کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پاسخ به هیأت هماهنگی شیعیان عراق

مقتدی صدر: طبق قانون با فساد مبارزه می‌کنیم و نخست وزیری، نه شرقی، نه غربی خواهد بود

ایسنا , 22 مهر 1400 ساعت 10:03

حزب الله:
مقتدی صدر به هشدارهای هیأت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به "چارچوب هماهنگی" که شامل احزاب و گروه‌های مسلح شیعه است، در مورد تاثیر نتایج انتخابات بر صلح داخلی پاسخ داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حساب توئیتری خود نوشت: صلح داخلی در کشور من متزلزل نخواهد شد، برای من تنها امنیت مردم و امنیت عراق از اهمیت برخوردار است.
وی افزود: من به خویشتنداری و اولویت دادن منافع عمومی بر منافع خصوصی توصیه می‌کنم.
مقتدی صدر ادامه داد: "ما مقاومت در برابر اشغال، تروریسم و ​​عادی‌سازی هستیم و تحت هیچ شرایطی به روی هیچ عراقی دست دراز نخواهیم کرد. ما طبق قانون با فساد مبارزه می‌کنیم و نخست وزیری، نه شرقی و نه غربی خواهد بود تا اعتبار و قدرت عراق را بازگردانیم.
بر اساس این گزارش، هیأت هماهنگی شیعیان عراق روز گذشته ضمن رد نتایج اولیه پنجمین انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد، «نتایج انتخابات اخیر صلح مدنی را به خطر می‌اندازد».
از سوی دیگر، مقتدی صدر عراق فعالیت گروه "سرایا السلام" شاخه نظامی جریان صدر  را در دو استان بابل و دیالی به حالت تعلیق درآورد.
وی پیش از این در سخنرانی خود با اعلام نتایج انتخابات عراق خواستار "محدود کردن سلاح در دست دولت و جلوگیری از استفاده آن خارج از این محدوده" شد و گفت: "زمان آن فرا رسیده است که مردم بدون شبه نظامیانی که از اعتبار دولت می‌کاهند در صلح زندگی کنند. "


کد مطلب: 265476

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265476/مقتدی-صدر-طبق-قانون-فساد-مبارزه-می-کنیم-نخست-وزیری-نه-شرقی-غربی-خواهد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com