کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرهای خوب درباره از سرگیری کنسرت‌ها/ واکسیناسیون راهگشا می‌شود

مهر , 20 مهر 1400 ساعت 10:10

خبرهای خوب درباره از سرگیری کنسرت‌ها/ واکسیناسیون راهگشا می‌شود
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد که به تازگی با حکم وزیر ارشاد عهده‌دار یک سمت مدیریتی جدید هم شده است، درباره تازه‌ترین اقدامات این مجموعه در زمینه برگزاری کنسرت‌ها توضیحاتی را ارائه داد.


 در حالی که روز دوشنبه نوزدهم مهرماه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتصاب محمد اله یاری فومنی به‌عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد، اما محمد اله یاری در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر عنوان کرد که بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده تا زمان صدور حکم مدیریت جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد، همزمان عهده دار مدیریت و پیگیری فعالیت‌های این دفتر در کنار امور دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی خواهد بود.
محمد اله یاری درباره تازه‌ترین اقدامات دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری کنسرت‌ها در روزهای کرونایی و وضعیت نارنجی شهرها گفت: همانطور که پیش‌تر هم عرض کرده بودم در یک سال اخیر، مکاتبات متعددی از سوی وزارتخانه ارشاد با مسئولان وقت ستاد ملی کرونا صورت پذیرفت و نیز مدیرکل دفتر موسیقی در جلسات مربوطه در ستاد کرونا حضور یافت. در دو جلسه نیز نمایندگان مجمع صنفی ناشران موسیقی به عنوان برگزارکنندگان اجراهای صحنه‌ای حضور پیدا کردند. هدف آن مکاتبات و نیز حضور در جلسات، بسته به مقاطع زمانی مختلف و پیک‌های مختلف بیماری کرونا، اعلام آمادگی برگزارکنندگان اجراهای صحنه‌ای برای تطابق خود با پروتکل‌های مصوب بهداشتی و از سرگیری ضابطه مند اجراها بود. حتی در حوزه موسیقی پیش از سایر حوزه‌ها و در خردادماه سال ۹۹ برای سالن‌ها پروتکل‌های بهداشتی اختصاصی تنظیم و تدوین و برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارسال کردیم. اما با توجه به تداوم پیک‌های مختلف کرونا و استدلال ستاد کرونا مبنی بر اینکه جمعیت حاضر در سالن‌های اجرای صحنه‌ای هزار نفر و بیشتر است و با جمعیت سالن‌های سیما و تئاتر قابل مقایسه نیست، با آن پیشنهادها موافقت نکرد. از طرفی شرکت و موسسات موسیقی هم سلامت مردم را بر نفع اقتصادی ترجیح دادند.
وی افزود: در زمستان ۹۹ و سه ماهه اول سال جاری مجدد مکاتباتی داشتیم و استدلال ما این بود که برگزاری اجراهای صحنه‌ای در گونه موسیقی ردیف دستگاهی، کلاسیک و یا نواحی، همیشه در سالن‌های کوچک و مشابه سالن‌های تئاتر و سینما بوده و این اجراها می‌تواند همانند نمایش و سینما با رعایت پروتکل‌ها و در سقف مجاز سالن‌ها، از سر گرفته شود. در حال حاضر با توجه به توسعه فرایند واکسیناسیون و اعلام ستاد ملی کرونا مبنی‌بر اجرای محدودیت‌های هوشمند به جای تداوم تعطیلی‌ها، به‌زودی شاهد گشایش در فعالیت‌های اجتماعی در مقیاس بزرگ‌تر خواهیم بود. مانند حضور مردم در ورزشگاه‌ها، اجتماعات مذهبی و نیز سالن‌های هنری.
اله یاری در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: علاوه بر تغییر رویکردهای ستاد ملی کرونا با توجه به توسعه واکسیناسیون عمومی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در یک ماه گذشته این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و پیگیری‌های خوبی به‌صورت شفاهی و مکتوب در خصوص اجراهای صحنه‌ای داشته‌اند و این امیدواری وجود دارد که با مساعدت ستاد ملی کرونا، شاهد از سرگیری اجراهای صحنه‌ای باشیم و علاوه بر ایجاد رونق و نشاط فرهنگی هنری در جامعه، اقتصاد فرهنگ و هنر نیز رونق خود را بازیابد.


کد مطلب: 265278

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265278/خبرهای-خوب-درباره-سرگیری-کنسرت-ها-واکسیناسیون-راهگشا-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com