تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
plusresetminus
حزب الله:نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان ادعاهایی مبنی بر استفاده از خاک این کشور برای انجام عملیات اطلاعاتی علیه ایران را تکذیب کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۳۲
باکو استفاده از خاک جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران را رد کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نیروی مرزبانی دولت جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ادعا‌هایی مبنی بر استفاده از خاک جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی و جاسوسی علیه ایران کذب است.
در این بیانیه نوشته شده است: «هیچ گاه نیرو‌های ثالثی در خاک جمهوری آذربایجان وجود نداشته و نخواهند داشت. شایعات مبنی بر اینکه جمهوری آذربایجان از قلمرو خود برای اهداف اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌کند و نمایندگان جنبش‌های افراطی بر اساس آن اطلاعات علیه ایران اقداماتی انجام می‌دهند، نادرست است.»
مرزبانی جمهوری آذربایجان در ادامه بیانیه خود گفت: «هیچ نیرو و متخصصی از هیچ کشور خارجی در مرز دولتی آذربایجان حضور ندارد. مرزبانی آذربایجان که دارای مدرن‌ترین تجهیزات  است، نیازی به حمایت نیرو‌های خارجی برای حفاظت و دفاع از مرز‌های خود ندارد.»
مرزبانی جمهوری آذربایجان همچنین ادعا کرد که این حق دولت این کشور است که عبور و مرور در مرز و گمرک در بخشی از جاده گوروس-قافان از خاک آذربایجان در مرز  با ارمنستان را کنترل کند.
این سازمان در پایان گفت: «در حال حاضر، وضعیت عملیاتی در مرز دولتی با ایران ثابت است و به طور کامل توسط مرزبانان آذربایجان کنترل می‌شود.»
در پی افزایش تنش جمهوری آذربایجان در مرز ایران، هفته گذشته نیرو‌های مسلح ایران رزمایش گسترده‌ای را در منطقه شمال‌غرب برگزار کرد. فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش تاکید کرد که کشورمان به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در شمال مرز ایران را نمی‌پذیرد و همچنان نسبت به حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه قره باغ نگران است. مقامات کشورمان همچنین هشدار داده‌اند که هرگونه تغییرات حدود مرزی که موقعیت راهبردی تهران را به خطر بیندازد، محکوم است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین