کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرج ۱۲۰۰ هکتار پارک دارد

پایگاه خبری کرج امروز , 19 مهر 1400 ساعت 14:16

حزب الله:
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص آبیاری درختان سطح شهر و پارک‌های کرج وجود ندارد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله پیمان بضاعتی پور  با اشاره به وسعت پارک‌های کرج اظهار کرد: در مجموع هزار و ۲۰۰ هکتار پارک در کرج وجود دارد که مسئولیت حفظ و نگهداری ۳۵۰ هکتار از آنها با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مابقی هم توسط مناطق دهگانه حفاظت می‌شود.
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهد احداث پارک در مناطق کم برخورد شهر بوده‌ایم که این امر گام مهمی در توزیع عادلانه سرانه‌ها و دسترسی عموم شهروندان به فضای سبز محسوب می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص عدم آبیاری به موقع درختان کاشته شده در معابر شهری گفت: هیچ درختی در سطح شهر به حال خود رها نشده و آبیاری آنها به صورت مستمر انجام می‌شود.
بضاعتی پور با بیان اینکه تابستان امسال شاهد افزایش بیش از حد دما بودیم، افزود: آبیاری اغلب درختان کاشته شده در سطح معابر شهری از طریق تانکرهای آب صورت می‌گیرد و قطره‌ای نیست و صرفا درختان بلوارها از طریق سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شوند.
وی افزود: این درختان در فصل گرم سال اغلب هفته ای یا ۱۰ روز یکبار آبیاری می‌شوند ولی با توجه به کاهش محسوس منابع آب‌های زیرزمینی زمان پر شدن تانکرهای آب در تابستان امسال افزایش پیدا کرد و همین باعث ایجاد بی نظمی‌هایی در خصوص آبیاری درختان شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص آبیاری درختان سطح شهر و پارک‌های کرج وجود ندارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده درختانی که از چرخه آبیاری جا مانده اند، موضوع را گزارش دهند.


کد مطلب: 265238

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265238/کرج-۱۲۰۰-هکتار-پارک

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com