کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاخارووا: دسیسه‌چینی غرب علیه روسیه در اتحادیه اروپا بحران‌ساز است

ایسنا , 19 مهر 1400 ساعت 11:10

حزب الله:سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، غرب بیش از حد درگیر دسیسه‌هایی علیه روسیه است و این بحران‌های فعلی از جمله بحران بر سر انرژی را توضیح می‌دهد و زمان آن فرا رسیده تا آنها به این اعتراف کنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا-۱ گفت: شاید همکاران غربی ما سرانجام بتوانند صریحاً و بدون اشارات ما اعتراف کنند که بیش از حد در فتنه‌ها غرق شده‌اند.
او تاکید کرد که نهادهای تحلیلی متعددی که در کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا برای مقابله با روسیه ایجاد شده‌اند، بهتر است اکنون "در مورد علت این بحران فکر کنند".
زاخارووا افزود: پس از آن، آنها خواهند دید که در یک دهه گذشته در آنجا چه گذشته است، معروف‌ترین آنها اختراع تهدیدهای افسانه‌ای از طرف روسیه و عدم درک خطراتی است که آنها در همه زمینه‌های زندگی با آن طرف‌ هستند. این امر در مورد تروریسم بین‌المللی، سیاست مهاجرت، مداخلات بی‌پروا در امور داخلی و حوزه‌های انرژی هم صدق می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: همگی اینها روی یک فتنه سیاسی احمقانه استوار است که براساس تجزیه و تحلیل علمی نیست. دسیسه‌ها همواره در امور بین‌الملل بوده‌اند، اما به هر حال آنها باید براساس درکی از وضعیت باشند.
روز چهارشنبه گزارش شد که بهای گاز در اروپا به حداکثر تاریخی بیش از ۱۹۰۰ دلار در ۱۰۰۰ متر مکعب رسید، اما تا پایان روز به ۱۴۵۰ دلار در ۱۰۰۰ متر مکعب کاهش یافت. کاهش‌ها در روز بعد به ۱۰۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب ادامه یافت.
الکسی میلر، رئیس هیئت مدیره گازپروم پیشتر گفته بود که تأخیر در تزریق گاز به تاسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی اروپا و افزایش تقاضا برای گاز منجر به قیمت‌های بی‌سابقه‌ای شده است که ممکن است در آینده نزدیک از ارزش آن فراتر رود.


کد مطلب: 265202

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265202/زاخارووا-دسیسه-چینی-غرب-علیه-روسیه-اتحادیه-اروپا-بحران-ساز

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com