تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمامی برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۱۱۳
قالیباف: مسئولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم هستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع، ماه وحدت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) به تمامی مردم ایران و همه مسلمین جهان، بیان کرد: در ابتدای این ماه که آن را ماه وحدت مسلمین می‌دانیم، شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمامی برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان شهدای این حادثه از خداوند متعال صبر و اجر  مسئلت دارم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌ های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنیم. مسئولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تاسف بار تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث را اتخاذ کنند.
قالیباف تصریح کرد: فتنه ‌انگیزی‌ های مذهبی و قومی، پروژه‌ امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه ‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ ها به انجام می‌رسد. سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تاکید بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تامین کنند.
وی با اشاره به وقوع دو زلزله اخیر در بخش بازفت کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان، اظهار کرد: متاسفانه این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است. با توجه به گزارش‌ های میدانی نمایندگان محترم و گروه‌ های جهادی حدود ۸۰۰ منزل مسکونی در بازفت آسیب جدی دیده است و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکل تردد روبرو شده‌اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در اندیکا نیز ۱۳۰ روستا آسیب دیده که درصد تخریب در ۳۰ روستا بالاست. با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم پیش از این نیز با مشکلات معیشتی مواجه بوده‌اند و این حوادث مشکلات را تشدید کرده است و همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم، تأمین مایحتاج ضروری آنها و جبران خسارات وارده به منازل، مدارس، خانه ‌های بهداشت، زمین‌ های کشاورزی و دام‌ ها ضروری است.
قالیباف تاکید کرد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن کامل راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار ببندد و گزارش آن را به نمایندگان محترم ارائه کند و کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارات دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و همچنین متوقف نشدن جریان آموزش در روستاهای زلزله زده اطمینان حاصل کند.
وی در پایان فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به کارکنان، افسران و فرماندهان آن تبریک و تهنیت گفت و یاد شهدای گرانقدر این نیرو را گرامی داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین