تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
plusresetminus
دارنده ۷ مدال طلای کشتی فرنگی المپیک و جهان ضمن تمجید از همه ملی‌پوشان فرنگی ایران، تاکید کرد که به اندازه تمام مدال‌هایی که خودش گرفته، برای برنز پژمان پشتام خوشحال شده است.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۱۰۶
سوریان: به اندازه تمام مدال‌های خودم برای پشتام خوشحال شدم/ علی گرایی از همه رقبایش جلوتر است/ فکر این نتایج را می‌کردیم

حمید سوریان  در مورد رکوردشکنی کشتی فرنگی در تعداد فینالیست‌ها در تاریخ مسابقات جهانی اظهار داشت: تا کنون هیچ وقت چنین شرایطی را تجربه نکرده بودیم. خدا را هزار مرتبه شکر که این اتفاقات در نروژ رقم خورد. خوشحالیم که این چند روز از اینجا در نروژ خبرهای خوبی از کشتی ایران مخابره شده است.
وی در مورد اینکه آیا فکرش را می‌کرد که کشتی در اسلو تا این حد مردم را شگفت زده و خوشحال کند، تصریح کرد: بله فکرش را می‌کردیم، من روی فرنگی اشرافم بهتر بود ولی در مجموع هم پتانسیل آزاد و هم فرنگی را می‌شناختم. خداراشکر که تا الان همه چیز شیرین بوده و دعا می‌کنم امروز هم در فینال دو وزن 63 و 67 کیلوگرم ادامه داشته باشد.
قهرمان المپیک 2012 لندن هدف اصلی کشتی را المپیک دانست و عنوان کرد: طی دو سال اخیر برنامه کشتی با هدف کوتاه مدت المپیک 2020 توکیو و هدف بلندمدت المپیک 2024 پاریس دنبال شد. همه این بچه‌ها جوان هستند و آینده دار، قطعا روز به روز بهتر خواهند شد.
سوریان با اشاره به اینکه نفر سوم جهان در وزن 82 کیلوگرم در یک سال گذشته مادرش را از دست داده و روزهای سختی را سپری کرده است، به تسنیم گفت: من سال‌هاست پژمان پشتام را به واسطه همشهری بودن از نزدیک می‌شناسم. او پسر و دوست داشتنی و مأخوذ به حیایی است. او مادرش را از دست داده و مدالش را تقدیم به روح مادرش کرده است. کاش مادرش زنده بود و مدال پسرش را می‌دید،  ولی نیست و قطعا روح مادرش از این اتفاق شاد شده است. پژمان پسر زحمت‌کشی است، از نزدیک روی او شناخت دارم و با مسائل زندگی‌اش آشنا هستم. به همین دلیل امروز برایش خیلی خوشحالم. درواقع به اندازه تمام مدال‌های خودم برایش از صمیم قلب خوشحال شدم.
نایب رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه علی گرایی با وجود همه شایستگی‌هایش بار دیگر به فینال 77 کیلوگرم نرسید، تاکید کرد: حقیقتا ظرفیت علی گرایی خیلی بیشتر از اینهاست ولی متاسفانه احساس می‌کنم که خیلی نمی‌تواند به آن فضای رقابتی غلبه کند وگرنه به لحاظ تکنیک و تاکتیک و داشته‌های فردی فکر می‌کنم از تمام رقبایش جلوتر باشد. امیدوارم در آینده بتوند نتایج بهتر از این کسب کند.
سوریان در مورد رضا گرایی و دوکامبکش در مبارزه با رقبای ژاپنی و گرجستانی اظهار داشت: کشتی رضا فراز و نشیب زیادی داشت، خداراشکر آنقدر پتانسیل قوی و توانمندی داشت که دو تا کشتی نزدیک را با برد تمام کند، آنهم در شرایطی که دیگر باور نداشتیم نتیجه را برگرداند اما در هر دو مبارزه موفق شد امتیاز از دست داده را جبران کرده و به فینال راه پیدا کند. او در اوج جوانی با طلای المپیک و مدال قهرمانی جهان باید پختگی لازم را پیدا کند و این فراز و نشیب از کشتی‌اش جدا شود. رضا گرایی حقیقتا یک سرو گردن از همه رقبایش بالاتر است.
نایب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص  قهرمانی محمدهادی ساروی نیز عنوان کرد: هادی همه چیز تمام است، به بهترین شکل ممکن طلای دنیا را با اقتدار از آن خود کرد، شبیه به همان کاری که علی اکبر یوسفی در سنگین وزن انجام داد.
قهرمان سال 2005 کشتی فرنگی جهان در خاتمه در مورد کسب مدال تاریخی سنگین وزن جهان گفت: این برای اولین بار در 60-70 سال کشتی فرنگی است که مدال طلای سنگین وزن می گیریم. ایران هیچ وقت در بین طلایی های این وزن سهمی نداشته که خوشبختانه به این مهم رسیدیم و حالا در تمام اوزان طلای دنیا را گرفته‌ایم. امیدوارم امروز میثم دلخانی و محمدرضا گرایی هم طلا بگیرند تا تمام رکوردها را حتی از سه طلای المپیک لندن جابه جا کنیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین