تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
plusresetminus
حزب الله: وزیر کشور با بیان "بارها ‌به قدرت‌های فرامنطقه‌ای هشدار دادیم در منطقه ماجراجویی نکنند"، گفت: امنیت خلیج فارس را با "عزت و قدرت" حفظ خواهیم کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۳۳
وزیر کشور: امنیت خلیج فارس را با "عزت و قدرت" حفظ خواهیم کرد/ قدرت‌های فرامنطقه‌ای ‌در منطقه ماجراجویی نکنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، احمد وحیدی امروز در ‌آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان با برشمردن ظرفیت هرمزگان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: در کنار ظرفیت‌های فراوان این استان،‌ نباید در آن محرومیت باشد چرا که هرمزگان استانی بسیار مهم و یگانه‌ای است که تنگه راهبردی هرمز بر کرانه آن قرار دارد و به لحاظ راهبردی یکی از حساس‌ترین نقاط دنیاست‌ و با داشتن 14 جزیره در کشور بی‌نظیر است و هر کدام از این جزایر ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه دارد.
وی با بیان اینکه هرمزگان با داشتن 2 هزار کیلومتر ساحل، ظرفیت‌های فراوان در حوزه انرژی، ترانزیت و صنعت و کشاورزی ‌‌و مردمی خونگرم و بسیار مهربان‌، نقطه‌ای کلیدی در اقتصاد‌ دریا‌محور است، افزود: ‌هرمزگان در اقتصاد دریا محور نقطه کلیدی است و زمانی که رسیدن به 20 درصد تولید ناخالص ملی از اقتصاد ملی باید حاصل شود، این استان نقطه راهبردی است.
وزیر کشور با بیان اینکه شکل‌گیری تمدن دریایی ‌بسیار آینده‌دار است که ‌در کناره همین سواحل شکل خواهد گرفت و هرمزگان برای شکل گیری این تمدن بسیار کلیدی است، تصریح کرد: هم اکنون 90 درصد بازرگانی از طریق دریاست و هرمزگان  می‌تواند نقطه کلیدی برای تعاملات‌ دریایی باشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان تنها جایی در کشور است که زیردریایی در آن ساخته می‌شود و در کنار آن زمینه توسعه ظرفیت‌های دانش بنیان در اینجا وجود دارد، خاطرنشان کرد: ‌پالایشگاه ستاره خلیج فارس که افتخاری برای کشور و نمادی از قدرت است ‌در اوج تحریم و با توان بومی در این استان احداث شده ‌و می‌توان آن را ابرطرح نامید.
وحیدی با بیان اینکه این استان ظرفیت ایجاد 50 هزار هکتار مزارع پرورش میگو دارد که می‌تواند زمینه ایجاد 200 هزار شغل را ایجاد کند، تصریح کرد: وقتی به این راحتی می‌توان شغل ایجاد کرد آیا رواست کسی در این استان بیکار و یا فقیر باشد و دم از محرومیت زد.‌ با این ظرفیت‌ها که همه آنها ثروت است وجود بیکاری، فقر و محرومیت قابل قبول نیست، مهمترین ثروت خود این مردم خونگرم و سرمایه انسانی ارزشمند است.
وزیر کشور با انتقاد از دولت‌محوری بسیاری از امور اجرایی کشور اظهار داشت: ‌این موضوع در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ‌نبوده و نیست و معتقدیم اقتصاد مردم‌محور ‌و اداره جامعه مردم‌محور است.
وحیدی با انتقاد از حاکمیت سیستم دولتی بر همه امور کشور تاکید کرد: ‌این موضوع به مرور تبدیل به فرهنگ و همه چیز منوط به تهران شده ‌و کشور باید نفت را بفروشد تا بتواند آن را اداره کند‌.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های هرمزگان باید جهشی فعال شوند، خاطرنشان کرد: در دولت به دنبال این هستیم که آزادسازی ظرفیت‌ها به صورت "خلاقانه، خودجوش و جهشی" باشد ‌و همه تحت گفتمان پیشرفت و عدالت جلو برویم که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده و باید خود را به بطن آن بکشانیم.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی استاندار جدید هرمزگان پرداخت و ‌دوستی را فردی "خوش‌فکر و خلاق" معرفی کرد ‌و افزود:‌ استاندار جدید هرمزگان پیش از این توانسته ‌پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که از صحنه‌های تجلی فناوری بومی است را به سرانجام برساند و چنین کسی می‌‌تواند هرمزگان را به صورت پروژه‌محور اداره  و منابع را مدیریت کند‌.
وی استاندار جدید را فردی شجاع و باهوش و توانمند توصیف کرد که کاندیدای وزارت نفت بوده و چنین ظرفیتی در ایشان مشاهده شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت هرمزگان و ظرفیت‌های آن تصمیم گرفتیم فردی با توانمندی ملی را به عنوان استاندار انتخاب کنیم.‌ استاندار جدید وزرا را  به‌طور کامل می‌شناسد و فهم عمیقی از چگونه به انجام رساندن پروژه‌های بزرگ دارد و در حوزه اجتماعی نیز شناخت خوبی داشته  که بخشی از آن در راستای محرومیت‌زدایی از هرمزگان است.
 وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم امنیت خلیج فارس بیش از همه مدیون عقلانیت و اقتدار ایران است و ایران اجازه نمی‌دهد کسانی از خارج از منطقه امنیت آن را برهم بزنند، تاکید کرد: ‌در این زمینه بارها اقتدار خود را نشان داده و به نیروهای فرا‌منطقه‌ای هشدار داده‌ایم که ماجرا‌جویی نکنند.
وحیدی با بیان اینکه مردم در شمال و جنوب خلیج فارس با هم هستند، متذکر شد: ‌کسانی قصد تحریک دارند که امیدواریم حاکمان کشورهای منطقه عقلانیت به خرج داده و اجازه فعالیت به نیروهای فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌های جنایتکار کودک‌کش ندهند.
وی به فاجعه اخیر انفجار در مسجد شیعیان افغانستان را نمونه‌ای از فتنه‌گری‌های آمریکایی‌ها در منطقه دانست و اظهار داشت این حمله توسط داعش انجام شده که ساخته  آمریکاست و تسلیحات مورد نیازشان را نیز هواپیماهای آمریکایی منتقل کردند و آنان را به افغانستان بردند. در چنین شرایطی چرا باید به دیگران و آمریکای جنایتکار و فتنه‌گر اجازه دخالت داد.
وزیر کشور با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که ایران مشکلی برای ارتباط و همکاری با کشورهای منطقه ندارد، گفت:‌ استان هرمزگان نیز با توجه به حضور مقتدرانه تمام نیروهای مسلح در آن و مردم غیور مرزنشین در سواحل و جزایر‌، حافظ امنیت خلیج فارس هستند.
وی با تاکید مجدد بر نقش هرمزگان در توسعه تبادلات تجاری و مرزی با کشورهای خلیج فارس اظهار داشت‌: دست کشورهای اسلامی را برای همکاری می‌فشاریم و انتظار می‌رود در سایه تبادلات مرزی تجاری، جزایر نیز قوی‌تر و آبادتر شوند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین