کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محدودیت‌های کرونایی سفر در خط پایان

ایسنا , 20 مهر 1400 ساعت 9:20

حزب الله:آنچه از اظهارنظرهای مسئولان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر می‌آید، باید به زودی با محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت ترددهای بین استانی و سفرهای جاده‌ای خداحافظی کنیم چرا که رنگ‌بندی استان‌ها و شهرها با واکسیناسیون گسترده نشان می‌دهد که کشور از وضعیت قرمز و نارنجی به شرایط مناسبی رسیده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، طی ماه‌های گذشته واکسیناسیون کرونا در کشور سرعت مناسبی گرفت و حجم بسیار زیادی واکسن وارد شد. به گونه‌ای که بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون در ایران از ۶۵ میلیون دز هم عبور کرد.

 
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد و تا کنون ۴۵ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. بر اساس این اطلاعیه همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۶۷ دُز رسید.
 
از سوی دیگر آخرین رنگ‌بندی استان‌های کشور نیز نشان می‌دهد که به غیر از نقاطی از غرب کشور دیگر وضعیت قرمز کرونایی در ایران نداریم و استان‌ها و شهرهای کمی هم در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و با این اوصاف اگر اتفاق عجیب و غریبی نیافتد و موج بعدی کرونا کشور را در بر نگیرد که به گفته مسئولان حوزه بهداشت و درمان بعید به نظر می‌رسد باید شاهد عادی شدن شرایط کشور پس  از گذشت بیش از یک سال و نیم باشیم.
 
دکتر کمال حیدری –معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- اخیرا در نشستی خبر یاعلام کرد که از آبان ماه محدودیت‌های کرونایی البته با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته خواهد شد.
 
وی افزود: گرچه متاسفانه بازگشایی‌ها زودتر از موعد صورت گرفت علی‌رغم اینکه هنوز بحث محدودیت‌های هوشمند را اعلام نکردیم و جلسات کارشناسی که می‌گذاریم برای رفع محدودیت‌ها است. دستور ریاست جمهوری نیز این است که برنامه ریزی ها به همین سمت باشد تا کار و تفریح مردم برقرار باشد. ما میخواهیم با کرونا زندگی کنیم و برای اینکار باید شرایطی برای سالم زندگی کردن داشته باشیم و محدودیت برای کسانی باشد که واکسن نزدند یا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.
 
حیدری ادامه داد: پیش بینی کردیم با صلاحدید ستاد کرونا از اول آبان بتوانیم محدودیت‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی تر برخورد  و نظارت کنیم تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود. دراین میان چهار ۴ گروه شغلی داریم که نوع ورود به مشاغل و اماکن، نوع خدمات، خدمت گیرندگان و خدمت دهنگان، سفرها و... همگی در پروتکل‌های جدید  مشخص شده است که در صورت تایید اعلام می‌شود.
 
البته پیش از این نیز رضا نفیسی -رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- در این باره به ایسنا گفته بود که سیستم هوشمند کرونایی به زودی راه‌اندازی می‌شود و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد بر این اساس بسیاری از محدودیت‌های کرونایی تنها برای افرادی است که واکسینه نشدند و آنهایی که کارت واکسن دیجیتال دارند می‌توانند بدون محدودیت بسیاری از فعالیت‌ها مانند سفرهای داخلی و خارجی را مانند قبل از شیوع کرونا انجام دهند.
 
وی افزود: از جمله محدودیت‌هایی که با راه‌اندازی سیستم هوشمند کرونا تغییر خواهد کرد. سفرهای داخلی و خارجی است چرا که از این به بعد همه آن‌هایی که واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفرهای داخلی و خارجی که قبل از شیوع کرونا می‌توانستند بروند را انجام دهند. همچنین حضور در ورزشگاه‌ها و سایر  اماکن عمومی مانند سینما، پاساژها و غیره نیز از جمله این محدودیت‌هاست که با تغییر و تعدیل مواجه خواهد شد.
 
با این اوصاف باید دید که در آینده نزدیک و هفته‌های آتی چه اتفاقی در این زمینه خواهد افتاد و مردم با چه پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند سفر کنند و آیا باید به تدریج باید با محدودیت‌های کرونایی کاملا خداحافظی کنیم یا خیر؟


کد مطلب: 265259

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265259/محدودیت-های-کرونایی-سفر-خط-پایان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com