تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
plusresetminus
چین سخنرانی تسای اینگ-ون در "روز ملی" تایوان را که در آن گفته بود دولتش مقابل فشار پکن سر خم نمی‌کند و به تقویت امور دفاعی این جزیره خودگردان به منظور محافظت از سبک زندگی دموکراتیک آن ادامه می‌دهد، محکوم کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۲۲
چین سخنرانی رئیس‌جمهوری تایوان را محکوم کرد
دفتر امور تایوان در چین یکشنبه اعلام کرد سخنرانی رئیس‌جمهوری تایوان رویارویی را تحریک و حقایق را مخدوش کرده است. این دفتر همچنین گفت استقلال تایوان درها را به روی مذاکره می‌بندد. پکن تایوان را یک استان جدا شده خود به شمار می‌آورد.
اظهارات روز یکشنبه تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان یک روز پس از حرف‌های شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین مطرح شد که بار دیگر گفت "اتحاد دوباره مسالمت‌آمیز" با این جزیره خودگردان را محقق خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری چین گفت "هیچکس نباید اراده و عزم قدرتمند و توانایی مردم چین را برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی نادیده بگیرد." رئیس‌جمهوری تایوان هم گفت این جزیره به تقویت امور دفاعی خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند هیچکس نمی‌تواند آن را به پذیرش مسیری که چین در پیش رو قرار داده و نه آزادی دارد و نه دموکراسی، وادار کند. او دوباره خواستار مذاکره با پکن شد.  
تسای ابراز امیدواری کرد که تنش‌ها در سراسر تنگه تایوان کاهش یابد و بار دیگر تاکید کرد که تایوان "عجولانه" رفتار نخواهد کرد. با این حال او تاکید کرد: اما قطعا نباید این توهم وجود داشته باشد که تایوانی‌ها مقابل فشار سر تعظیم فرود می‌آورند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین