کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با اشاره به مسئله تایوان؛

شی جینپینگ: تجزیه طلبان روسیاه خواهند شد

مهر , 17 مهر 1400 ساعت 10:02

حزب الله:رئیس جمهور چین در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد انقلاب چین که موجب فروپاشی سلطنت در این کشور شد، اعلام کرد اتحاد کامل چین محقق خواهد شد.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین گفت که مسئله تایوان ناشی از ضعف و هرج و مرج ملت چین است و در صورت تحقق جوانسازی ملی حل خواهد شد.
شی در این باره گفت: این امر با روند کلی تاریخ چین تعیین می‌شود، اما مهمتر از آن، این مسئله اراده مشترک همه مردم چین است.
وی یادآور شد اتحاد ملی از طریق مسالمت آمیز به بهترین نحو منافع همه ملت چین را شامل می‌شود، از جمله هموطنان در تایوان.
هموطنان در هر دو طرف تنگه تایوان باید در سمت راست تاریخ بایستند و دست به دست هم دهند تا به اتحاد کامل و احیای ملت چین برسند.
وی گفت کسانی که میراث خود را فراموش کنند، به سرزمین مادری خود خیانت کنند و به دنبال تجزیه کشور باشند، پایان خوبی نخواهند داشت. شی در ادامه افزود که مردم آنها را تحقیر و تاریخ آنها را محکوم خواهد کرد.
شی در ادامه گفت که مساله تایوان صرفاً یک مسأله داخلی برای چین است و هیچ دخالت خارجی در آن پذیرفته نیست.
وی همچنین تاکید کرد: اتحاد کامل کشور ما محقق خواهد شد و می‌تواند محقق شود.
پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.
این در حالی است که آمریکا و متحدان غربی اش بر اساس سیاست «ایندوپاسیفیک» برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال فتنه انگیزی در این منطقه گسترده از دنیا هستند.


کد مطلب: 264978

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/264978/شی-جینپینگ-تجزیه-طلبان-روسیاه-خواهند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com