نوسانات برق مشترکان از آبان ماه آغاز می شود و تا پایان سال تمامی خسارت نوسانات برق سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.
 
صالحی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد اغلب خسارات بیمه مشترکین در سال ۱۳۹۹ پرداخت شده است و در سال ۱۴۰۰ هم مطابق قانون بعد از برگزاری مناقصه عمومی و تعیین شرکت بیمه گر معتبر خسارت مشترکین را پرداخت می‌شود. اولویت پرداخت به افرادی است که کد رهگیری آن‌ها زودتر ثبت شده باشد.
 
بر این اساس، سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان بابت خسارت به لوازم منزل مشترکان ناشی از قطع و نوسانات برق و حدود ۸ میلیارد تومان، خسارت ناشی از نوسانات برق به خانواده‌ها پرداخت شده است. مشترکان خانگی شهری ۱۰۰ تومان به ازای هر ماه و مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان به ازای هر ماه پرداخت می کنند و این مبلغ برای مشترکان روستایی نصف می شود.
 
هر مشترکی که نسبت به این موضوع شکایتی دارد می تواند اطلاعات و شکایت خود را به طور کامل در وب سایت بیمه توانیر ثبت کند و مطمئن باشد که قطعا به آن رسیدگی خواهد شد. زمانی که مشترکان وارد سایت bimetavanir.org.ir شدند باید شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است که اطلاعات آن را وارد کنند، علاوه بر این اگر هزینه ای پرداخت کردند، فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می شوند.
 
چنانچه این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد، اگر تایید شود که منشاء آن به دلیل برق بوده، پس از تعیین برآورد و انجام اقدامات کارشناسی، مراحل کار پیش می رود. اگر حادثه منجر به قطع عضو شود، مجددا بر اساس قوانینی که وجود دارد، هزینه‌ها برآورد و پرداخت صورت می گیرد، همچنین اگر حادثه منجر به فوت نیز شده باشد، بر اساس مستندات پزشک قانونی مراحل کار پیش می رود و هزینه ها پرداخت می شود، در واقع در پنج گروه لوازم خانگی، آتش سوزی، پزشکی، نقص عضو و فوت هزینه ها پرداخت می شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین