تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
plusresetminus
حزب الله:برای اولین‌بار بازی‌های جدّی «نورولند»، «هاپی و الفبا» و «بخوانیم» به‌عنوان محتواهای تعاملی در کتاب‌های «بخوانیم» فارسی اول و «نگارش» اول تا ششم دبستان گنجانده شدند.
۰
کد مطلب : ۲۶۵۰۰۹
سه بازی‌ تعاملی به محتوای آموزشی کتاب‌های درسی دبستان اضافه شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سیدصادق پژمان با اشاره به اینکه این سه بازی جدی به منظور بهبود عملکرد فراگیری آموزش در دانش‌آموزان از امسال در کتاب‌های درسی گنجانده شده است، افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی سیاست‌گذاری، ریل‌گذاری، نظارت و حمایت در حوزه بازی‌های دیجیتال همواره تلاش کرده که به همه بخش‌های این زیست‌بوم و حوزه‌های متفاوت این اکوسیستم در قالب برنامه‌های کلان کوتاه‌مدت و بلندمدت توجه داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که طی چند سال اخیر توسط بنیاد دنبال شده، حوزه بازی‌های جدّی بوده است؛ بازی‌هایی که صرف نظر از رویکرد سرگرمی دارای اهداف آموزشی هستند و علاوه بر وجهه سرگرمی می‌توان از رویکرد آموزشی آن در نظام آموزشی کشورمان استفاده کرد.
سید صادق پژمان اظهار کرد: بنیاد طی ۵ سال گذشته با برگزاری رویداد جایزه بازی‌های جدی گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و به طور خاص از شکل‌گیری هسته‌های پژوهشی و تولید این بازی‌ها حمایت کرده است. گنجانده شدن سه بازی جدّی به‌عنوان محتواهای تعاملی در کتاب‌های فارسی اول و نگارش اول تا ششم دبستان نیز در راستای این اهداف و معرفی بازی‌های جدی به خانواده‌ها صورت گرفته است.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه این اقدام طی تعامل میان معاونت پژوهش بنیاد با دفتر تولید محتوای وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: طی این تعامل پیشنهاد گنجاندن محتوای تعاملی در قالب بازی‌های جدی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به صورت رمزینه (QR Code) مطرح و پیگیری شد. درنهایت اینکه از میان بازی‌های جدی پیشنهاد شده برای گنجانده شدن در کتاب‌های درسی سه بازی انتخاب شدند و از امسال این بازی‌های به شکل محتوای تعاملی، به صورت کاملاً رایگان در کتاب‌های درسی دانش آموزان برای بهبود مسیر آموزش آنها قرار گرفته‌اند.
سید صادق پژمان در پایان افزود: خانواده‌ها و دانش آموزان می‌توانند با اسکن رمزینه‌های (QR Code) گنجانده شده در ابتدای هر فصل کتاب «بخوانیم» اول و «نگارش» اول تا ششم دبستان به محتواهای تعاملی که به شکل بازی است و به بهبود فرآیند آموزش در دانش‌آموزان در قالب انجام تمرین‌هایی کمک می‌کند، دسترسی داشته باشند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین