کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اقتصاد:امیدواریم شاهد تحول در بورس باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان , 22 مهر 1400 ساعت 9:26

حزب الله:خاندوزی گفت: با روی کار آمدن تیم جدید مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار، امیدواریم شاهد تحول در بورس باشیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات اولین جلسه شورای عالی بورس که با حضور اعضای جدید برگزار شد، اظهار کرد: دقایقی پیش جلسه شورای عالی بورس که اعضای حقیقی آن امروز صبح در جلسه هیات وزیران انتخاب شده بودند، با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.
او افزود: دوره پنج ساله شورای عالی بورس و هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به پایان رسیده بود و حتما باید درباره تغییر اعضای شورای عالی جدید و هیات مدیره سازمان تصمیمات جدیدی اتخاذ می شد. به اتفاق آرای اعضای شورای عالی بورس، آقای مجید عشقی به همراه چهار نفر دیگر از صاحب نظران خوشنام و متخصص بازار سرمایه انتخاب شدند. مجید عشقی به عنوان رئیس سازمان و رئیس هیات مدیره و چهار نفر دیگر به عنوان اعضای هیات مدیره سازمان بورس انتخاب شدند.
خاندوزی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه هایی که اعضای هیات مدیره جدید ارائه دادند و مورد تایید شورای عالی قرار گرفت، شاهد تحولات رو به بهبودی در بازار سرمایه کشور باشیم.
او در پاسخ به مهم ترین اولویت های سازمان بورس بیان کرد: در دو دسته راهبردها و تدابیر اجرایی و اقدامات سیاستی پیشنهاد شده بود. راهبردهای کلانی که از طرف هیات مدیره جدید ارائه شد و ما در شورای عالی بورس آن را پذیرفتیم عبارت بود از نظارت عامه مردم بر فعالیت ناشران و شرکت ها که باید به شدت تقویت، شفاف و منصفانه شود.
وزیر اقتصاد بیان کرد: حرکت کردن تمام تنظیم گری ها و مقررات داخل بازار به ویژه بخش های نظارتی بازار به سمت عادلانه شدن و پاسخ گو شدن کل بازار، توسعه فناوری های مقررات گذاری، ایجاد اکوسیستم تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط برای کمک کردن به بخش تولید و بازار اولیه پر رونق در کنار باز مهندسی نسل نوینی از زیرساخت های فنی که فعالان بازار اغلب از عملکرد فنی بازار دچار نا رضایتی هستند.
او در پایان تاکید کرد: امیدواریم این راهبردها مدنظر قرار بگیرد و شورای عالی بورس تلاش خواهد کرد که نظارت جدی داشته باشد تا تعهدات اعضای هیات مدیره در عمل نیز ملتزم باشند. تا اینکه در نهایت اعتماد به بازار سرمایه، زیرساخت ها، حکمرانی شفافیت به تامین مالی تولیدکنندگان و خانوارها کمک کننده باشد.


کد مطلب: 265458

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265458/وزیر-اقتصاد-امیدواریم-شاهد-تحول-بورس-باشیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com