تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
plusresetminus
حزب الله:یک نماینده مجلس با عنوان این مطلب که پزشکانی که طبابت نمی‌کنند نباید در سرانه پزشک کشور محاسبه شوند، گفت: برخی پزشکان به جای طبابت، ساخت و ساز می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۷۶
شرط محاسبه سرانه پزشک در ایران/ برخی پزشکان ساخت و ساز می‌کنند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بهروز محبی نجم آبادی، در واکنش به ادعای معاون وزیر بهداشت در خصوص نبود کمبود پزشک در کشور، اظهار داشت: سرانه پزشک متخصص و پزشک عمومی در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته پایین‌تر است. علاوه بر این کمبود پزشک در برخی شهرها هم ملموس است به گونه‌ای که در حوزه انتخابیه بنده در شهر جوین با وجود اینکه مرکز درمانی شبانه روزی تأسیس شده است اما پزشک متخصص شبانه روزی وجود ندارد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اظهار نظرها باید مبنای منطقی و مستند داشته باشد وقتی که داده‌ها و مستندات دقیق باشد ما براساس این مستندات تحلیلی می‌کنیم. اخیراً معاون آموزشی وزارت بهداشت تحلیلی ارائه کرده است که سرانه پزشک در ایران از استاندارد جهانی بالاتر است. موضوعی که باید بر اساس آمار سنجیده شود که درست است یا غلط.
 
وی با عنوان این موضوع که در محاسبه سرانه پزشک باید افرادی که فقط مشغول به طبابت هستند در نظر گرفته شود نه افراد دارای که صرفاً مدرک پزشکی دارند، افزود: برخی آمارهایی ارائه می‌دهند که تعداد قابل توجهی پزشک بیکار وجود دارد اما در حقیقت این پزشکان عمومی بیکار نیستند، بلکه قطعاً در حوزه‌ای به غیر از طبابت مشغول هستند. برخی از پزشکان به سایر حوزه‌های اقتصادی وارد شدند. برخی آمارها می‌گویند ۶۰ درصد ساخت و سازها در بعضی از شهرهای بزرگ توسط پزشکان انجام می‌شود که این آمار نشان دهنده پزشکانی است که دیگر طبابت نمی‌کنند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین