تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
plusresetminus
حزب الله: انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق از صبح امروز یکشنبه رسما آغاز شد و نخست وزیر عراق رای خود را به صندوق انداخت.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۱۰۱
انتخابات پارلمانی عراق رسما آغاز شد/ شخصیتهای مهم عراقی که رای دادند+تصاویر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق از صبح امروز یکشنبه رسماً آغاز شد.
مشارکت «برهم صالح» و «مقتدی صدر» در انتخابات
«برهم صالح» رئیس جمهور عراق با حضور در شعب اخذ رأی در پنجمین دوره از انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کرد. «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز در ساعات اولیه رأی گیری، رأی خود را به صندوق انداخت.

منابع رسانه ای همچنین از مشارکت «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در انتخابات خبر می دهند.
نوری مالکی و عادل عبدالمهدی رأی دادند
«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق با حضور در یکی از شعب اخذ رأی در «بغداد» پایتخت این کشور، آراء خود در پنجمین دوره از انتخابات پارلمانی را در صندوق انداختند.

مصطفی الکاظمی رای خود را به صندوق انداخت
«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق پس از آغاز انتخابات پارلمانی زودهنگام، رأی خود را به صندوق انداخت. قرار است انتخابات ساعت ۶ عصر به وقت عراق پایان یابد.
وی از شهروندان عراقی خواست که مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند. وی پس از انداختن رای خود در صندوق در یکی از شعب اخذ رای بغداد گفت: ما به وعده ای که به ملت داده بودیم عمل کردیم. از مردم عراق می خواهم که مشارکت گسترده در انتخابات داشته باشند.

الکاظمی افزود: انتخابات اکتبر اولین انتخاباتی است که بدون اعمال مقررات منع آمد و شد برگزار می شود. همه باید در تغییر واقعیت عراق مشارکت داشته باشند. فردا دوشنبه دستاورد امنیتی بزرگ را اعلام خواهم کرد ما همه شرایط را برای کمیساریای عالی مستقل انتخابات فراهم کردیم.
وی خطاب به مردم عراق گفت: آرای شما ارزشمند است، پس فرصت را برای تغییر از دست ندهید.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرده است که حدود ۲۵ میلیون نفر واجد شرایط برای مشارکت در انتخابات پارلمانی هستند. پیشتر نیز دور نخست انتخابات پارلمانی با مشارکت گروه های خاص از جمله نیروهای مسلح برگزار شد. میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ۶۹ درصد اعلام شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین