تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: با توجه به پایان فصل چرا در مراتع ییلاقی، اخطاریه لازم در خصوص اخراج دام‌های موجود صادر شده است.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۵۶۹
اخطار برای خروج دام‌های باقی مانده در ییلاقات طالقان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حامد فرضی با اشاره به مشاهده طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان چرای دام‌ها در مناطق ییلاقی استان از جمله مراتع طالقان تمام شده، طی هفته‌های قبل بسیاری از دام‌ها از مراتع خارج  شده‌اند.
وی توضیح داد: در خصوص دام‌های باقی مانده هم اخطاریه لازم صادر شده و دامداران باید به سرعت آنها از مراتع خارج کنند چون در غیر این صورت جریمه خواهند شد.
وی اضافه کرد: در مناطق حفاظت شده حیواناتی زندگی می‌کنند که احتمال انتقال این ویروس به آنها وجود دارد؛ بنابراین مجموعه دامپزشکی اکثر دام‌های اطراف منطقه حفاظت شده محیط زیست را واکسینه کرده تا احتمال انتقال بیماری به حیوانات مناطق حفاظت شده به صفر برسد.
فرضی تاکید کرد: پیشگیری که شامل واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخورهای دام‌ها و تخلیه مراتع کانون‌های آلوده از وجود دام است، بهترین راه مقابله با طاعون است و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد، این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و صرفاً نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می‌کند بنابراین جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین