تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
plusresetminus
حزب الله:برخی از ستاره‌های حال حاضر فوتبال جهان ممکن است در پایان فصل از دنیای بازیگری خداحافظی کنند.
۰
کد مطلب : ۲۶۴۱۳۱
کدام فوتبالیست‌های بزرگ در پایان فصل خداحافظی می‌کنند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فوتبال‌دوستان باید خوشحال باشند که در سال‌های اخیر شاهد نمایش برخی از بهترین بازیکنان تاریخ بودند. در حالی که برخی از بزرگان دنیای فوتبال پیش از این از مستطیل سبز خداحافظی کردند، هنوز برخی از بازیکنان بزرگ وجود دارند که دوران حرفه‌ای آن‌ها طولانی‌تر از حد انتظار بوده است.
بازیکنان فوتبال معمولا در اواخر دهه سوم زندگی خود به اوج می‌رسند و قبل از ۳۵ سالگی بازنشسته می‌شوند. بازیکنان معدودی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی سنت شکنی کرده و تا ۳۴ سالگی خود را در اوج نگه داشته اند.  
در این گزارش ۵ بازیکن بزرگی را معرفی می‌کنیم که ممکن است در پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از دنیای فوتبال خداحافظی کنند.  

۱- زلاتان ابراهیموویچ - آث میلان 

زلاتان ابراهیموویچ یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال است.  این مهاجم سوئدی نخستین بازی خود را با مالمو در سال ۱۹۹۹ انجام داد و از آن زمان تاکنون در چند باشگاه بزرگ بازی کرده است. ابراهیموویچ در ۲۲ سال اخیر در ۹ باشگاه مختلف بازی کرده و تقریبا در تمام آن‌ها به موفقیت رسیده است.
او بیشتر به خاطر بازی در پاری سن ژرمن و آث میلان مشهور است، زیرا در این تیم‌ها موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. زلاتان بیش از ۷۰۰ بازی در دوران حرفه‌ای خود انجام داده و بیش از ۵۰۰ گل به ثمر رسانده است.
زلاتان که از نظر خیلی‌ها به عنوان بهترین مهاجم نسل خود شناخته می‌شود، دارای توانایی هجومی خاصی است که مهاجمان کمی از آن برخوردار هستند.
ویترین افتخارات مهاجم سوئدی دیدنی است. زلاتان عنوان قهرمانی لیگ‌های هلند، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا را در کارنامه دارد. او حتی با هر دو تیم شهر میلان قهرمانی سری آ را تجربه کرده است و ۳ بار با پیراهن پاری سن ژرمن برنده کفش طلا شد.
زلاتان تنها بازیکن تاریخ است که در لیگ قهرمانان اروپا برای ۷ تیم بازی کرده است. او همچنین یکی از ۳ بازیکنی است که به همراه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در ۱۱ فصل متوالی در ۵ لیگ معتبر اروپایی بیش از ۱۰ گل به ثمر رسانده است.  
شکی نیست که نام زلاتان به عنوان یکی از بهترین بازیکنان در تاریخ فوتبال ثبت شده است. زلاتان ماه آینده ۴۰ ساله می‌شود و احتمال دارد در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند و برای دوره بعدی زندگی خود آماده شود.  
زلاتان ابراهیموویچ - آث میلان

۲- جورجو کیه لینی - یوونتوس 

جورجو کیه لینی یکی از وفادارترین بازیکنان یوونتوس است. کیه لینی پس از نخستین بازی خود در لیورنو، ۲ سال را در رم گذراند و در نهایت در سال ۲۰۰۴ با یوونتوس قرارداد بست. از آن زمان تاکنون ۱۷ سال گذشته است. او تاکنون بیش از ۴۰۰ بازی در سری آ انجام داده است.
کیه لینی در طول دوران بازیگری خود افتخارات زیادی کسب کرده است. کیلینی با ۹ قهرمانی در سری A با یوونتوس، مطمئنا به عنوان اسطوره تاریخ این باشگاه شناخته خواهد شد. او تا حد زیادی در تیم ملی ایتالیا هم تاثیرگذار بوده است و در مسابقات یورو ۲۰۲۰ که با قهرمانی ایتالیا همراه شد، کاپیتان تیم ملی کشورش بود.  
این بازیکن ۳۷ ساله دوران حرفه‌ای پرباری را پشت سر گذاشته و به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ با مستطیل سبز خداحافظی خواهد کرد.
جورجو کیه لینی - یوونتوس

۳- تیاگو سیلوا - چلسی

تیاگو سیلوا دیگر بازیکنی است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک بازنشسته شود. سیلوا به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیا شناخته می‌شود. این مدافع برزیلی ۸ سال برای پاری سن ژرمن بازی کرد و ۷ بار لیگ یک و ۵ بار جام حذفی فرانسه را فتح کرد. سیلوا سال گذشته با چلسی قرارداد بست و خیلی‌ها این باشگاه را ایستگاه پایانی او در فوتبال حرفه‌ای قلمداد کردند. او خیلی زود جواب منتقدان را داد و با عملکرد خوب خود خط دفاعی آبی‌ها را ایمن‌تر کرد.  
تحت نظر توماس توخل، سیلوا به یکی از مهم‌ترین بازیکنان خط دفاعی چلسی تبدیل شده است. تاثیر او در چلسی آشکار است، زیرا این تیم در نخستین دوره لیگ قهرمانان اروپا که سیلوا را در اختیار داشت، قهرمان این رقابت‌ها شد.  
البته او دیگر قادر به حضور در تمام بازی‌ها نیست و به همین دلیل توخل در بازی‌های مهمی که به تجربه و مهارت سیلوا در آن نیاز است از او استفاده می‌کند.  
این احتمال وجود دارد که سیلوا با پایان قراردادش در سال ۲۰۲۲، با پیراهن چلسی از فوتبال خداحافظی کند.  
تیاگو سیلوا - چلسی

۴- لوکا مودریچ - رئال مادرید 

لوکا مودریچ قطعاً یکی از بهترین هافبک‌های نسل خود است. بازیکن کروات سال ۲۰۰۳ کارش را با پیراهن دینامو زاگرب آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۸ راهی تاتنهام شد. نام مودریچ در تاتنهام بر سر زبان‌ها افتاد و با عملکرد فوق العاده خود فوتبال‌دوستان را تحت تاثیر قرار داد. نمایش‌های فوق العاده او باعث شد تا در سال ۲۰۱۲ به رئال مادرید بپیوندد.  
این بازیکن ۳۶ ساله در طول دوران حضور ۹ ساله خود در رئال مادرید ۲ قهرمانی لالیگا، ۳ قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا و ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است. مودریچ یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی کرواسی نیز به شمار می‌رود. تیم ملی کرواسی با درخشش او به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ رسید، اما این تیم با شکست برابر فرانسه به نایب قهرمانی رضایت داد. تلاش‌های او باعث شد تا در سال ۲۰۱۸ توپ طلا را از آن خود کند و بر سیطره مسی و رونالدو بر این جایزه مهم پایان دهد.
اوایل این ماه مودریچ ۳۶ ساله شد و بعید نیست که او در پایان فصل کفش هایش را بیاویزد.
 لوکا مودریچ - رئال مادرید
 

۵- جانلوئیجی بوفون - پارما

جانلوئیجی بوفون بیش از ۲۰ سال است که بازی می‌کند.  بوفون اولین بازی حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۹۵ برای پارما انجام داد. اکنون بیش از ۲۰ سال از حضور او درون مستطیل سبز می‌گذرد.  این دروازه بان ۴۳ ساله سابقه بازی در تیم‌های یوونتوس و پاری سن ژرمن را دارد و ابتدای امسال به پارما بازگشت.
بوفون که به واکنش‌های خوب در تورین مشهور بود، ۱۷ سال را در یوونتوس گذراند و در سال ۲۰۱۹ به پاریس رفت. بوفون ۱۰ عنوان قهرمانی در سری A و ۵ قهرمانی در کوپا ایتالیا کسب کرده است. او در یک فصل حضورش در پاری سن ژرمن، عنوان قهرمانی لوشامپیونه را هم تجربه کرد.  
بوفون از سال ۱۹۹۷ دروازه بان تیم ملی ایتالیا شد و در مجموع ۱۷۸ بازی برای آتزوری انجام داد. به یاد ماندنی‌ترین لحظه حضور او در تیم ملی، قهرمانی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ بود.
بوفون از دوران حرفه‌ای طولانی و موفقی برخوردار بوده است. او ماه ژانویه ۴۴ ساله می‌شود و این احتمال وجود دارد که با پیراهن باشگاه دوران جوانی اش از فوتبال خداحافظی کند.  
جانلوئیجی بوفون - پارما
انتهای پیام/
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین