تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
plusresetminus
حزب الله: نخست وزیر عراق از بازداشت معاون البغدادی و یکی از مهم ترین رهبران داعش خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۲۱۵
الکاظمی از بازداشت معاون البغدادی خبر داد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در توییتی نوشت: در زمانی که چشمان قهرمانان ما در نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت انتخابات باز بود شاخه اصلی آن‌ها در دستگاه اطلاعات یکی از سخت ترین عملیات اطلاعاتی خارج از مرزها را انجام داد. این عملیات به بازداشت سامی جاسم، ناظر مالی داعش و معاون ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش منجر شد.
الکاظمی یکشنبه بعد از انداختن رأی خود در صندوق انتخابات پارلمانی گفته بود که امروز(دوشنبه) یک حادثه بزرگ امنیتی را اعلام خواهد کرد.
همچنین گروه اطلاع رسانی تحولات امنیتی عراق در بیانیه‌ای درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد: همزمان با انتخابات به مردم عزیزمان خبر بازداشت سامی جاسم محمد جعاطه العجوز الجبوری ملقب به ابوآسیا و ابوعبدالقادر الزبیدی را می‌دهیم. این مجرم در عملیات منحصربفرد نیروهای قهرمان ما در دستگاه اطلاعات و در عملیات ویژه خارج از مرزها بازداشت شد. وی از مهم ترین افراد تحت تعقیب بین المللی و از نزدیکان کمیته اداره داعش و عبدالله قرداش، رهبر کنونی داعش است.
در این بیانیه آمده است: سامی پست‌های رهبری و امنیتی و مالی در داعش داشته است که از جمله آن معاون ابوبکر البغدادی است. همچنین رئیس دیوان بیت المال داعش و معاون والی دجله بوده است. داعش در دوره اخیر به خاطر بازداشت مهم ترین رهبرانش با حملات دردناکی روبرو شد و این حملات باعث تقویت امنیت کشور و ممانعت از ادامه اقدامات جنایتکارانه داعش در عراق می‌شود. با مردم عراق عهد می‌بندیم که نیروهای امنیتی ما همواره برای حفظ ثبات کشور تلاش می‌کنند.
معاون البغدادی کسیت؟
سامی جاسم محمد جعاطه العجوز الجبوری، معاون البغدادی سال ۱۹۷۴ متولد شد و ملقب به ابوآسیا، حجی حامد و ابوعبدالقادر الزبیدی است که همسرش شکره مطلق نام دارد و دارای چهار فرزند است.
وی سال ۲۰۰۴ با گروه "التوحید و الجهاد فی بلاد الرافدین" به دست ابومصعب الزرقاوی بیعت کرد.
سال ۲۰۰۵ از سوی نیروهای آمریکایی بازداشت شد و تا ۲۰۱۰ در بازداشتگاه بوکا ماند.
بعد از آزادی پست مسئول امنیتی منطقه الهیجل، الزاب و مخمور در صلاح الدین را برعهده گرفت. بعدا معاون والی دجله شد و از آنجا به شام منتقل شد و از سوی ابوبکر البغدادی امیر دیوان الرکاز شد.
بعدا معاون ابوبکر البغدادی و امیر دیوان بیت المال داعش شد. سپس پست ناظر کل ولایت شام و اداره پرونده‌های مالی و اقتصادی داعش را برعهده گرفت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین