تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
plusresetminus
حزب الله:عضو شورای شهر کرج گفت: پیشنهاد می شود واحد رسیدگی به آراء اعاده قدیمی ماده ۱۰۰ در تمامی مناطق دهگانه کرج راه اندازی شود.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۸۷
واحد رسیدگی به آراء اعاده قدیمی ماده ۱۰۰ راه‌اندازی شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور هفدهمین جلسه رسمی شورا در خصوص راه‌اندازی بخش رسیدگی به آراء اعاده قدیمی شهرداری اظهار کرد: با توجه به مشکلات درآمدی شهرداری و از آن مهم‌تر بلاتکلیفی سلسله وار مردم اعم از مالک و سازنده و خریداران که عمدتاً در انجام تعهداتشان دچار مشکلات اساسی هستند و پرونده‌های متعدد قضایی نیز مطرح‌شده است پیشنهاد می‌کنم مناطق در این خصوص  فعال‌تر شوند و در حوزه ماده ۱۰۰ مناطق اختصاصاً برای این موارد این‌گونه واحدی با این مأموریت ایجاد شود.
وی تأکید کرد: بخش رسیدگی به آراء اعاده قدیمی شهرداری چندی پیش با درخواست مدیر اجرائی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ راه‌اندازی شده است پس از طی مراحل فنی و کارشناسی با برگزاری جلسات متعدد فی‌مابین مدیران ارشد شهرداری، استانی و قضایی مقرر شد مناطق طبق ضوابط خاص در دو مرحله نسبت به ارسال پرونده‌هایی که درگذشته دارای رأی اعاده بوده‌اند اقدام کنند.
عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: در این راستا آن دسته از پرونده‌هایی که صرفاً دارای رأی بدوی بوده مجدداً توسط منطقه ابلاغ و نتیجه جهت ارسال به کمیسیون تجدیدنظر به دبیرخانه کمیسیون ماده صد ارسال شود.
قهرمانی صارم بیان کرد: پرونده‌های که دارای رأی تخریب (اعاده)بوده و رفع اثر شده است یعنی آراء بدوی و تجدیدنظر به کمیسیون ارسال تا در قالب اعاده دادرسی رسیدگی مجدد شود.
وی افزود: درنهایت در خصوص آن دسته از پرونده‌هایی که حاوی رأی دیوان هستند با تشکیل جلسات کارشناسی آتی مشترک فی‌مابین مدیران ارشد تصمیم‌گیری و راهکارهای مسیر آن اخذ شود.
عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: در همین راستا مدیریت اجرائی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ با فراهم‌سازی بستر مناسب در سامانه جدید ماده ۱۰۰ ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان مناطق و برگزاری جلسه توجیهی برای اعضای کمیسیون همچنین، احصا و ارسال آمار کلیه پرونده‌های دارای رأی اعاده به تفکیک مناطق تمام زمینه‌های لازم را در این خصوص فراهم نموده که درنهایت منجر به اخذ سه رأی جریمه از چهار پرونده ارسالی از سوی مناطق دهگانه شده است ولیکن متأسفانه مناطق اهتمامی در احصا و ارسال این پرونده‌ها تاکنون نداشته‌اند.
قهرمانی صارم یادآور شد: طبق آمار ارسالی از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص دلایل آراء تخریب صادره در کمیسیون‌های هفتگانه متأسفانه عمده دلیل آن عدم ارسال فرم گزارش جدولی، استحکام بنا و سوابق موردنیاز جهت بررسی دقیق پرونده کروکی و رضایت مجاورین و... همچنین فرم خلاف‌های تنظیمی نامناسب از سوی مناطق بوده است که علیرغم تهیه و ارائه آمارهای مقایسه‌ای از آراء صادره و ارائه توضیحات لازم در توجیه پرونده‌های فنی در تشویق و ترغیب اعضای محترم کمیسیون‌های هفتگانه از سوی مدیر فعلی آن مدیریت در جهت مساعدت و همکاری با مالکین در شرایط فعلی حاکم بر جامعه و شهرداری و همچنان رویه سخت گیرانه در برخی از کمیسیون‌ها حاکم است که عمده دلیل آن عدم توجیه صحیح مالکان از سوی مناطق و نیز عدم تکمیل پرونده‌های ارسالی بوده است
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین