کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"پاستوکووک" تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور همراه خود دارد/ قابلیت استفاده در سنین زیر ۱۸ سال

تسنیم , 17 مهر 1400 ساعت 11:44

حزب الله:رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه پاستور تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور نیز همراه خود دارد، از قابلیت تزریق این واکسن کرونا به کودکان خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا بیگلری در نشست خبری صبح امروز درباره واکسن انستیتو پاستور ایران (پاستوکووک) اظهار داشت: کارآزمایی بالینی فاز 1 و 2 موفقیت این واکسن را ثابت کرد و در فاز 3 نیز 44 هزار نفر در کوبا و 24 هزار نفر در هشت شهر ایران مورد مطالعه قرار گرفتند و واکسن "سوبرانا" یا همان "پاستوکووک" کارایی و ایمن بودن خود را به اثبات رساند.
قابلیت تزریق واکسن به کودکان
وی افزود: واکسنی که در دسترس مردم است علاوه بر ایجاد ایمنی یکی از بی‌خطرترین واکسن‌های جهان برای کروناست و استفاده از این واکسن در سنین زیر 18 سال شرایط را برای استفاده دانش‌آموزان از این واکسن مهیا می‌کند. نوزادان کشورمان تاکنون واکسن‌های انستیتو پاستور ایران را دریافت کرده‌اند و به این ترتیب واکسنی تولید شد که تنها واکسن "کنژوگه" دنیا است و تنها واکسنی است که در کنار خودش دوز یادآور هم تولید کرده و در کنار این ویژگی‌هایش قابلیت تزریق به سنین 3 تا 18 سال و بالای 18 سال را دارد.
رئیس انستیتو پاستور ایران درباره دوز یادآور واکسن پاستور که با نام سوبراناپلاس در کوبا و پاستوکووک‌ پلاس در ایران شناخته می‌شود، تصریح کرد: غیر از دو دوز اصلی واکسن، یک دوز دیگر نیز ساخته شده است که ایمنی را شدیداً تحریک نمی‌کند و لازم نیست از واکسن اصلی برای تحریک استفاده شود زیرا استفاده از واکسن اصلی به عنوان دوز بوستر ممکن است عوارض شدیدتری ایجاد کند؛ در حالی که هیچ یک از واکسن های دنیا تاکنون دوز یادآور را طراحی نکرده‌اند اما در واکسن پاستور این دوز بوستر طراحی شده است.
تزریق دوز یادآور به افراد با سابقه ابتلا به کرونا
وی با بیان اینکه یادآور این واکسن می‌تواند در کسانی که قبلا به کووید مبتلا شده‌اند ایمنی کافی ایجاد کند، گفت: واکسن پاستور می‌تواند به عنوان دوز بوستر(یادآور) واکسن‌های دیگر نیز به کار برود و با توجه به اینکه نشان داده شده که بعد از دو دوز نیاز به واکسیناسیون با دوز یادآور وجود دارد واکسن پاستور تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور نیز همراه خود دارد و 92 درصد در پیشگیری از بیماری شدید و بستری شدن اثر دارد.
دو دوز واکسن پاستور برای کودکان کافی است
بیگلری گفت: ایمنی‌زایی با 3 دوز واکسن پاستور در 99 درصد افراد دیده می‌شود و در کودکان به دو دوز واکسن نیاز است و می‌شود به این حد از ایمنی رسید، با توجه به اینکه نیاز به دوزهای یادآور خواهیم داشت، به اندازه کافی واکسن در اختیار کشورمان هست.
وی با تأکید بر اینکه باتوجه به ورود سویه دلتا، واکسن‌ها کارایی‌شان به کمتر از نصف رسیده است؛ خاطرنشان کرد: کارایی واکسن‌های غربی و اروپایی که پیش از این 95 درصد بود با شیوع واریانت دلتا به نصف یا زیر 50 درصد رسید اما واکسن پاستور یک واکسن معتبر را در اختیار مردم قرار می‌دهد و پیشینه یکصد ساله انستیتو پاستور ایران آرامشی را ایجاد می‌کند که مردم کشورمان از آن استفاده کنند.


کد مطلب: 265005

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/265005/پاستوکووک-تنها-واکسن-دنیاست-دوز-یادآور-همراه-خود-قابلیت-استفاده-سنین-زیر-۱۸-سال

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com