تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
حزب الله: رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در زمینه واکسنهای کرونای تولید داخل باید به فکر بازارهای صادراتی باشیم و تعداد تولید کنندگان ما بسیار فراتر از نیاز داخل کشور است، در عین حال درباره علت عدم صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن کووپارس توضیح داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۴۶
علت عدم صدور مجوز مصرف واکسن "کووپارس" / ورود دو واکسن دیگر به بازار تا یک ماه آتی
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر محمدرضا شانه ساز در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران فارما در جمع خبرنگاران، گفت: در زمینه واکسن کشور با دانش بومی به عنوان یکی از ۶ کشور سازنده و دارنده دانش بومی واکسن در این نمایشگاه که چندصد شرکت حضور دارند بیانگر سمبلی از تلاش‌ها است و امیدواریم با برطرف شدن بیماری کرونا شاهد حضور بیشتر شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه در سال‌های بعد باشیم.  
وی افزود: ما الان علی‌رغم همه تحریم‌ها و دست اندازی‌هایی که برای جلوگیری از دسترسی مردم به دارو انجام شد، صنعت داروسازی تلاش‌های زیادی کرد و در این مدت پیشرفت‌های زیادی هم داشتیم و برنامه ما این است که تا آخر سال انسولین را به طور کامل در داخل تولید کنیم. این موضوع قرار بود سال ۱۳۹۹ انجام شود که به دلیل تحریم‌ها میسر نشد.
شانه ساز ادامه داد: همچنین واکسن آنفلوآنزای تولید داخل از امسال وارد چرخه مصرف شد و این نشان داد که تحریم‌ها نه تنها نتوانسته مانعی بر سر راه شرکت‌های داروسازی شود بلکه انگیزه آنها را برای حضور هرچه بیشتر در بازارهای داخلی و بین‌المللی بیشتر کرده است.
او درباره آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی کرونا، اظهار کرد: الان واکسن‌های ۳ شرکت مجوز گرفته و وارد بازار شده و دو شرکت دیگر هم در شرف هستند و ظرف 20 روز تا یک ماه آینده آنها هم به بازار می‌آیند. آنچه که قطعا می‌توان گفت این است که باید به فکر بازارهای صادراتی باشیم و تعداد تولید کنندگان ما بسیار فراتر از نیاز داخل کشور است.
او در پاسخ به سوال ایسنا درباره علت عدم صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن کووپارس، تصریح کرد: اگر نتایج به ما منتقل شود مانند سایر واکسن‌ها حتما اجازه مصرف می‌دهیم؛ البته مجوز اولیه را از ما گرفتند و اگر گزارش‌هایشان به اندازه واکسنی مانند اسپایکوژن برسد به طور حتم کمیسیون موافقت خواهد کرد. مطمئن باشید ما جزو سریع ترین سازمان‌های غذا و دارو در صدور مجوزهای مربوط به واکسن هستیم. اگر انعکاس نتایجشان را تسریع کنند قطعا مجوز خواهند گرفت.
شانه ساز درباره هدر رفت ارز ترجیحی، گفت: اطلاعات کامل نزد ماست و من چنین گزارشی ندیدم. این که درست مصرف نشود به لحاظ سیستم قیمت گذاری و سامانه تیتک مطمئن هستیم کمترین هدر رفت ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین