تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
حزب الله:مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به جهش تولید این خودروساز پس از یک دهه، گفت: ایران خودرو دیزل پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت که امروز با رونق تولید، این زیان به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و علاوه بر آن به ۳۲۵ میلیارد تومان سود عملیاتی دست یافته است. با ظرفیت سازی و افزایش تولید و اقدامات ایران خودرو دیزل، این سود تا پایان امسال افزایش و زیان انباشته کاهش خواهد یافت.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۳۳۸
ظرفیت تولید روزانه ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس/ دستیابی به ۳۲۵ میلیارد تومان سود عملیاتی در سال ۹۹
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، جواد توسلی مهر با بیان این‌که دست کم۳۰۰ هزار یورو به ازای هر محصول اتوبوس آمبولانس، از خروج ارز جلوگیری شده است، عنوان کرد: به ازای ۲۰ دستگاه، ۶ میلیون یورو از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.
وی با بیان این‌که خط تولید اتوبوس آمبولانس، توان تولید روزانه ۳ تا ۴ دستگاه را دارد، اظهار کرد: دیزل توان تولید بیش از ۱۰۰ دستگاه تفاهم شده با سازمان اورژانس کشور در کم ترین زمان ممکن را دارد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به داخلی سازی در سه حوزه و کاهش ارزبری حاصل از آنها، بیان کرد: حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو در مجموعه اکسل دیسکی داخلی سازی شده که ۴ هزار و ۶۰۰ یورو ارزبری داشت، در مجموعه درب فرودگاهی که از خارج وارد می شد نیز داخلی سازی صورت گرفته است، هم چنین در مجموعه کولر و بخاری نیز ۵ هزار و ۷۰۰ یورو کاهش ارزبری صورت گرفته است.
وی با اشاره به ارتقای یک ستاره کیفی پنج محصول دیزل در یک سال گذشته، گفت: در حوزه رشد استانداردها، یکی از برنامه‌های اصلی امسال، تبدیل موتورهای یورو پنج EPF به موتورهای یورو پنج EEV است، که از نتایج این پروژه می توان به کاهش ۷.۲ درصدی در سوخت اشاره کرد. هم چنین به ازای هر دستگاه خودرو نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان کاهش هزینه اتفاق خواهد افتاد.
 توسلی مهر با تاکید بر لزوم به روزآوری و نوسازی تجهیزات و دستگاه های شرکت های ایدم و چرخشگر در راستای افزایش توان این دو مجموعه، به عملکرد شش ماهه دیزل در سال ۹۸ ، ۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره و خاطرنشان کرد: رشد تولید نسبت به سال ۹۹، ۲.۷ برابر شده است، یعنی ۱۷۰ درصد رشد کرده ایم که جهشی بزرگ در صنعت خودروی کشور به شمار می رود. هم چنین درآمد دیزل نسبت به سال ۹۸ ، ۴.۵ برابر شده است. 
وی افزود: در حوزه سهم تولید داخل و خارج، در شش ماهه نخست امسال، ۸۸ درصد از تولیدات ایران خودرو دیزل، تولید داخل و تنها ۱۲ درصد آن محصولات مونتاژی بوده است. درآمد کل گروه دیزل نیز در سال جاری، ۳.۴ برابر سال ۹۹ و ۸.۸ برابر سال ۹۸ شده است.
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین