کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیر رحیم‌زاده:

رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

مهر , 19 مهر 1400 ساعت 16:01

حزب الله:فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ در منطقه کویر مرکزی برگزار می‌شود.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور اظهار داشت: مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ از بامداد فردا (بیستم مهر) با حضور یگان‌های برگزیده نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کویر مرکزی برگزار می‌شود.
وی افزود: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ به‌منظور ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، ایجاد بازدارندگی، ارزیابی سامانه‌های بومی پدافند هوایی برای مقابله با تهدیدات متنوع، پرحجم و دفاع همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه در فضای جنگ الکترونیک و سایبری، ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان عملیاتی و فنی، اشراف اطلاعاتی و تمرین هم‌افزایی و هماهنگی مراکز فرماندهی و کنترل ارتش و سپاه در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود.
امیر رحیم‌زاده با بیان اینکه تمامی تکنیک و تاکتیک‌های به کار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختارها و تهدیدات روز دنیا طرح‌ریزی و اجرا خواهد شد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین از جمله ویژگی‌های برجسته این رزمایش است.
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) اضافه کرد: دفاع از مراکز حساس و حیاتی با اجرای اقدامات آفند جنگالی و سایبرالکترونیکی، دفاع در برابر تهاجم هواپایه دورایستا، مهمات هوشمند، موشک‌های کروز و هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین پنهانکار از دیگر برنامه‌های این رزمایش است.
وی با تأکید بر اینکه در این رزمایش کارکنان متعهد و پر تلاش ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر تحت کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور مقابله با اهداف هوایی را تمرین می‌کنند، عنوان کرد: تمامی مراحل این رزمایش تحت نظارت و ارزیابی کارشناسان و ارزیابان ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار می‌شود.


کد مطلب: 265252

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265252/رزمایش-تخصصی-پدافند-هوایی-مدافعان-آسمان-ولایت-۱۴۰۰-برگزار-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com