تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
plusresetminus
حزب الله:همتی گفت: با تسریع روند واکسیناسیون در کشور، محموله جدید واکسن فردا وارد خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۶۷
واردات ۱۲ میلیون دوز واکسن ویژه دانش آموزان در مهرماه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران بیان کرد: واردات واکسن و تزریق آن به هم وطنان با شتاب مناسبی در حال انجام است و با توجه به ورود محموله‌هایی در روز‌های گذشته شرایط خوبی بر جامعه حکم فرماست و واکسیناسیون با سرعت مناسب در حال انجام است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در هفته‌ای که قرار داریم ۵ میلیون دوز واکسن وارد خواهد کرد و در هفته آینده دو محموله ۶ میلیون دوزی مخصوص دانش آموزان وارد کشور خواهد شد.
همتی افزود: جمع واکسن‌هایی که از محور صلیب سرخ، هلال احمر به کشور وارد خواهد شد از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان نزدیک ۶۰ میلیون دوز است.امیدواریم در هفته‌های پیش رو با تسریع در روندی که در واکسیناسیون ایجاد شده است به بیش از ۷۰ درصد واکسیناسیون هم وطنانمان برسیم.
وی بیان کرد: همکاری خوب و مناسب جمعیت هلال احمر در امر تزریق واکسن کماکان ادامه دارد و بسیاری از مراکز هلال احمر به صورت مستقل و برخی از مراکز به صورت تجمیعی اداره می‌شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بازگشایی مدارس توسط نهاد‌های ذی ربط اعلام شده و شکل باز شدن مدارس را دولت اعلام خواهد کرد. هلال احمر در بحث واردات واکسن مخصوص افراد ۱۲ تا ۱۸ سال قدم موثری را برداشته است و این آمادگی را داریم که در روز‌های پیش رو مراکز تزریق هلال احمر در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم و در دهه اول مهرماه ۱۲ میلیون دوز واکسن دانش آموزی وارد کشور خواهد شد.
وی گفت: مسئله مهم این روز‌ها سرعت گرفتن واکسیناسیون است که با جلساتی که برگزار می‌شود مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد. تامین منابع مالی توسط بانک مرکزی و همکاری خوب وزارت خارجه در این امر قابل توجه است.
همتی بیان کرد:در صورتی که نیاز برای تامین واکسن برای دوز سوم یا دوز یادآور باشد مشکلی برای تامین آن نداریم. تاکنون مشکل چشم گیری در تامین تمامی انواع واکسن در کشورمان نداشتیم و چیز خاصی به ثبت نرسیده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین