تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
plusresetminus
حزب الله:یک متخصص میکروب شناسی پزشکی در همدان اعلام کرد: تا ۱۵ آبان ماه علائم تنفسی فوقانی شامل بینی، سینوس ها،حفره بینی و گلوگاه که خارج از قفسه سینه قرار دارند، در بین مردم به اوج می رسد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۶۰۲
۱۵ آبان علائم تنفسی فوقانی به اوج می رسد/ خود تشخیصی آنفلوآنزا و کرونا ممنوع!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمد طاهری اظهار کرد: هر ساله علائم تنفسی دستگاه تنفسی به ویژه علائم تنفسی فوقانی که شامل قسمت هایی از دستگاه تنفسی که خارج از قفسه سینه قرار دارد، به علت انتقال ویروس در بین مردم افزایش می‌یابد و در نهایت تا ۱۵ آبان ماه این وضعیت به اوج می رسد.
وی با بیان اینکه در فصل پاییز شیوع سرماخوردگی‌های معمولی و آنفلوآنزا را خواهیم داشت، تصریح کرد: این ویروس‌ها در فصل پاییز فعال بوده و هرسال بسیاری از شهروندان به دنبال انجام واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا هستند که از پایان شهریورماه  واکسیناسیون آغاز می‌شود.
دکتر طاهری افزود: با شیوع کرونا  و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها و استفاده از الکل میزان شیوع آنفلوآنزا به شدت کاهش یافت که امیدواریم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد ادامه روند کاهشی آنفلوآنزا در این فصل باشیم.
وی با بیان اینکه باید شهروندان در فصل پاییز مراقب باشند همزمان گرفتار دو میکرو ارگانیسم نشوند، خاطرنشان کرد: در برخی موارد افراد ممکن است همزمان به دو ویروس از جمله آنفلوآنزا و کرونا مبتلا شوند که این وضعیت موجب افزایش شدت بیماری شده و دستگاه تنفسی افراد تحت تاثیر می‌گیرد و با چندین ویروس درگیر می‌شود و این روند بهبود بیماری را به اختلال و تاخیز مواجه می‌کند.
دکتر طاهری بهترین فاصله زمانی واکسیناسیون علیه دو ویروس آنفلوآنزا و کرونا را دو هفته خواند و گفت: فاصله تزریق این دو واکسن دو هفته بوده و دریافت کنندگان برای ایمنی بیشتر  و اثر گذاری هر دو واکسن باید این فاصله زمانی را رعایت کنند همچنین این فاصله زمانی در مورد دز اول و دوم واکسن تفاوتی ندارد.
این میکروب شناسی پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر در فصل شیوع آنفلوآنزا و کرونا قرار داریم، تاکید کرد: افراد به هیچ عنوان خود تشخیصی نکنند و تفاوت بین آنفلوآنزا و کرونا را از یک دیگر و خودسرانه خودتشخیصی نکنند چرا که علائم کلینیکی هر یک از این بیماری‌ها متفاوت بوده و در هر منطقه جغرافیایی متفاوت است بنابراین بهترین راهکار برای تسریع درمان مراجعه به پزشک متخصص است.
وی ادامه داد: در صورتیکه پزشک متخصص بین تفکیک آنفلوآنزا و کرونا دچار تردید شود، آزمایشات تشخیصی را برای بیمار تجویز خواهد کرد و این روش نیز بهترین راه برای تفکیک این دو ویروس از یکدیگر است.
دکتر طاهری با بیان اینکه انجام هیچ نوع واکسیناسیونی علیه کرونا ۱۰۰ درصدی نیست، یادآور شد: همزمان با تزریق واکسن باید فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری دور همی‌ها انجام شود تا بتوانیم این ویروس را از حالت پاندمی خارج کنیم.
وی به تزریق همگانی واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تنها در صورتی می توانیم به ایمنی مطلوب و اثر بخش دست یابیم که افراد باقی مانده نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین