تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
حزب الله: مدیر سامانه شکایات نماد اعتماد الکترونیکی گفت: اگر می‌خواهید از سایتی خرید کنید با مراجعه به enamad.ir، لیست نماد‌های تعلیق شده را ببینید و بعد اقدام به خرید کنید.
۰
کد مطلب : ۲۶۴۱۶۰
قبل از خرید اینترنتی، لیست نماد‌های تعلیق شده را چک کنید!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با توجه به بالا بودن میزان شکایات از سایت دیبا موبایل، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این موضوع شد. در این سایت ۹۴ شکایت به ثبت رسیده است و به گفته شاکیان، در مجموع حدود ۱۴۰ میلیون به درگاه این سایت واریز شده، اما هیچ یک از افراد کالای خود را دریافت نکرده‌اند.
 
نسیم صالحی مدیر سامانه شکایات نماد اعتماد الکترونیکی، درباره حذف نماد الکترونیکی از روی این سامانه گفت: نماد اعتماد الکترونیک این سایت در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ تعلیق شد. فرآیند بررسی به این صورت است که اگر سامانه‌ای شکایت مردم را پاسخ ندهد یا حتی پاسخ‌های کامل نباشد، ما آن را بررسی خواهیم کرد و در این صورت طبق دستورات با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
 
او ادامه داد: اگر کاربران در شناسنامه نماد اعتبار الکترونیکی شرکت دیبا موبایل را نگاه کنند تعداد ۹۴ شکایت را خواهند دید. در واقع برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پس از حذف نماد الکترونیکی، کاربران همچنان می‌توانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند.
 
صالحی بیان کرد: اگر می‌خواهید از سایتی خرید کنید با مراجعه به سایت enamad.ir، لیست نماد‌های تعلیق شده ببینند و بعد اقدام به خرید کنند.
 
مدیر سامانه شکایات نماد اعتماد الکترونیکی توضیح داد: متاسفانه بعد از تعلیق نماد باز هم تعداد شکایات زیادی از این شرکت ثبت شده و حتی ما به سایت شاپرک درخواست دادیم که در گاه این سامانه را حذف کنند، اما با این حال وقتی کسب و کار پاسخ نمی‌دهد ما این مسئله را به سازمان‌های ذیبرط مثل سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارسال می‌کنیم. اگر باز هم پاسخگو نبودند پرونده به تعزیرات ارجاع داده می‌شود.
 
او ادامه داد: ما همچنان کسب و کار‌هایی را که با جوابگو نیستن را به نظارت بر اماکن عمومی ناجا اطلاع می‌دهیم تا به شکایات موجود رسیدگی کنند.
 
صالحی اظهار کرد: برخی از سایت‌ها به دلیل آن که قیمت‌هایی که برای کالاهایشان می‌گذارند کم‌تر از نرخ معمول است متاسفانه مردم اقدام به خرید می‌کنند و دیگر به نماد الکترونیکی آن توجه زیادی نمی‌کنند.
 
رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در همین رابطه توضیح داد: سایت دیبا موبایل نشان اعتماد کسب و کار‌های اینترنتی را ندارد. در صورتیکه آئین نامه قانون نظام صنفی رایانه‌ای نوشته شده است که اگر کسب و کار مجازی که فعالیت صنفی دارد و می‌خواهد ادامه دهد باید از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی نماد اعتماد خود را دریافت کند.
 
او ادامه داد:  در مورد این سامانه نمادی کسب نشده است، پس در این شرایط اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی هیچ مسئولیتی در این موضوع ندارد و نمی‌تواند کاری انجام دهد.
 
الفت نسب اظهار کرد: توصیه میکنم مردم از کسب و کار‌های مجازی خرید کنند که مجوز اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی را داشته باشند و فقط به نماد اعتماد تکیه نکند.
 
الفت نسب درباره تعلیق این سایت توضیح داد: قانونی وجود ندارد که بتوان سایت را حذف کرد فقط میتوان از طریق نماد‌ها شکایت کرد و درگاه آن‌ها حذف کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین