کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدیدترین اخبار کرونا در ایران

رشد ۶۰ درصدی نرخ ابتلا نسبت به اول هفته / فرش قرمز برای پیک ششم پهن نکنیم

تسنیم , 22 مهر 1400 ساعت 11:07

حزب الله: مقایسه آمارهای رسمی منتشر شده اول هفته جاری تا روز گذشته نشان می‌دهد ویروس منحوس همچنان زیرپوستی فعال است و روند صعودی خود را ادامه داده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بررسی‌های آماری نشان می‌دهد از ابتدای هفته تا روز گذشته همواره ویروس منحوس فعال بوده و روند صعودی خود را کاملاً زیرپوستی ادامه داده تاجایی که رشد 60.6 درصدی نرخ ابتلا در این دوره مهر تاییدی بر احتمال شکل‌گیری پیک ششم در آینده نزدیک است.
کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند براساس رفتار ویروس منحوس در پیک‌های گذشته درست زمانی که نرخ ابتلا در پایین‌ترین حد خود قرار گرفته نوسان‌های کوتاه مدت یعنی صعودهای مقطعی بیانگر این است که در آینده نزدیک جهش ناگهانی نرخ ابتلا ایجاد خواهد شد.
این گروه تاکید می‌کنند بعد از کاهش چشمگیر نرخ ابتلا بعد از حدود 90 روز کمترین میزان ابتلا اولین روز هفته جاری با 7654 مورد ابتلا ثبت شد اما عواملی از جمله عادی انگاری مردم و کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد تا به صورت پله‌کانی روند صعودی دوباره آغاز شود که این به معنی آغاز حرکت دومینوی صعودی برای تشکیل یک پیک تازه از همه‌گیری است.
به گفته کارشناسان نگرانی‌ها از تشکیل پیک جدید درست زمانی ایجاد می‌شود که می‌بینیم بعد از افزایش حدود 61 درصدی نرخ ابتلا میزان بستری‌ها نیز حدود 32.11 درصد افزایش داشته که اگر این دو شاخص را با هم مقایسه کنیم به رابطه معنادار تقریباً 50 درصدی با یکدیگر خواهیم رسید یعنی نیمی از مبتلایان در مراکز درمانی بستری شده‌اند و حالا اگر براساس رفتار ویروس در پیک‌های گذشته تجزیه تحلیل آماری را ادامه دهیم با احتمال رشد حدود 30 درصد در میزان موارد بستری بخش مراقبت‌های ویژه طی 10 روز آینده روبرو خواهیم شد.
کارشناسان بهداشت و درمان همچنین تاکید می‌کنند مشکل اینجاست که دقیقاً بعد از افزایش سه شاخص ابتدایی روند تصاعدی در تمامی شاخص‌ها از جمله موارد فوتی نیز آغاز شده و دوباره بحران شکل می‌گیرد که از همین امروز برای جلوگیری از بحران باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.
این گروه درباره اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌گویند: اگرچه مسئولان با استفاده از راهکارها و امکانات موجود سرعت قابل قبولی در روند واکسیناسیون ایجاد کرده‌اند اما نباید این روند را به معنای از بین رفتن بحران دانست بلکه باید برای دستیابی به نتایج مطلوب بهترین راهکار این است که باید پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنیم تا زنجیره انتقال شکسته و نهایتاً ویروس منحوس تحت کنترل قرار گیرد.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/شمار جانباختگان کرونایی در ارومیه 2 رقمی شد
جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فوت 25 نفر دیگر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته 11 نفر در ارومیه، سه نفر در ماکو و همچنین در تکاب و میاندوآب دو نفر و در شهرهای اشنویه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سردشت، نقده و مهاباد هر کدام یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به ابتلای 991 نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به کرونا تصریح کرد: تاکنون 290 هزار و 269 نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته شمار بستری‌های مشکوک به 634 و شمار بستری‌های آی سی یو به 290 نفر رسید‌.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 478 نفر به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند بیان کرد: 51 نفر نیز تحت ونتیلاتور قرار دارند.
آقازاده به واکسیناسیون 65 هزار و 940 نفر اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون دو میلیون و 563 هزار و 210 نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
استان ایلام/3 فوتی و 168 ابتلای جدید
محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 61 هزار و 462 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.
وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 168 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 165 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 45 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 60 هزار و شش نفر بوده است.
کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان یک مورد شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان ایوان و یک مورد مربوط به شهرستان دهلران گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و 101 نفر بوده است.
استان بوشهر/ 121 بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند
سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان از کاهش بستری‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر 121 نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در 24 ساعت گذشته 47 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای 9 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 18 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 3 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
کشمیری از یک مورد فوتی جدید کرونایی خبر داد و گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 86 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و یک‌هزار و 983 نفر نیز جان باخته‌اند.
وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 33 بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 14 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به واکسیناسیون کرونا پرداخت و بیان کرد: به منظور سرعت بخشی به واکسیناسیون کرونا، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در همه نقاط استان بوشهر راه‌اندازی شده است .
کشمیری افزود: تاکنون 924 هزار واکسن کرونا تزریق شده و روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
استان چهارمحال و بختیاری/ 800 هزار دوز واکسن کرونا تاکنون تزریق شده است
سیدراشد جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری با وضع تسهیل و تسریع در حال انجام است و تاکنون 870 هزار دز واکسن تحویل این استان شده است که 800 هزار دز از این واکسن‌ها تزریق شده است.
وی افزود: درصد کسانی که دز اول را در استان دریافت کردند به 80 درصد رسیده است و کسانی که واکسیناسیون کامل یعنی تزریق هر دو دز را داشتند به 36 درصد رسیده است.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال دانش آموزان سنین 12 تا 18 سال از واکسیناسیون، افزود: دانش آموزان استان استقبال خوبی داشتند و پوشش واکسیناسیون ما به 61 درصد رسیده است و تنها یک هفته دیگر برای واکسینه کامل دانش آموزان فرصت داریم.
جزایری خاطرنشان کرد: از مردم خواهش دارم واکسیناسیون را اصلا به تاخیر نیندازند، افزایش افراد واکسینه شده برابر است با کاهش موارد بستری و مرگ و میر که در ابتلا موج ششم می‌تواند تاثیرگذار باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به واکسیناسیون دز سوم، گفت: واکسیناسیون دز سوم انجام می‌شود یعنی کسانی که در بهمن، اسفند و فروردین ماه 1400 واکسن خود را دریافت کردند اکنون می‌توانند نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به واکسن پاستوکووک، بیان داشت: این واکسن برای اولین بار وارد استان چهارمحال و بختیاری شده است، از فردا در سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان برای گروه سنی 12 تا 18 سال علاوه بر سینوفارم می‌توانیم واکسن پاستوکووک را که تزریق سه نوبتی دارد به دانش آموزان تزریق کنیم.
جزایری در پایان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون آنفولانزا برای گروه‌های هدف یعنی کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری سرکوب کننده، زنان باردار، جانبازان بالای 50 درصد و شیمیایی و همچنین بیماران صعب‌العلاج از روز شنبه 24 مهرماه 1400 در مراکز بهداشتی درمانی با فراخوان بهورزان و مراقبین سلامت انجام خواهد شد.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
استان خراسان رضوی/ نیاز دارویی برای مقابله با موج ششم تامین شده است
محمدرضا صابری مقدس اظهارداشت: براساس برآورد صورت گرفته از داروی مصرفی در موج پنجم شیوع کرونا، موجودی داروی مورد نیاز در داروخانه های بیمارستانی زیر پوشش این دانشگاه تقویت شده است.
وی افزود: به همه بیمارستان‌های استان تاکید شده است تا 20 قلم داروی مورد نیاز برای بیماران کرونایی را تهیه و ذخیره‌سازی کنند.
عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پیگیری لازم برای تامین داروهای مصرفی بیمارستان‌ها هم انجام می‌شود تا آنها در نخستین فرصت داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید. 
صابری خاطرنشان کرد: اکنون از نظر دسترسی به اقلام دارویی بیماران کرونایی در داروخانه‌های سطح شهر مشهد مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه تهیه سرم هم مشکل چندانی نداریم و داروخانه‌هایی که در موج قبلی شیوع ویروس رمدسیویر دریافت می‌کردند همچنان داروهای کرونا را عرضه می‌کنند.
وی گفت: موجودی 15 قلم داروی مورد نیاز بیماران کووید 19 در خراسان رضوی هفته‌ای یک تا 2 بار رصد می‌شود تا در صورت شیوع مجدد بیماری مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید.
 استان کردستان/ 55درصد از جمعیت هدف واکسینه شدند 
 علی‌رغم عبور همه استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، اما کرونا در کردستان همچنان بی‌رحمانه می‌تازد و هنوز شهرستان سنندج و مریوان به دلیل بی‌توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در وضعیت قرمز قرار دارند.
مسئولان استانی در حالی اذعان کرده که تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها کرونایی‌ در بیمارستان‌های کردستان نگران‌کننده و از مردم درخواست رعایت دستورالعمل‌ها را داشته که خودشان برنامه‌ای برای کاهش و پیشگیری از شیوع این بیماری در استان نداشته و مردم نیز رغبتی برای تبعیت از درخواست‌ها و توصیه‌های آنان نشان نمی‌دهند.
ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسینه شدن 55 درصد از جمعیت هدف استان خبر داده و می‌گوید: حدود 700هزار نفر دز اول و 318هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وی با ذکر اینکه 18درصد از دانش‌آموزان استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند، تأکید کرد: افراد 12تا18 ساله نیز بعد از ثبت‌نام در سامانه، واکسیناسیون را انجام دهند.
معاون امور بهداشتی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کرده و گفته که در صورت تداوم این وضعیت کنونی و عدم اجرای دستورالعمل‌ها، پیک ششم و روزهای بحرانی‌تر دور از انتظار نیست.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
استان کرمان/ ثبت 9 مورد فوت ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته
حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته شاهد روند نزولی بودیم، البته سیر نزولی کرونا در استان کرمان کاسته شده اظهار داشت: در صورت عادی انگاری ما فرصتی برای ابراز وجود مجدد کرونا بوجود می‌آید.
وی با بیان اینکه در حل حاضر بالای 63 درصد جمعیت بالای 12 سال استان دوز اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند گفت: بالای 90 درصد سالمندان استان که جمعیت پرخطر ما هستند واکسن کرونا زدند.
مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 343 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 194 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 31 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 31 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 67 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 63 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 40 هزار و 584 مورد رسیده است.
وی به فوت 9 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: در میان فوتی‌های جدید کرونا در استان کرمان یک کودک 10 ماهه قرار داشت و مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 815 مورد رسیده است.
شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 697 هزار و یک مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 796 هزار و 228 مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
 


کد مطلب: 265498

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265498/رشد-۶۰-درصدی-نرخ-ابتلا-نسبت-اول-هفته-فرش-قرمز-پیک-ششم-پهن-نکنیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com