تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
plusresetminus
حزب الله:منابع از وقوع تلفات انسانی در تیراندازی‌های اطراف کاخ دادگستری لبنان خبر دادند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۵۲۰
کشته و زخمی شدن چند تن به دنبال تیراندازی در اطراف کاخ دادگستری لبنان/ درخواست میقاتی برای تشکیل جلسه اضطراری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،منابع لبنانی گزارش دادند که به دنبال تیراندازی افراد ناشناس به سمت جمعیت مردمی که در حال حرکت به سمت ساختمان دادگستری بودند ارتش همچنان به استقرار گسترده نیروهای خود در منطقه «الطیونه» در نزدیکی این ساختمان ادامه می‌دهد.
منابع گزارش دادند که در جریان این تیراندازی یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. البته ممکن است آمار کشته و زخمیان این حادثه بیشتر باشد و هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.
صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که چهار تیم پزشکی برای درمان مصدومین و انتقال آنها به بیمارستان به منطقه الطیونه رفته اند.
بر این اساس اقدامات ارتش برای دستگیری افرادی که به سمت مردم تیراندازی می‌کردند همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که یک تک تیرانداز مسئول این حوادث بوده است.
در همین حال لبنانی‌ها که پلاکاردهایی با شعارهای ضد آمریکایی در دست داشتند وارد کاخ دادگستری شده و تصمیمات غیر قانونی «طارق بیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت را محکوم می‌کنند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از همه خواست آرامش خود را حفظ کرده و به هر دلیلی وارد فتنه نشوند.
وی همچنین به ارتباطات خود با «ژوزف عون» فرمانده ارتش در خصوص اطلاع از اقداماتی که ارتش برای برقراری ثبات در منطقه الطیونه و دستگیری عاملان جنایتی که با تلفات بشری همراه بوده ادامه می دهد. ارتباط وی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در این خصوص نیز ادامه دارد.
نخست وزیر لبنان همچنین با «بسام مولوی» وزیر کشور و «موریس سلیم» وزیر دفاع در زمینه آخرین وضعیت منطقه الطیونه در ارتباط بوده و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت مرکزی درباره این وضعیت شد.
«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز در تماس با نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر دفاع و فرمانده ارتش بوده و اوضاع امنیتی منطقه الطیونه را پیگیری می کند.
هنوز مشخص نیست که چه کسانی به سمت تجمع کنندگان تیراندازی کرده‌اند. ارتش لبنان در بیانیه‌ای وقوع این تیراندازی را تأیید کرده و گفته است که شناسایی هویت عاملان حمله در دست بررسی است.
شبکه المیادین در این باره به نقل از تظاهرات کنندگان گفت: «در حالی که به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودیم، به یکباره با تیراندازی مواجه شدیم.» تیراندازی از بالای ساختمان‌های اطراف رخ داد. همزمان با تیراندازی‌ها، صدای انفجار نیز در نزدیکی کاخ دادگستری شنیده شده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین