کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کماکان تردد شبانه در تمامی شهر‌ها ممنوع است

باشگاه خبرنگاران جوان , 20 مهر 1400 ساعت 12:08

حزب الله:سردار هادیانفر گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا تردد شبانه ازساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمامی شهر‌ها ممنوع است و افسران و دوربین‌ها اعمال قانون می‌کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۵۰ میلیون خدمت از صدور گواهینامه، ترخیص خودرو تا رسیدگی به تصادفات توسط پلیس راهور ارائه می‌شود.
وی با اشاره به سامانه مردمی ۱۹۷ گفت: در شرایط کرونایی تماس‌های تلفنی مردم با این سامانه برقرار می‌شود و همکاران ما در سراسر کشور به تماس‌ها پاسخ می‌دهند و عمده تماس‌ها هم درباره برگ سبز و رضایت  است و در این حوزه دادستان کل کشور، کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون قضایی و رای دیوان عدالت اداری تکلیف را مشخص کرده است.
هادیانفر در پاسخ به سوالی درباره جریمه تردد شبانه گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا هنوز تردد شبانه ازساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمای شهر‌ها ممنوع است و افسران و دوربین ها اعمال قانون می‌کنند همچنین  تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است؛ پلیس منع تردد را پلیس با جدیت دنبال می‌کند ورود و خروج از شهر‌های قرمز مشمول یک میلیون جریمه و شهر‌های نارنجی هم مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شوند البته تردد شبانه هم که ۲۰۰ هزار تومان جریمه همراه خود دارد.
سردار هادیانفر گفت: همه مردم برای خدمات پلاک تنها مبلغ ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند که در قانون آمده و بخشی از فرایند است، اما پلیس برای افزایش نرخ اختیاری ندارد.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: هرچه که به فصل سرما نزدیک‌تر می‌شویم، تمایل مردم برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی بیشتر می‌شود و در حال حاضر سیاست‌های تشویقی برای استفاده از وسایل ناوگان عمومی نیست همچنین تقاطع‌ها و معابر‌های تهران ظرفیت مشخص و محدودی دارند تقریبا بیش از ۸۰ درصد خودرو‌ها تک سرنشین هستند و البته در این چندسال گذشته برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش جدی نشده و ناوگان عمومی تهران ۸۰ درصد فرسودگی دارد.
سردار هادیانفر با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید نوسازی شود و توسعه پیدا کند تا مردم از آن استفاده کنند گفت: تقریبا ۳۰ درصد تردد‌ها در تهران افزایشی است که حکایت از تمایل مردم به استفاده از وسایل شخصی دارد بیشتر والدین از خودرو‌های شخصی برای تردد فرزندانشان در سال تحصیلی استفاده می‌کنند و تمایل استفاده از سرویس‌ها را ندارند و به همین دلیل ترافیک غیرقابل پیش بینی خواهیم داشت.
وی گفت: یکی از کار‌های انجام شده در پلیس راهور، تجزیه و تحلیل انضباط بخشی در ترافیک و تصادفات است، هر روز ۴۰ الی ۴۷ نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند و امروز همه حواس‌ها به کرونا است، اما تصادفات را فراموش نکنیم، برخی سازمان‌ها به این موضوع بی تفاوت عمل می‌کنند.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: ما هنوز پیشنهادی برای افزایش جرایم به دولت ندادیم، اما در تخلفات حادثه ساز باید بازنگری شود.


کد مطلب: 265305

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265305/کماکان-تردد-شبانه-تمامی-شهر-ها-ممنوع

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com