تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
plusresetminus
حزب الله:درحالی فراز و فرودهای شاخص‌های کرونایی ادامه دارد که کاهش قابل‌توجه رعایت پروتکل‌ها در سراسر کشور نگران‌کننده است.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۳۹۲
عادی‌انگاری و نگرانی‌های تازه/ سطح ۴۵درصدی رعایت پروتکل‌ها منطقی نیست/ مراقب چاشنی سرمای هوا در پیک ششم باشیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تجزیه و تحلیل‌ نمودارهای منتشرشده از همه‌گیری کرونا در سراسر کشور نشان می‌دهد شرایط همچنان شکننده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان همه‌گیری الزامی است.
انتشار اخبار مرتبط به آمارهای کرونایی در سراسر کشور نشان می‌دهد درست زمانی که گمانه‌زنی‌های بسیاری نسبت به احتمال آغاز پیک ششم در اوایل آبان 1400 جدی شده است رعایت شیوه‌نامه‌های کرونایی از سوی هموطنان به سطح نگران‌کننده 45درصدی که هیچ تناسبی با شرایط ندارد، رسیده است و برخی مسئولان نگران از آغاز پیک ششم زودتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده، هستند.
وزیر کشور روز گذشته در این زمینه اظهار داشت: شرایط فعلی هنوز تثبیت نشده است و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند عامل آغاز پیک ششم کرونا در کشور باشد بنابراین توصیه بر این است که برای جلوگیری از ایجاد گرفتاری در پیک ششم همه در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری کنند و جدیت داشته باشند.
احمد وحیدی در ادامه افزود: افزایش گسترش سطح واکسیناسیون در سراسر کشور به هیچ عنوان معنای عادی شدن شرایط را ندارد و همه باید، علاوه بر مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز همکاری بالایی داشته باشند تا این بیماری ریشه‌کن شود و شرایط به حالت عادی گذشته بازگردد.
وحیدی همچنین تأکید کرد: اصنافی که با مردم ارتباط مستقیم دارند برای فعالیت خود باید واکسن خود را دریافت کرده باشند و درصورتی که در طرح ملی واکسیناسیون مشارکت نداشته باشند اجازه فعالیت ندارند.
وی تصریح کرد: کد ملی این گروه از اصناف مستقیم از وزارت بهداشت استعلام شده است و درصورت دریافت واکسن مجاز به فعالیت هستند و در غیر این صورت اجازه آغاز فعالیت اقتصادی و ارایه خدمات به مردم را ندارند.
شرایط شکننده است
در همین حال کارشناسان بهداشت و درمان بااشاره به فراز و فرودهای آماری از ابتدای ماه می‌گویند: هنوز شرایط به تثبیت نرسیده است و هر لحظه درصورت عادی‌انگاری امکان آغاز موج تازه‌ای از کرونا در سراسر کشور وجود دارد بنابراین هموطنان لازم است همکاری کامل در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.
این گروه می‌گویند: سطح رعایت 45درصدی پروتکل‌های بهداشتی به هیچ عنوان مناسب شرایط زمان حاضر کشور از نظر بیماری کرونا نیست و باید توجه داشته باشیم که با کوچکترین غفلت پیک ششم سخت‌تر از پیک پنجم آغاز می‌شود و فصل سرما در تشدید بحران اثرگذاری بالایی دارد، چون در این فصل از سال احتمال بیماری‌های معمول مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود دارد که کرونا می‌تواند اثرگذاری بالاتری از خود نشان دهد.
کارشناسان همچنین درباره اهمیت رعایت پروتکل‌ها معتقدند: هم‌اکنون اگرچه تلاش دولت در افزایش سطح ایمنی جمعیت با استفاده از واکسیناسیون همگانی است، اما شواهد نشان می‌دهد کاهش مشارکت هموطنان در این طرح می‌تواند مشکل‌آفرین باشد چون چرخه انتقال ویروس ادامه خواهد بود و نهایتاً با افزایش تعداد بیماران دوباره شاهد روند صعودی بیماری در سراسر کشور خواهیم بود و احتمال افزایش مجدد تعداد متوفیان بسیار جدی است.
این گروه تأکید می‌کنند: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در چند هفته اخیر هم‌اکنون در برخی مناطق کشور به‌خصوص استان‌های گردشگرپذیر مثل مازندران و گیلان درحال خودنمایی است و روند افزایشی نرخ ابتلا در این استان مهر تأییدی است که بی‌توجهی به پروتکل‌ها چقدر سریع در آمارها اثرگذاری خود را نشان می‌دهد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان‌غربی/ فوتی‌های کرونایی افزایش یافت
جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به افزایش فوتی‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی و با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته 23 تن از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند اظهار داشت: تاکنون 6 هزار و 560 نفر بر اثر کرونا قربانی شدند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین با ابتلای یک هزار و 208 نفر دیگر شمار کلی افرادی که از ابتدا تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند به 289 هزار و 278 نفر رسید.
وی در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته 725 نفر بیمار مشکوک به کرونا و 300 نفر بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری شدند.
آقازاده با اشاره به بستری یک هزار و 522 نفر به سبب سندروم حاد تنفسی اظهار داشت: همچنین58 نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل شدند.
وی در ادامه نیز به واکسیناسیون 65 هزار و 803 نفر اشاره کرد و افزود: تاکنون دو میلیون و 496 هزار و 395 نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
استان اصفهان/ 846 مورد ابتلای جدید ثبت شد
در 24 ساعت گذشته تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در  استان 2852 نفر بودند که 846 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.
از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 316  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 361 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.
در حال حاضر 1738 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند و از این تعداد287 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 16  نفر بود و از این تعداد11  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.
استان ایلام/4 مورد فوتی کرونا ثبت شد
محمد کریمیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، افزود: طی 24 ساعت گذشته تعداد 162 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 4 مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه 1096 نفر می باشد.
به گفته کریمیان موارد فوتی ناشی از کرونا  مربوط به شهرستان ایلام است.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
استان بوشهر/ 24 ساعت گذشته تنها یک مورد فوتی کرونا ثبت شد
سعید کشمیری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه روز گذشته یک مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر گزارش شد اظهار داشت: اکنون از زمان شیوع بیماری کرونا‌ تاکنون تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به یک‌هزار و 982 نفر رسیده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر سیر نزولی ابتلا و بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از یک‌هزار نفر در موج پنجم اکنون به 115 نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد بستری‌های روزانه بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در موج پنجم را 200 نفر دانست و گفت: با فروکش شدن این موج روز گذشته 42 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد 8 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.
وی با اشاره به اینکه اکنون 19 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 4 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
کشمیری روند ترخیص بیماران کرونای را در استان بوشهر مطلوب دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 34 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 14 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مهار پنجم بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: روند بیماری کرونا نزولی است، اما با توجه به ساده‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نگرانی خیز و موج ششم بیماری کرونا افزایش یافته است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تأکید کرد: لازم است همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند تا گرفتار موج بعدی بیماری کرونا نشویم.
استان سمنان/ 18 بیمار جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند
نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 44 هزار و 515 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 18 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد 9 هزار و 940 در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.
دانائی به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد هشت هزار و 710 نفر بهبود یافتند.
وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز 34 هزار و 575 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
استان فارس/ ورودی بیماران به مراکز درمانی افزایشی شد
 براساس آخرین آمار ثبت شده درباره رنگ‌بندی استان‌ها رنگ نارنجی به تدریج از نقشه استان فارس در حال رنگ باختن است و جای آن را رنگ زرد و آبی گرفته که این امر نوید کنترل کرونا و مهار پیک پنجم تلقی می‌شود. 
بر این اساس 3 شهرستان گراش، فیروزآباد و مهر در وضعیت آبی؛ شهرستان‌های جهرم، خفر، استهبان، سروستان، کوار، شیراز، زرقان، مرودشت و ممسنی نارنجی و مابقی استان به رنگ زرد درآمده است. 
با این حال بررسی‌ها نشان از این دارد که آمار ورودی به بیمارستان‌های استان همچنان قابل توجه است و سبب شده هشدارها از سوی متولیان بهداشت و درمان استان فارس همچنان ادامه داشته باشد.
براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 579 هزار و 243 تست کرونا شامل یک میلیون و 379 هزار و 639 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 413 هزار و 360 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 199 هزار و 604 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 45 هزار و 217 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 458 هزار و 577 بیمار مبتلا به کووید19 در استان فارس شناسایی شده است.
با اعلام جان باختن 9 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون مجموع جانباختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری به6 هزار و 786 نفر رسیده است. 
همچنین بر اساس این اعلام 301 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون هزار و 936 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد 195 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
استان قزوین / فوتی‌های روزانه کرونا دو برابر شده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 20 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 232 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 38 نفر بیشتر شده است.
پیمان نامدار به کاهش 8 درصدی میزان بستری‌های روزانه کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 59 بیمار کرونایی تازه به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار 5 نفر از روز پیش کمتر است.
وی اضافه کرد: همچنین آمار بیماران بدحال کرونایی با 3 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 38 نفر نفر رسید که در مقایسه با روز گذشته یک نفر بیشتر شده است.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان قزوین از افزایش 100 درصدی آمار مرگ‌ومیر روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 4 بیمار کرونایی بدحال جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 2 نفر بیشتر شده است.
نامدار افزود: همچنین آمار بهبودیافتگان روزانه کرونایی هم در قیاس با روز قبل 23 درصد افزایش یافت و به 70 نفر رسید که 13 نفر بیشتر از روز گذشته بوده و در قیاس با شمار بستری‌ها 11 نفر بیشتر شده است. 
وی ادامه داد: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی 5 درصد کاهش یافت و به 374 نفر رسید که در مقایسه با روز گذشته 19 نفر کاهش پیدا کرده است.
استان کرمان/ تعداد کل فوتی‌های کرونایی از مرز 4800 نفر گذشت
در ادامه روند نزولی کرونا در استان کرمان با بستری 59 بیمار جدید کرونایی در استان کرمان مجموع بستری‌های قطعی کرونا در بزرگترین استان کشور به 40 هزار و 521 مورد رسیده و با فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در شبانه روز گذشته در استان، مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان از مرز 4 هزار و 800 نفر گذشته است.
واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان در استان نیز با ظرفیت تزریق 40 هزار دوز در روز همچنان در حال انجام است و تاکنون 93 درصد افراد بالای 60 سال و 45 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال استان کرمان واکسن کرونای خود را دریافت کردند.
حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان کرمان اظهار داشت: آمارهای کرونا در استان، نسبت به هفته قبل بهتر شده و شاهد کاهش موارد سرپایی و بستری کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم.
وی با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که بر اثر عادی انگاری و سهل انگاری‌ها وارد موج جدید بیماری شویم گفت: امیدواریم که سیر نزولی کرونا در استان کرمان همچنان ادامه داشته باشد.
مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 328 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 187 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 33 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 25 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 69 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 59 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 40 هزار و 521 مورد رسیده است.
وی به فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: در میان فوتی‌های جدید کرونا در استان کرمان یک جوان 19 ساله قرار داشت و مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 806 مورد رسیده است.
شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 673 هزار و 331 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 772 هزار و 760 مورد است.
کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,
استان گیلان/ 2 شهر آبی و باقی شهرستان‌ها زرد
 براساس آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 335 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند.
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 75 بیمار کرونایی به تازگی به آمار بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این تعداد نسبت به شمار بستری‌شدگان در مرداد کاهش چشمگیر دارد.
همچنین 81 بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 17 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به این بخش منتقل شدند و 79 بیمار کرونایی بدحال هستند.
به سبب دستورالعمل اعلامی مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از آبان‌ماه اکنون واکسیناسیون دانشجویان و دانش‌آموزان در استان گیلان به سرعت در حال انجام است به طوری که میزان آن از میانگین کشوری بالاتر است.
طبق اعلام فردین مهرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 80.8 درصد دانش‌آموزان بالای 12 سال در استان گیلان دز نخست و 32.6 درصد این جامعه هدف دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های گیلان نیز طی روزهای گذشته ثابت بوده و همچنان دو شهرستان املش و رضوانشهر در وضعیت آبی، مابقی شهرستان‌ها در رنگ‌‌بندی زرد و استان از وضعیت نارنجی خارج شده است.
استان همدان/ بی‌رغبتی دریافت واکسن نگران کننده است
دکتر محمد خزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه نگران افراد واکسینه نشده هستیم، اظهار داشت: در پیک بعدی احتمال درگیری این افراد با ویروس کرونا بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه موج بعدی بیماری با فاصله تقریبی 70 روز در راه است، تصریح کرد: هرچه آمار افراد واکسینه شده بیشتر باشد زودتر به وضعیت ایمنی می‌رسیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان‌اینکه از نظر واکسیناسیون نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم، عنوان کرد: تاکنون 54 درصد کل جمعیت استان یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
خزائی با اشاره به اینکه 970 هزار نفر در استان دز اول واکسن را تزریق کردند، گفت: بیش از 400 هزار نفر  نیز دز دوم را دریافت کرده‌اند.
وی با بیان‌اینکه افراد واکسینه شده هم باید تا زمان قطع زنجیره کرونا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، اظهار داشت: برگزاری هرگونه مهمانی، مجالس عروسی، عزا و دورهمی خطر گردش ویروس را تشدید می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر  اینکه همه واکسن‌های کرونا بعد از مدتی نیاز به دُز یادآور دارند، تصریح کرد: تزریق واکسن در تمامی دنیا یک سال است که انجام می‌شود بنابراین مدت زمان نیاز به یادآوری واکسن‌ها در مرحله مطالعه و بررسی است.
خزائی افزود: با توجه به اینکه کادر درمان اولین دریافت کنندگان واکسن بودند، از آبان ماه دز یادآور به  کادر درمان تزریق می‌شود و به همین ترتیب سایر افراد با توجه به زمان دریافت واکسن، تزریق یادآور خواهند داشت.
 وی به اعمال قرنطینه هوشمند در استان اشاره کرد و گفت: یکی از ملزومات این طرح داشتن کارت واکسن است که به محض دریافت ابلاغ به استان همدان تمامی جزئیات این طرح اطلاع‌رسانی می‌شود‌.
در همین حال دکتر حبیب‌الله معصومی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز از راه اندازی اتوبوس آمبولانس برای واکسیناسیون کرونا خبر داد و اظهار داشت: روزانه 200 دز واکسن کرونا در اتوبوس آمبولانس اورژانس تزریق می‌شود.
وی با بیان‌اینکه اتوبوس آمبولانس اورژانس 115 استان هر روز  در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان مستقر است، تصریح کرد: ظرفیت تزریق روزانه 300 دز واکسن در این اتوبوس وجود دارد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدا گفت: از آن‌جا که محل استقرار این اتوبوس در میدان مرکزی شهر است کسبه و افرادی که برای خرید روزانه یا به هر دلیل دیگری از این محل گذر می‌کنند به راحتی می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.
معصومی افزود: بازاریان نیازی به بستن مغازه و گرفتن مرخصی و دغدغه‌هایی از این دست برای تزریق ندارند در نتیجه استقبال مردم از این مکان تزریق واکسن بیش از نقاط دیگر است.
وی عنوان کرد: در مجاورت اتوبوس آمبولانس، چادر و سایه‌بانی نصب شده که افراد در بدو ورود در این محل ثبت‌نام و پذیرش می‌شوند. همچنین تعدادی صندلی تدارک دیده شده که پس از تزریق فرصت چند دقیقه استراحت فراهم باشد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان افزود: به غیر از این اتوبوس، در 14 نقطه دیگر در سطح استان آمبولانس‌های اورژانس به درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه به همراه کیت احیا برای مسائل احتمالی در شرایط تزریق واکسن مستقر هستند و در صورت لزوم مأمور به انجام خدمت خواهند بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین