کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخر هفته به کدام گالری‌ها برویم؟

22 مهر 1400 ساعت 10:00

حزب الله:
حالا دیگر زمان تقریبا قابل توجهی از شروع واکسیناسیون عمومی در کشور می‌گذرد و با توجه به پایین آمدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های هنری از جمله بازدید از نمایشگاه‌ها و گالری‌ها به روال سابق برگشته‌اند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در همین راستا این گزارش ایسنا، مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌های هنری که این روزها در حال برگزاری هستند.

اولین رویداد منظره نگاری شهر تهران
«اولین رویداد منظره نگاری شهر تهران» نام نمایشگاه گروهی‌ است که در گالری متفرقه به نشانی خیابان لاله زار، انتهای بن بست اتحادیه، در حال برگزاری است. این نمایشگاه گروهی که از بیستم مهر ماه افتتاح شده است، تا بیست و یکم آذر ادامه دارد و همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

پوستر «اولین رویداد منظره نگاری شهر تهران»


نمایشگاه عکس و نقاشی
نمایشگاه گروهی «عکس و نقاشی» به نمایش آثار هنرمندانی چون اکبر نیکان‌پور، پرویز معزز، زهرا مداح و بتول پورمحمدی اختصاص دارد. این نمایشگاه که در گالری نقش نگار به نشانی سعادت آباد، چهارراه قیصر امین‌پور، بلوار جوریکی، خیابان سپیدار در حال برگزاری است، تا تاریخ بیست و سوم مهر ماه ادامه دارد و همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۱۴۱۴۴۷

پوستری از نمایشگاه گروهی «عکس و نقاشی»

شاخه‌های فیبوناچی
«شاخه‌های فیبوناچی» نام نمایشگاه گروهی نقاشی است که در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سر بالایی کچویی، کوچه صفا در حال برگزاری است و تا تاریخ بیست و دوم مهر ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۴۱۱۲۷۲


بازتاب
نمایشگاه انفرادی نقاشی «بازتاب» که به نمایش آثار مهین منفرد اختصاص دارد، در گالری نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴ در حال برگزاری است و تا تاریخ بیست و هفتم مهر ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
در بیانیه این نمایشگاه انفرادی آمده است: «آشفتگی و نا به سامانی جهان در این یک سال و نیم گذشته به مراتب بیشتر شده و طوفان کووید۱۹ ناپایداری زندگی را بیش از پیش نمایان کرد. سردرگمی و عدم قطعیت آشکارا هر لحظه از بودن را تحت تأثیر قرار داده و وجود و عدم را چنان به هم پیوند زده که گویی دیگر چنان تفاوتی بین این دو نبوده و نتیجه چنین موقعیتی جز آشفتگی نیست.
مجموعه بازتاب حاصل نگاه من به طبیعتی است که ماهیت وجودی آن در بستر پر اضطراب و فرساینده این روزها، همچنان زاینده و زنده است. می‌دانیم که طبیعت فارغ از غم و شادی ما انسان‌ها به کار خود مشغول است و من نیز تلاش کرده‌ام که در تقابل طبیعت و روزگار، دریافت خود را به تصویر بکشم. در واقع این مجموعه تغزلی و لطیف نیست، بلکه بازتاب آشوب ناشی از وضعیت جهان در زمانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.»
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۱۵۰۶۱
 


پیوستار نامحدود
«پیوستار نامحدود» نام نمایشگاه انفرادی نقاشی یوشا بشیر است که در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهارراه کالج، نبش کوچه بامشاد در حال برگزاری است و تا تاریخ بیست و یکم آبان ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.


جنگل جاری
نمایشگاه انفرادی نقاشی «جنگل جاری» که به نمایش آثار سارا احمدی اختصاص دارد، در گالری دلگشا به نشانی خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر در حال برگزاری است و تا تاریخ شانزدهم آبان نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۵۳۰۱


فرم نامشخص
«فرم نامشخص» نام نمایشگاه انفرادی نقاشی است که به نمایش آثار الهام یزدانیان اختصاص دارد. این نمایشگاه انفرادی که در گالری اُ (طبقه دوم) به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین، در حال برگزاری است، تا تاریخ سوم آبان ادامه دارد و همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸


آثار لهراسب بیات
نمایشگاه انفرادی «آثار لهراسب بیات» به نمایش آثار این هنرمند اختصاص دارد. این نمایشگاه که در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس در حال برگزاری است، تا تاریخ بیست و هفتم مهر ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید کنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۰۸۶۷۶

غنائم طبیعی
«غنائم طبیعی» نام نمایشگاهی انفرادی است که به نمایش آثار محمد حسن‌زاده اختصاص دارد. این نمایشگاه که در حوزه طراحی و عکس است، در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین در حال برگزاری است و تا تاریخ سوم آبان ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸
 


مظلم
نمایشگاه انفرادی «مظلم» که به نمایش آثار علی بهشتی اختصاص دارد، در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار در حال برگزاری است و تا تاریخ سی‌ام مهر ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۲۳۱۱۴

درون
«درون» نام نمایشگاه انفرادی‌ای است که به نمایش آثار اوریا محمودی اختصاص دارد. این نمایشگاه که در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی در حال برگزاری است، تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
در بیانیه این نمایشگاه انفرادی این چنین آمده است:
به نگاهت، به آمدن و رفتن یکباره‌ات،
به بودن و نبودن‌ها.
به من،
به تو،
به آن‌ها.
باد وزیدن گرفت. هنیام!
به باد...
ابر بارانش گرفت
به سنگریزه‌هایش، دانه‌های درشت،
تگرگ شد، تگرگ
و مردی زیر بارانی‌اش گم شد، به مرد.
و زنی در انتهای مسیر، گیج و مبهوت به ابتدا می‌اندیشد، به زن.
و سگی که نگاهت می‌کند، به سگ.
بفهم؟
بفهم!
من از من جدا می‌شود و آن گاه تو من را می‌بینی، واقعی.
و تو من را در قفسی می‌گذاری
چه زیبا می‌نگرند به من
صورتم پر می‌شود از اشک، از سنگ، از حرف
همچو مترسکی می‌شوم برایت و تو امن می‌شوی از منقار وحشیان.
باز...باز...باز...
تو خیره می‌نگری به من
گرچه مثل همگان.
اما
من
می‌ترسم...
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۴۷۶۹۸
 


وادی شناخت
«وادی شناخت» نمایشگاه انفرادی رنه صاحب است. این نمایشگاه که در گالری پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر در حال برگزاری است، تا تاریخ هفتم آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه پذیرای بازدید کنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۰۷۹۷۵
 


راه از چپ باریک می‌شود
نمایشگاه انفرادی نقاشی «راه از چپ باریک می‌شود» به نمایش آثار مینا قهرمانی اختصاص دارد و در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا سوم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ پذیرای بازدید کنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۷۱۱۵۵۳
 


چریکه خاموش
«چریکه خاموش» نام نمایشگاه انفرادی پیمان رحیمی زاده است که عصر روز جمعه، بیست و سوم مهر ماه در گالری مژده افتتاح خواهد شد.
در معرفی این نمایشگاه انفرادی همچنین متنی منتشر شده، که به این شرح است:«آنجا که تاریکی بر ساحت خرد، سایه می‌اندازد و نابرابری مقیاسی است برای سنجش، چیزی جز زمزمه فروخورده روشنایی باقی نخواهد ماند. آوای آزادی و بودن که بر نگاه مضطرب، پوشیده و مثله شده می‌نشیند و به شعری حماسی می‌ماند که در ابتدای سرایش، عقیم مانده است.»
«چریکه خاموش» پیمان رحیمی زاده تا چهارم آبان ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی به نمایش است.

پرندگان حق
«پرندگان حق» نام نمایشگاه گروهی‌ است که روز جمعه، بیست و سوم مهر ماه افتتاح خواهد شد. نگارخانه لاجورد موسسه کتاب آرایی ایرانی و موزه هنرهای معاصر فلسطین به مناسبت این نمایشگاه میزبان ۸۰ اثر مرغ بسم الله از ۶۳ هنرمند پیشکسوت و جوان ایرانی خواهند بود. این نمایشگاه همچنین تا پنجم آبان ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان فلسطین و بزرگمهر، تقاطع خیابان برادران مظفر مراجعه کننند.
 


نقاش/شهر ساختمان
نمایشگاه نقاش/شهر ساختمان با منتخبی از آثار نقاشانی چون آرمان یعقوب‌پور، علی رستگاری مرجان نعمتی، شیوا خوشبخت و ساناهین باباجانیانس روز جمعه، بیست و سوم مهر ماه افتتاح خواهد شد و تا تاریخ سوم آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا مراجعه کنند.
در توضیح این نمایشگاه آمده است: «ساختمان‌ها و دیوارها بخش بزرگی از ابعاد زندگی بشر را در خود جای می‌دهند. شکل‌ها و فرم‌هایی ملموس شامل منظره‌ها، سکونت‌گاه‌ها و بناها، جلوه‌هایی از هنر انسانی‌اند که با بازی میان دانش و بصیرت بیانگر واقعیتی زنده از زندگی مدرن بشریت می‌شوند که فراتر از نیازهای معمولی به معنایی وجودی ارتباط دارند. عناصری که از پدیده‌های طبیعی و انسانی و معنوی نشئت می‌گیرند و برای تجربه تعلق و مشارکت، مکان و فضا را ترجمه می‌کنند و مکانمندی را به عنوان یکی از ساختارهای اساسی هستی ما در این جهان را توصیف می‌کنند.»
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۹۲۲۵۳۸

 


کد مطلب: 265473

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265473/آخر-هفته-کدام-گالری-ها-برویم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com