تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله:وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که می خواهد حمله پهپادی اشتباهی را که به جای داعش، یک امدادگر افغان و شماری از بستگانش را هدف قرار داد، با پرداخت پول جبران کند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۵۶۴
آمریکا فاجعه پهپادی کابل را با پول جبران می کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در تازه‌ترین کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد که پنتاگون قصد دارد به خانواده قربانیان حمله پهپادی که اشتباهاً ۱۰ غیر نظامی افغان از جمله هفت کودک را هدف قرار داد؛ غرامت بپردازد.
این اقدام غیرقابل توجیه که با هدف به رخ کشیدن مبارزه ادعایی علیه داعش در واپسین روزهای حضور نظامی آمریکا در افغانستان رخ داد؛ به قیمت جان «زماری احمدی» امدادگر افغان و شماری از اعضای خانواده او تمام شد.
در ۲۹ آگوست ۲۰۲۱، نیروهای آمریکایی با این ادعا که یکی از طراحان حمله انتحاری به فرودگاه کابل را شناسایی کرده‌اند؛ خودرو «زماری» را هدف قرار دادند و پنتاگون دست کم تا زمان زیر سوال رفتن اقدامش از سوی جامعه بین‌الملل، همچنان مدعی بود که با انگیزه‌های خیرخواهانه دست به چنین جنایتی زده است.
جان کربی نگفت که چه مقدار غرامت به بازماندگان این حمله پرداخت خواهد شد اما ظاهراً «کالین کاهل» معاون وزارت دفاع آمریکا در مسائل سیاسی، در دیدار مجازی با بنیانگذار موسسه مردم نهادی که زماری را استخدام کرده بود؛ چنین قراری را گذاشته است.
کربی همچنین مدعی شد که پنتاگون در همکاری تنگاتنگ با وزارت خارجه آمریکا تلاش می‌کند اعضای خانواده زماری را که در قید حیات هستند به آمریکا منتقل کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین