کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محدودیت‌های هوشمند ‌

روزنامه جام جم , 21 مهر 1400 ساعت 9:25

حزب الله:
فراموش نکنیم اعمال قرنطینه هوشمند موفق نخواهد بود اگر شهروندان با مدیران سلامت همراهی نکنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «بعد از افزایش سرعت واکسیناسیون و فروکش‌کردن موج پنجم کرونا در کشور، بسیاری از مدیران سلامت کشور از اعمال قرنطینه هوشمند گفتند؛ از این که به‌ جای مداخلات عمومی مانند تعطیلی کسب‌وکارها، مسدودکردن مسیر و راه‌ها یا بیماریابی به‌ صورت دستی بهتر است محدودیت‌ها به‌صورت هدفمند اعمال شود. به عبارت دیگر بهتر است محدودیت فقط برای کسانی اعمال شود که از رعایت پروتکل‌های‌بهداشتی سر باز می‌زنند.

 
یکی از اهداف قرنطینه هوشمند محافظت از افراد آسیب‌پذیر و گروه‌های پرخطر است. با قرنطینه هوشمند و استفاده از امکانات فناوری می‌توان افراد مبتلایی را که در سطح شهر تردد می‌کنند، ردیابی و از تجمع یا به‌ وجود آمدن کانون‌های ویروسی جلوگیری کرد. به این شکل می‌توان مانع طغیان بیماری کرونا در کشور و ایجاد موج‌های دیگر شد.
 
افزون بر این در نظر گرفتن محدودیت‌های هوشمند می‌تواند شرایطی ایجاد کند تا شهروندان به‌ طور تدریجی به زندگی عادی خود بازگردند.
 
لازم به یادآوری است که برای اعمال قرنطینه هوشمند باید زیرساخت‌های الکترونیکی و نرم‌افزاری در کشور وجود داشته باشد.
 
با نصب و راه‌اندازی چند نرم‌افزار و اپلیکیشن به‌راحتی می‌توان محدودیت‌ها را به‌صورت هوشمند اعمال کرد. در واقع می‌توان شرایطی ایجاد کرد که شهروندان با نصب برنامه‌هایی که به این منظور تهیه‌شده برای ایجاد محدودیت‌های هوشمند کمک‌حال مسئولان باشند.
 
فراموش نکنیم اعمال قرنطینه هوشمند موفق نخواهد بود اگر شهروندان با مدیران سلامت همراهی نکنند.
 
به همین دلیل مدیران تصمیم‌گیر باید برای رفع مشکلات شهروندان نیز تلاش کنند و نگذارند شرایط نامناسب اقتصادی به این منجر شود که شهروندان از اجرای پروتکل‌های بهداشتی دوری کنند.
 
استفاده از روش‌های هوشمند برای مبارزه با کرونا بارها در کشورهای مختلف استفاده شده و این روش به مهار بهتر و سریع‌تر ویروس کرونا منجر شده است اما لازم است که واکسیناسیون عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع، استفاده از ماسک نیز همچنان در دستور کار باشد؛ چرا که بی‌توجهی به این مسائل می‌تواند زمینه را برای فراگیری کرونا و ایجاد واریانت‌های جدید فراهم کند.
 
شیوع کرونا تاکنون هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل کرده است.»


کد مطلب: 265357

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265357/محدودیت-های-هوشمند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com