کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملکه انگلیس دور حاکم دبی را خط کشید

ایسنا , 17 مهر 1400 ساعت 14:47

حزب الله:
روزنامه دیلی میل گزارش کرد، در پی افشای دسیسه "محمد بن راشد آل مکتوم" حاکم دبی برای جاسوسی از تلفن همراه همسر سابقش و برخی از نزدیکان او از جمله وکیلش، ملکه انگلیس حضور او در جایگاه ویژه میهمانان خاندان سلطنتی وینزور در یک مسابقه اسب دوانی مشهور را ممنوع کرده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ملکه انگلیس دیگر قصد میزبانی از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم ۷۲ ساله دبی در محل جایگاه ویژه خاندان سلطنتی انگلیس و مهمانانش در رقابت اسب دوانی شهر "ازکات" را ندارد.
این اتفاق بعد از آن می افتد که قاضی دادگاه انگلیس طی حکمی تایید کرد که این حاکم دبی با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس که ساخت شرکت اسرائیلی ان.اس.او است، از تلفن همراه همسر سابق خود هیا بن الحسین، خواهر ناتنی عبدالله دوم پادشاه اردن و تلفنهای همراه برخی از نزدیکان او از جمله وکیلش که یکی از اعضای حزب محافظه کار انگلیس است، جاسوسی کرده است.
به این ترتیب حاکم دبی به رغم سابقه چندین ساله تعاملش با خاندان سلطنتی انگلیس دیگر جایی در کنار الیزابت دوم، ملکه خاندان وینزور در جایگاه ویژه تماشاچیان رقابت اسب دوانی ازکات نخواهد داشت.
به گزارش میل آنلاین، کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد اما گزارشها حاکی از آن هستند که خاندان سلطنتی انگلیس این تصمیم را بعد از بالا گرفتن درخواستها از ملکه برای خودداری از دیده شدن در کنار حاکم دبی و با هدف دور کردن ملکه از حاکم دبی بعد از بروز این رسوایی اتخاذ کرده است.
به نوشته دیلی میل، ملکه انگلیس در اولین حضورش در انظار عمومی بعد از انتشار خبر جاسوسی حاکم دبی از ایمیلهای پارلمانی فیونا شکلتون، وکیل همسر سابق او و عضو ارشد حزب محافظه کار انگلیس نشان داد که تحت تاثیر این افشاگری قرار نگرفته است و ظاهری آرام داشت.
کریس برایانت، یک نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس گفت: این افشاگری خارق العاده باید یک فرمان بیدار باش برای ما باشد.
وی افزود: وزارت امور خارجه انگلیس باید تحقیقاتی مناسب در قبال روابط ما با دبی به عمل آورد و من گمان می کردم که وزیر خارجه برای سفیر آنها برای یک "نشست بدون قهوه" احضاریه بفرستد.
یک قاضی ارشد انگلیس حکم داد که محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی که علاقمند به مسابقات اسب دوانی و نخست وزیر امارات متحده عربی است، مرتکب "سواستفاده تمام عیار از اعتماد و در حقیقت سواستفاده از قدرت" شده است.
او پیش از این هم در سال ۲۰۰۰ دسیسه ربودن دختر فراری اش شمسه را از کمبریجشایر انگلیس ترتیب داده و از دولت تونی بلر نخست وزیر وقت انگلیس خواسته بود تا بر آن سرپوش بگذارد. او در عین حال دسیسه ربود لطیفه، دخترش را هم به هنگام تلاش او برای فرار از دبی ترتیب داده بود.
پلیس اسکاتلندیارد انگلیس هم اعلام کرد در قبال این پرونده به تحقیقات در خصوص "ارتکاب چندین جرم در قبال شش قربانی ادعایی" پرداخته است.
رسانه ها گزارش دادند، در سند ارائه شده به دادگاه عالی انگلیس آمده است، شیخ مکتوم به عنوان یک همسر "زورگو و کنترلگر" به طور بالقوه مرتکب "نقض سریالی قوانین کیفری داخلی" شده است.


کد مطلب: 265042

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265042/ملکه-انگلیس-دور-حاکم-دبی-خط-کشید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com