تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
حزب الله:حجت الاسلام رئیسی گفت: ما در کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم و دانشگاه باشد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۲۳
تحول در کشور باید بر پایه علم و دانشگاه باشد/ هیچ بن بستی در پیشبرد اهدافمان نداریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: توفیقی است برای بنده که در آغاز سال تحصیلی جدید در جمع فرهیختگان، اساتید و کارمندان و دانشجویان حضور پیدا کنم.
او افزود: امیدوارم سال بسیار پر برکتی برای تمام مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی برای کشور باشد و انشالله دانشگاه ها امسال متمایز از همه سال های پیشین، همراه با موفقیت های چشمگیر و گام های بلندی بردارند.
رئیس جمهور گفت: کشور ما با داشتن دانشگاه های فعال و استادان برجسته و مقالات ارزشمند می تواند جایگاه بسیار رفیع تر از این را پیدا کند. ما می‌توانیم با همت بلند استادان، پژوهشگران و خانواده بزرگ دانشگاه، گام های بلندی را در جهت پیشرفت کشور برداریم.
او بیان کرد: ما در کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم و دانشگاه باشد.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: در کنار دستیابی به واکسن، باید دستیابی به درمان قطعی کرونا در دستور کار قرار گیرد و حتما از نگاه‌ها و اندیشه‌های نو استقبال شود.
او گفت: در بسیاری از حوزه ها به خصوص کشاورزی در استان خراسان رضوی با کمک دانشگاه فردوسی مشهد توانستیم برخی از مشکلات آنها را حل کنیم. بازرسی ها باید مبتنی بر علم و شاخص های گوناگون باشند تا قضاوت ها و داوری ها عادلانه و دقیق باشند.
رئیسی ادامه داد: دانشگاهیان حتما باید در ارتباط با مسئله کشور به دولت کمک کنند. رسیدن به مسائل آموزشی، حقوقی و رفاهی موجود در دانشگاه ها باید از سوی وزارت علوم مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس جمهور بیان کرد: متناسب سازی حقوق تمام دست اندرکاران کشور را بحث مهمی می دانیم و باید با برنامه ریزی مناسب، نظام عادلانه پرداخت کشور را در این زمینه بکار ببریم .
او گفت: ظرفیت های کشور نشان می دهد که هیچ بن بستی در پیشبرد اهدافمان نداریم. پیشرفت در تمام حوزه ها نشان داد که می توانیم تحریم ها را کنار گذاشته و گام های بزرگی را برداریم.
هم جذب دانشجو و هم تحقیقات و پژوهش ها در دانشگاه ها  باید هدفمند باشند.کارهای علمی ممکن است دستگاه های اجرایی نداشته باشند اما تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها باید تقاضا محور باشند.
رئیسی تاکید کرد:  پیگیری اشتغال دانشجویان جزو مسائل ابتدایی است که باید حل شود و یقین دارم که با همت تمام مسئولان حتما مشکلات رفع خواهد شد. ما با تکیه بر جهاد علمی و عملی می توانیم این مهم را تحقق بخشیم، چرا که کشور ما دارای ظرفیت های ارزشمندی است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین