تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
plusresetminus
تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۶۷
ایران - کره جنوبی/ تلاش شاگردان اسکوچیچ برای تداوم یک رکورد
تیم ملی فوتبال ایران سه‌ شنبه ۲۰ مهرماه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کره جنوبی می‌رود. این دیدار چهارمین جدال هر ۲ تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی و از حساسیت قابل توجهی نیز برخوردار است. از طرفی دیدارهای ایران و کره جنوبی یکی از بازی‌های خاطره انگیز فوتبال آسیا است که همواره لحظاتی به یاد ماندنی را بر جای گذاشته است.

رقابتی به قدمت تاریخ

اولین بازی بین این دو تیم در تاریخ هفتم خرداد ماه ۱۳۳۷ در چارچوب بازی‌های آسیایی برگزار شد که با نتیجه ۵ بر صفر به سود تیم کره‌ جنوبی به اتمام رسید. این نتیجه، سنگین‌ ترین شکست ایران در تاریخ بازی‌های خود برابر کره‌ جنوبی محسوب می‌شود.
ایران - کره جنوبی
به طور کلی این دو تیم تا به حال ۳۱ بار با هم بازی کرده‌اند که حاصل این بازی‌ها ۱۳ برد برای ایران، ۹ برد برای کره‌جنوبی و ۹ مساوی بوده است. در مجموع این بازی‌ها ۶۶ گل به ثمر رسیده که سهم هر کدام از تیم‌ها ۳۳ گل بوده است.

حساسیت جدولی

بازی ایران و کره جنوبی رقابت بین تیم‌های اول و دوم جدول A مسابقات مقدماتی جام جهانی محسوب می‌شود. ایران با ۳ برد قاطعانه صدرنشین گروه است و کره جنوبی با ۷ امتیاز رده دوم جدول را به خود اختصاص داده است. این دیدار می‌تواند تا حد زیادی تکلیف تیم‌های صعود کننده به جام جهانی را مشخص کند و ایران با برد در این مسابقه گام بلندی را برای رزرو کردن بلیت دوحه برمی‌دارد.

ایران دست بالاتر را دارد

اگر به آمار ۲ تیم در ۳ بازی نخست نگاه کنیم، وضعیت شاگردان اسکوچیچ بهتر بوده است. ایران در ۳ دیدار گذشته گلی را دریافت نکرده است و علیرضا بیرانوند با ۳ کلین شیت متوالی به مصاف یاران سون هیونگ مین می‌رود. کره‌ای‌ها نیز تنها یک گل در بازی قبل مقابل سوریه دریافت کرده اند. وضعیت خط حمله ایران هم بهتر از حریف است. تیم قدرتمند شرق آسیا ۳ گل در ۳ بازی قبلی خود زده ؛ در حالی که سهم مردان اسکوچیچ ۵ گل بوده است.
طارمی و سون

طارمی - سون، جدال ستاره‌ها

از دیگر اتفاقات مهم بازی می‌توان به رقابت مهدی طارمی و سون هیونگ مین، ۲ ستاره خط حمله ایران و کره جنوبی اشاره کرد. طارمی در پورتو یک مهره کلیدی محسوب می‌شود و این هفته در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول گلزنی کرده است. در طرف مقابل سون هیونگ مین در روزهایی که هری کین شرایط جالبی ندارد، به ستاره اول تاتنهام تبدیل شده است و در تیم نونو اسپریتو پادشاهی می‌کند. هر ۲ بازیکن در بازی قبل تیم‌های خود گل ۳ امتیازی زده اند. طارمی مقابل امارات تک گل ایران را به ثمر رساند و سون هیونگ مین هم در بازی با سوریه دقیقه ۹۰ گلزنی کرد تا کره جنوبی ۳ امتیاز دشت کند.

غیبت VAR و تماشاگران در آزادی

قبل از شروع این مسابقه انواع و اقسام حاشیه‌ها را نیز شاهد هستیم. ابتدا قرار بود این دیدار با حضور ۱۰ هزار تماشاگر یا حتی بیشتر برگزار شود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد ورزشگاه آزادی همچنان رنگ تماشاگر را به خود نبیند. از سوی دیگر وضعیتی مشابه را در مورد VAR شاهد بودیم و قرار شد از این تکنولوژی در بازی ایران و کره جنوبی استفاده نشود. کمک داور ویدیویی در بازی قبل به کمک ایران آمد و اخراج شجاع خلیل زاده را منتفی کرد.
ایران و کره جنوبی امروز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین