تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
plusresetminus
حزب الله: آخرین روز سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نشست خبری فیلم‌ها و انیمیشن‌های کوتاه در پردیس سینمایی ساحل اصفهان برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۴۸۵
نشست خبری فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های جشنواره ۳۴ برگزار شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی رئیسی، تهیه کننده اثر انیمیشنی هزار و یک داستان در نشست خبری این مجموعه در حاشیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: هزار و یک داستان به سراغ کتاب‌های کودک ایرانی رفته است که توسط نویسندگان و تصویرگران ایرانی طراحی شده‌اند و حالا این کتاب‌ها به صورت انیمیشن درآمده‌اند؛ در صورت بازاریابی این انیمیشن، می‌تواند محصولات متنوعی را برای کودکان تولید کرده و آنها را به فرهنگ ایرانی علاقه مند کنند.
وی افزود: تاکنون نزدیک به ۸۰ قسمت از این مجموعه ساخته شده است و در تلاش هستیم که قسمت‌های بعدی این فیلم نیز تولید شود. شخصاً اعتقاد دارم که در جشنواره کودک و نوجوان، باید دو بخش مجزا برای فیلم‌های کودکان و نوجوانان داشته باشیم؛ کودکان مراحل رشد حساسی را دارند و باید به صورت جدی و تخصصی به رشد این بخش حساس جامعه بپردازیم.
رئیسی تاکید کرد: رسالت مجموعه ما برگرفتن داستان‌ها از کتاب‌ها با نویسندگان و تصویرگران ایرانی است که برای ترویج کتاب خوانی و معرفی بهترین تصویرگران ایرانی ساخته می‌شود.
سن کودکان داستان‌های خاصی می‌طلبد
ریحانه کاوش کارگردان هنری مجموعه هزار و یک داستان نیز در نشست این فیلم اظهار کرد: ساخت انیمیشن برای کودکان از آن جهت اهمیت دارد که ذهنیت کودکان را شکل می‌دهد اما هزینه‌ها برای ساخت آثار کودکان که جهت گیری فکری آنها را ترتیب می‌دهد، بسیار بی اهمیت جلوه داده می‌شود.
وی افزود: سن کودکان، رنگ‌ها و داستان‌های خاصی را می‌طلبد و با تفاوت سنی کودکان، شکل آثار باید متفاوت شود. سعی می‌کنیم که کارهایمان را برای رده سنی کودکان تولید کرده تا آنها ارتباط خوبی با این مجموعه برقرار کنند.
کاوش خاطرنشان کرد: انیمیشن هزار و یک داستان می‌تواند یک هم افزایی در زمینه هنر و انیمیشن باشد زیرا ما تلاش می‌کنیم که از بهترین کتاب‌های ایرانی الگوبرداری کنیم؛ بچه‌های باید سریالی را ببینند که ریشه در جامعه ما داشته باشد. این مجموعه برای ما شروع یک راه بود که ما را با چالش‌های زیادی مواجه کرد. در یک اثر پویانمایی، دشواری‌های زیادی وجود دارد اما بسیار امیدوارانه این کار را آغاز کردیم و خوشبختانه در چندین جشنواره در حوزه کودکان دیده شدیم و جوایزی را نیز به دست آوردیم.
وی تاکید کرد: در دنیا انیمیشن و یا فیلم‌هایی وجود دارند که برگرفته از داستان‌ها و کتاب‌های نویسندگان بزرگ هستند؛ وقتی این آثار ادامه دار باشند، معمولاً با اقبال عمومی بهتری رو به رو می‌شوند. بچه‌ها زمانی که انیمیشن را می‌بینند، با کتاب‌ها آشنا تر می‌شوند و هدف ما نیز آشنایی کودکان با کتاب‌های خوب ایرانی بود.
کارگردان انیمیشن هزار و یک شب خاطرنشان کرد: امیدوارم که توجه مسئولان به تقسیم بندی سنی کودکان و نوجوانان بیشتر شود؛ زمانی که این تقسیم بندی اتفاق بیافتد، تماشاگران آثار، فیلم مربوط به رده سنی خود را دیده و تأثیر بیشتری را بر آنها می‌گذارد.
کودکان خواسته‌های خود را بیا بیان می‌کنند
مهسا امیری، کارگردان فیلم کوتاه دوچرخه باز در ابتدای نشست خبری این فیلم در حاشیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به اینکه یک معلم هستم و همیشه با کودکان ارتباط خاصی داشتم، سعی کردم که تمامی تجربیات خود را به عنوان یک فیلم تولید کنم. با هماهنگی‌های انجام شده توانستیم با یک تیم که تقریباً همگی برای اولین بار در امر فیلم سازی فعالیت داشتند، این کار را کلید زده و دوچرخه باز را تولید کنیم.
وی افزود: این فیلم را اصلاً با این فکر که قرار است برای جشنواره‌ای بفرستیم، نساختیم اما به لطف جشنواره کودک، توانستیم که این فیلم را به دیده شدن برسانیم. در آینده قصد دارم که فیلم‌های بیشتری برای کودکان بسازم و به مسائل این رده سنی مهم جامعه بپردازم.
امیری تاکید کرد: دوچرخه باز نشان داد که کودکان، خواسته خود را بدون تعارف بیان می‌کنند اما والدین آنها ممکن است که به خواسته‌های آنها بی توجه باشند. از این رو در پایان این فیلم، به تغییرات رفتاری پدر سعید در داستان پرداخته شده بود.
وی خاطرنشان کرد: بازیگر کودک این اثر اولین تجربه خود را در این فیلم کوتاه سپری می‌کرد اما با شروع روند پیش تولید، آموزش‌ها و آمادگی وی برای این اثر آغاز شده و زمانی که فیلم برداری این اثر آغاز شد، بازیگران تقریباً در سطح خوبی از آمادگی برای اجرای نقش خود داشتند.
باید از استعدادهای جوانان شهرمان استقبال کنیم
علی یزدانی یکی از کارگردانان فیلم‌های کوتاه تبلت، آدامس و منتخب در حاشیه نشست خبری این سه اثر اظهار کرد: از زمان کودکی، به عنوان داور کودک و نوجوان وارد جشنواره شدم و از همان سال، همیشه در جشنواره کودکان و نوجوانان حاضر بودم؛ در سالیان اخیر مشغول ساخت فیلم‌های کوتاه بودم که در سال جاری با سه فیلم در این رویداد حضور داشتم.
وی اضافه کرد: امیدوارم که حمایت‌ها از فیلم کودک افزایش پیدا کند تا بتوانیم فیلم‌های با کیفیت تری را تولید و در جشنواره‌ها به موفقیت برسیم.
دیگر کارگردان این سه اثر نیز در نشست خبری تاکید کرد: طرحی در شهرداری به نام نیمه پر لیوان وجود داشت که توانستیم با کمک خانم موسویان این سه فیلم را پیرو این ایده به تولید برسانیم و به جشنواره کودکان و نوجوانان ارسال کنیم.
صفیه موسویان، تهیه کننده فیلم‌های کوتاه تبلت، آدامس و منتخب در نشست خبری این فیلم نیز تاکید کرد: باید از استعدادهای جوان و نوجوانان شهرمان استقبال کرده و به رشد آنها کمک کنیم؛ یکی از اصلی ترین اتفاقات این سه فیلم کوتاه گروه سنی آن هاست و این فیلم‌ها برای رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال، با کادری جوان تولید شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین