تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
plusresetminus
حزب الله:معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم تحویل ۲۰ دستگاه شاسی اتوبوس آمبولانس تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل به اورژانس کشور گفت: مفتخریم امروز در رویدادی حاضر شده‌ایم که غرور ملی را بازسازی می کند و باور «ما می توانیم» را تقویت می‌سازد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۳۱۲
بخش عمده رشد تولید خودروهای تجاری مربوط به ایران خودرو دیزل است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی صادقی نیارکی ادامه داد: این اتفاق شروع کار است و ما باور داریم که در ادامه این روند می توانیم بخشی از بازارهای صادراتی منطقه را نیز در تولید این نوع محصولات به دست بیاوریم. وقتی توانستیم نمونه اولیه دستگاه اتوبوس آمبولانس را ظرف مدت ۳۵ روز طراحی و ‌تولید کنیم، پس علاوه بر تامین نیاز داخل می توانیم به صادرات این محصول  نیز بپردازیم. کاهش ارزبری این محصول باعث تولید با قیمت مناسب‌تری نسبت به مشابه خارجی آن شده که همین مزیت، این محصول را برای بازارهای صادراتی جذاب تر می کند.
معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بخش صنعت کشور به استناد گزارش بانک مرکزی رشد ۶/۱ درصدی داشته که این رشد به استناد گزارش مرکز آمار ایران به عدد ۵/۵ درصد رسیده است. نتیجه اعتماد به توان فنی مهندسی کشور در آمارهای رسمی ارایه شده کشور مشخص است و باید باور داشته باشیم که توان بالایی در کشور وجود دارد.
معاون امور صنایع وزارت صمت افزود : تامین مواد اولیه رویکرد اصلی وزارت صمت است که در دولت جدید با جدیت پیگیری خواهد شد. 
وی با اشاره به آمار شش ماهه تولید خودرو در سال جاری گفت: صنعت خودرو در شش ماهه نخست سال، تولیدی بیش از ۴۸۵  هزار انواع خودرو تولید داشته و رشد بیش از ۴ درصدی در این حوزه محقق شده است.
در حوزه کامیون کامیونت و کشنده نسبت به شش ماهه سال گذشته نیز شاهد رشد حدود ۸۳ درصدی بوده ایم که بخش عمده ای از آن مربوط به شرکت ایران خودرو دیزل است.
 
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین