کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان

باشگاه خبرنگاران جوان , 22 مهر 1400 ساعت 9:01

حزب الله:مسئولان وزارت علوم در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان توضیحاتی را ارائه کردند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با گذشت حدود ۴ ترم از آموزش‌های مجازی و مشکلات و دردسر‌های آن برای دانشگاهیان، هم اکنون مسئولان وزارت علوم تصمیم به بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها در تاریخ ۱۵ آبان گرفته اند.

این تصمیمات یک دفعه‌ای آن هم قبل از پایان اپیدمی کرونا با موجی از اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور همراه است، در واقع آن‌ها معتقد هستند که آموزش‌های مجازی باید تا پایان اتمام ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که خیلی از محصلان خوابگاهی هستند و تجمع در محیط‌های سر بسته در طول شبانه روز می‌توانند سلامت جسمانی آن‌ها را با مشکل رو به رو کند.
خیلی از دانشجویان از این تصمیمات وزارت علوم راضی هستند، اما نظر دیگران اینگونه نیست، به همین علت باشگاه خبرنگاران جوان با چند نفر از دانشجویان در زمینه رضایت آن‌ها از حضوری شدن آموزش‌های دانشگاهی گفت و گویی داشته است که در ادامه می‌خوانید.
آموزش‌ها نباید تا پایان اپیدمی حضوری شوند
یکی از دانشجویان کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: بنده ترم سه مقطع کارشناسی هستم و فکر می‌کنم که تا پایان اپیدمی نباید آموزش‌ها حضوری شوند، وگرنه سلامت تمامی هم وطنان به خطر می‌افتد و مجدد با وضعیت بد کشور مواجه خواهیم شد.
همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان
صدمه به کار دانشجویی با حضوری شدن آموزش‌ها
یکی از دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به ما اطلاع داده بودند که آموزش‌ها از ۱۵ مهر برای دانشجویان ارشد حضوری می‌شوند، اما تاکنون چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.
او افزود: برای دانشجویانی که سر کار می‌روند بهتر است تا آموزش‌ها همچنان مجازی ادامه پیدا کنند؛ چرا که به کارشان صدمه وارد خواهد شد، اما به صورت کلی باید گفت که کیفیت آموزش‌های آنلاین یا غیر حضوری مشکل دارند که مسئولان باید روی این زمینه تمرکز کنند تا معضلات رفع شوند.
تقویت ارتباط با محیط‌های دانشگاهی در صورت حضوری شدن آموزش‌ها
یکی از دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران گفت: دوست دارم هرچه سریع‌تر آموزش‌ها حضوری شوند و با محیط دانشگاه و دوستان و استادان ارتباط بگیرم، از ابتدای کرونا تاکنون آموزش‌های ما مجازی بوده اند و حضوری شدن کلاس‌ها ما را خوشحال خواهد کرد.
همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان
دانشجویانی که واکسن نزده اند، نباید در کلاس‌ها حاضر شوند
یکی دیگر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران اضافه کرد: بنده فعلا هیچ کدام از دز‌های واکسن کرونا را تزریق نکرده ام و قصدی هم برای آن ندارم؛ بنابراین اگر آموزش‌ها حضوری شوند برای آن دسته از دانشجویانی که واکسن تزریق نکرده اند، نمی‌توانند در کلاس‌های دانشگاهی حاضر شوند.

آموزش‌های حضوری از ۱۵ آبان برای تمامی دانشجویان محقق می‌شود؟

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که در دهم مهر اطلاع رسانی شد، آموزش حضوری تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد از ۱۵ مهرماه و دانشجویان کارشناسی از ۱۵ آبان باید در دانشگاه‌ها شروع شود.
او افزود: طبیعتا اجرای این مصوبه باید به صورت تدریجی انجام شود، در واقع به دلیل این که مصوبات این ستاد قانونی است؛ بنابراین ملزم به عملی کردن آن هستیم و باید فرآیند آموزش حضوری را آغاز کنیم.
خاکی صدیق تصریح کرد: اگر شرایط فراهم نباشد دانشجویان نمی‌توانند ۱۵ آبان به صورت حضوری آموزش ببینند، یعنی تمامی دانشجویان باید واکسینه شوند تا بتوانیم آموزش‌های غیر حضوری را به حضوری تبدیل کنیم؛ چرا که یکی از الزامات حضور در کلاس‌های درس این است که دانشجویان حتما دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استادانی هم که برای آموزش‌های حضوری قصد تدریس دارند، باید حتما دو دز واکسن را دریافت کنند، در صورت مهیا بودن چنین شرایطی می‌توانیم آموزش‌های حضوری را آغاز کنیم.
خاکی صدیق درباره وضعیت خوابگاه‌ها از ۱۵ آبان در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها در حال برنامه ریزی هستند تا بتوانند شرایط حضور دانشجویان را در خوابگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهیا کنند.
او گفت: وقتی می‌گوییم بر اساس پروتکل محدودیت وجود دارد؛ چرا که خوابگاه‌های ما از نظر امکانات خوابگاهی محدود هستند؛ بنابراین همه این موارد نتیجه این است که همه ما باید در انتظار یک حضور تدریجی باشیم، یعنی دانشگاه‌هایی که آمادگی حضوری شدن کلاس‌ها را دارند از ۱۵ آبان می‌توانند آموزش‌های خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز کنند.
همه دانشجویان منتظر آموزش‌های حضوری نباشند/ پاسخ مسئولان وزارت علوم به سوالات دانشجویان در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان

بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها با اولویت بندی انجام می‌شود

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  اظهار کرد: باتوجه به آنچه که همه شاهد هستیم امسال به معنای دقیق کلمه می توان گفت که انتظارات علمی دانشجویان محقق می شود.
او درخصوص از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بخشی از آموزش حضوری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود داشت، اما برای ما درمورد دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد و مقاطع کارشناسی یک اصل یعنی سلامتی آنها ملاک است.
وزیر علوم افزود: طی جلسه‌ای که با روسای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم داشتیم، مقرر شد تا دانشجویان با اولویت‌بندی ورودی های مختلف در دانشگاه ها حضور یابند.
زلفی‌گل اضافه کرد: معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مستقل خواهند داشت تا دانشجویان کارشناسی ارشد به آن دلیل که تعداد واحدهای کمتری نسبت به دانشجویان کارشناسی دارند، تعداد کلاس‌های بیشتری را برگزار کنند و کمبود کلاسهایشان جبران شوند.
او درباره تاخیر برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یکی از دلایل تاخیر در برگزاری این مراسم، مشغله‌های زیاد رئیس جمهور بود البته آغاز سال تحصیلی را در دانشگاه صنعتی شریف برنامه ریزی و برگزار کردیم.
زلفی‌گل در خصوص آغاز برگزاری کلاس‌های حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد توضیح داد: ما به دانشگاه‌ها اختیار داده‌ایم تا با توجه به امکاناتی که دارند بتوانند برای ورود دانشجویان اولویت‌بندی کنند.


کد مطلب: 265446

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265446/همه-دانشجویان-منتظر-آموزش-های-حضوری-نباشند-پاسخ-مسئولان-وزارت-علوم-سوالات-خصوص-بازگشایی-دانشگاه-ها-۱۵-آبان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com