تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس انجمن واردکنندگان گوشی در خصوص پاره ای از مشکلات برای برقراری تماس با تلفن های اضطراری در داخل کشور برای برخی از مدل های تلفن همراه توضیحاتی ارائه داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۳۵۶
مشکل تماس با شماره های اضطراری در گوشی های تلفن همراه؛ ایراد از اپراتورهاست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسحاقی رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی گفت: یک مهلت سه ماهه تا پایان آذر توسط گمرک به ما داده شده تا کالاها ترخیص شوند که البته بخشی از آن نیز ترخیص شده‌اند، همچنین قرار است مذاکراتی با شرکت تولیدکننده گوشی های شیائومی انجام شود و از طرف دیگر هم اپراتورها برای حل مشکل برقراری تماس با شماره های اضطراری راه حل قطعی پیدا کنند.
 
او ادامه داد: بخش عمده ای از این مسئله به خاطر پاک کردن فایل کد ECT (کدی که به شرکت های تولید کننده گوشی مکان و سرشماره های اضطراری را نشان می دهد) از روی سیم کارت ها بوده است. اپراتورها چند سال پیش تمام کدهای ECT را پاک کردند و طبق قانون جهانی یک فایل ECT باید روی گوشی ها باشد که شرکت سازنده سرشماره ها را بر اساس آن رهگیری کند تا شرکت بفهمد که این گوشی داخل اپراتور کدام کشور قرار دارد تا در نهایت شماره های اضطراری در داخل گوشی قابلیت دسترسی داشته باشد.
 
اسحاقی گفت: دلیل مشخصی برای پاک شدن این فایل ها وجود ندارد و به گفته اپراتورها دلیل این است که گوشی های دکمه ای و غیرهوشمند که پیش از این وجود داشتند،  مشکل مخفی بودن تماس داشتند که با پاکسازی این فایل  مشکل برطرف شد.
 
او گفت: مسئولان ستاد تنظیم بازار در حال رایزنی با اپراتور ها هستند که راه حل فنی مناسب پیدا کنند و از طرفی هم با شرکت سازنده مذاکراتی صورت می گیرد اما غیر مستقیم است.
 
رئیس انجمن واردکنندگان موبایل گفت: خبر خوب این است که در رابطه با گوشی های شیائومی این مشکل در به روز رسانی های جدید رفع شده اما این مشکل باید به طور کلی حل شود و در آینده ممکن است برندهای جدید دیگری به کشور وارد شوند و شاید امکان مذاکره با این شرکت ها  وجود نداشته باشد.
 
اسحاقی ادامه داد: اگر این مشکل رفع نشود، از آنجایی که در آینده به سمت اینترنت اشیا می رویم و عملا خیلی از اشیا ضرورت سیم کارت خوردن دارند، با مشکلات بزرگی رو به رو خواهیم شد.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: برخی از مدل ها هم همچنان وجود دارند که به دلیل مشکل آنها در همین مسئله حتی اجازه ثبت سفارش نیز ندارند ولی با مذاکرات ما امیدواریم این روند بهبود یابد و مشکل رفع شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین