تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
plusresetminus
حزب الله: علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی، گل مساوی را وارد دروازه کره جنوبی کرد تا کُت آقایی این گروه را همچنان بر تن تیم ملی ایران نگه دارد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۴۱۸
کُت تن ایران است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«تیم ملی فوتبال ایران عصر سه‌شنبه در چهارمین دیدار از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی قطر، در ورزشگاه آزادی، مقابل کره جنوبی متوقف شد. شاگردان دراگان اسکوچیچ که پیش از این بازی با ۹ امتیاز از سه بازی، صدرنشین گروه اول انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا بودند، با کره‌ای‌ها یک - یک مساوی کردند تا همچنان صدرنشین باقی بمانند. ایران در این دیدار ابتدا با یک گل عقب افتاد ولی علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی، گل مساوی را وارد دروازه کره جنوبی کرد تا کُت آقایی این گروه را همچنان بر تن تیم ملی ایران نگه دارد.
ایران در بازی با کره دو نیمه متفاوت داشت و لحظات بد و خوبی را تجربه کرد ولی هر چه بود، به هدفش که همان حفظ صدرنشینی بود رسید. از این مورد گذشته، تیم ملی ایران رکورد شکست‌ناپذیری‌اش برابر کره‌ای‌ها را تداوم بخشید. در شرایطی که روز گذشته کره تیم برتر میدان (برای دقایق زیادی از بازی) بود و تصور می‌شد ممکن است ایران را شکست دهد، تیم ملی به بازی برگشت و کار را مساوی کرد. به‌این‌ترتیب ایران همچنان قریب به ۱۰ سال است که به یکی از تیم‌های برتر آسیا یعنی کره جنوبی نمی‌بازد. از آخرین شکست ایران مقابل کره‌ جنوبی ۱۰ سال می‌گذرد و تیم ملی در این مدت به چهار پیروزی و سه تساوی (با احتساب دیدار روز گذشته) دست یافته است. اتفاق مهم در این بازه زمانی این که ایران روز گذشته برای اولین بار در طول ۱۰ سال اخیر در یک بازی رسمی، دروازه‌اش مقابل کره جنوبی باز شد. ملی‌پوشان پیش از این فقط یک بار از کره گل خورده بودند که آن‌ هم مربوط به آخرین جدال دو تیم و در یک بازی دوستانه بود. موضوع مهم‌تر این که حسرت پیروزی کره برابر ایران در ورزشگاه آزای نیز همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. بازیکنان این تیم چند روز پیش و زمان ورود به ایران از این می‌گفتند که قرار است طلسم نبردن ایران در ورزشگاه آزادی را بشکنند ولی این موضوع حتی با لطفی که مسئولان ورزش ایران در حق کره‌ای‌ها انجام داده و این دیدار حساس را بدون تماشاگر کرده بودند هم رخ نداد. با احتساب بازی روز سه‌شنبه، این دو تیم برای هشتمین بار در ایران به مصاف هم رفتند که رکورد شکست‌ناپذیری تیم ملی دست‌نخورده باقی ماند. در هشت تقابل انجام‌شده در ایران، تیم ملی پنج برد و سه تساوی به دست آورده است.
اشتباهی که اسکوچیچ کرد
می‌شد حدس زد که با توجه به پیشتازی ایران در جدول این گروه، تیم ملی در دیدار برابر کره جنوبی به آب و آتش نزند و منتظر فرصت باشد. این تصمیم درستی از سوی کادر فنی تیم ملی بود ولی در این مسیر یک اشتباه در چینش ترکیب رخ داد که علنا دو بازیکن تیم ملی را از دور خارج کرد. دراگان برخلاف دو بازی قبلی تیم ملی، امید نورافکن را از ترکیب خارج کرد و وحید امیری را به‌ عنوان مدافع چپ از ابتدا وارد زمین کرد. مشکلی که در این‌ بین به وجود آمد، محدودشدن توانایی‌های هجومی وحید امیری و البته بستن دست و پای علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی، بود. با رفتن وحید امیری به خط دفاعی، علی قلی‌زاده به ترکیب اصلی رسید و به‌ عنوان هافبک راست تیم ملی ایران، پستی که در تخصص علیرضا جهانبخش بود، به کار گماشته شد. جهانبخش هم ناگزیر به‌ عنوان هافبک چپ تیم ملی بازی کرد. به همین سادگی عملکرد دو بازیکن ایران به حد معمولی کاهش یافت. با اصلاح این اشتباه در نیمه دوم، علاوه بر بازگشتن وحید امیری به مرکز خط میانی، جهانبخش هم با بازگشت در پست تخصصی‌اش تبدیل به برگ برنده دراگان اسکوچیچ شد و توانست تیم ملی را از شکست نجات دهد. گلی که او روز گذشته زد، سومین گلش در این مرحله از رقابت‌ها بود و او را بالاتر از مهدی طارمی، تبدیل به بهترین گل‌زن ایران کرد.
البته دود این اشتباه در چینش مهره (که به‌درستی از سوی کادر فنی در ادامه اصلاح شد) به چشم خود اسکوچیچ هم رفت و رکورد باشکوه او در تیم ملی را متوقف کرد. دراگان که در ۱۰ بازی قبلی ایران توانسته بود رکورد بی‌نظیر ۱۰ پیروزی را به دست بیاورد، بالاخره نوار پیروزی‌هایش را پاره‌شده دید. خبر خوب برای این مربی کروات این که اما همچنان با رکورد جالب ۱۱ بازی بدون شکست به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. او نهایتا به هدفی که در سر داشت، رسید و تیم ملی را پیش از بازی پنجم، آخرین بازی دور رفت این رقابت‌ها، در صدر جدول نگه داشت. ایران حالا باید در آخرین بازی دور رفت این رقابت‌ها، یک ماه دیگر، یعنی ۲۰ آبان به مصاف لبنان برود. بعید است لبنان درد سر زیادی برای تیم ملی و شاگردان دراگان اسکوچیچ داشته باشد و می‌توان امیدوار بود که ملی‌پوشان مرحله رفت را با صدرنشینی به سود خود خاتمه دهند. بعد از بازی با لبنان، تیم ملی باید به مصاف سوریه برود و مهیای بازی‌های دور برگشت شود. ایران با گل علیرضا جهانبخش موفق شد در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد سوریه عبور کند.»
منبع : شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین