تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله:در این گزارش برخی از اشتباهات رایج در دنیای عجیب و غریب رمزارز را آورده‌ایم.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۶۰
۵ اشتباه رایج در دنیای رمزارز چیست؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بهترین نکات مربوط به معاملات رمزارز ناشی از سال‌ها سرمایه گذاری در بازار‌های آن است. خوشبختانه، با استفاده از این راهنمای مفید، هر مبتدی می‌تواند بیاموزد که چگونه از اشتباهات رایج رمز ارز جلوگیری کند و از پول خود حداکثر استفاده را بکند.
در ادامه برخی از اشتباهات رایج در این دنیای عجیب و غریب را آورده ایم:
۱. خرید فقط به دلیل پایین بودن قیمت
قیمت‌های پایین همیشه نشان دهنده معاملات خوب نیست. گاهی اوقات قیمت‌ها به دلایلی پایین است. اغلب، توسعه دهندگان یک پروژه را ترک می‌کنند و به روزرسانی صحیح متوقف می‌شود و این باعث می‌شود ارز رمزنگاری شده ناامن باشد.
۲. گرفتار کلاهبرداری شدن
کلاهبرداران گاهی اوقات با "فرصت سرمایه گذاری" از طریق ایمیل یا پیامک با قربانیان تماس می‌گیرند. آن‌ها قول می‌دهند در صورت ارسال رمزارز خود به کیف پول دیجیتالی خاص، مبلغ دو یا سه برابر سرمایه گذاری به سرمایه گذاران بدهند.
به یاد داشته باشید: پیشنهادات پول رایگان همیشه باید با شک و تردید زیادی مورد بررسی قرار گیرد.
جعل کردن
مجرمان می‌توانند به راحتی قیمت رمزارز بسیار کوچک یا ناشناخته را افزایش یا کاهش دهند، سفارشات خرید یا فروش جعلی ایجاد کنند و گاهی اوقات ارزش ارز‌ها را صد‌ها درصد به طور همزمان افزایش دهند.
هنگامی که معامله گران ناخواسته وارد عمل می‌شوند و سعی می‌کنند قسمتی از عملیات را بگیرند، جنایتکاران سفارشات را لغو می‌کنند و در شرایطی می‌تواند باعث سقوط قیمت شود.
گاهی اوقات جنایتکاران صاحب مقدار زیادی از یک رمزارز خاص می‌شوند (از طریق پیش استخراج مقدار زیادی از آن قبل از اینکه در دسترس عموم قرار گیرد).
آن‌ها می‌توانند قیمت را با تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهند، سپس آن را در صرافی‌های رمزارز با قیمت بالاتر بفروشند. سپس آن‌ها ناپدید می‌شوند.
نرم افزار کیف پول مخرب
بهترین نکات رمزنگاری به شما می‌گوید که از کیف پول‌های رمزارز شناخته شده مانند Ledger، Trezor، Exodus یا MetaMask استفاده کنید. کیف پول‌های مبهم یا ناشناخته در فروشگاه Google Play یا App Store می‌توانند وجوه رمزنگاری شده شما را با کد نامشخص سرقت کنند.
سکه‌های تقلبی
با وجود رمزارز زیادی در بازار، تشخیص آنچه واقعی است دشوار است.
وقتی روی کوین‌های تقلبی سرمایه گذاری می‌کنید، جنایتکاران می‌توانند هویت شما و غالباً پول‌های به دست آمده شما را بدزدند. آن‌ها این کار را از طریق فیشینگ انجام می‌دهند؛ شما را متقاعد می‌کنند که روی پیوند‌های ایمیل‌هایی که نرم افزار‌های جاسوسی را در رایانه شما نصب می‌کنند، کلیک کنید. حرف دیگران را در نظر نگیرید و تا آنجا که ممکن است از منابع خود برای انجام تحقیقات خود استفاده کنید.
۳. سرمه گذاری همه دارایی‌های خود
برخی از سیستم عامل‌های تجاری مشکوک‌تر پیشنهاد می‌کنند که باید تا حد امکان پول خود را با شرط بندی حداکثر کنید. این راهی درست نیست.
نکات سرمایه گذاری رمزنگاری بهتر این است که فقط از بخش معینی از سرمایه گذاری خود استفاده کنید و همیشه یک صندوق نقدی اضطراری داشته باشید که هرگز در بازار سرمایه گذاری نمی‌شود.
۴. فکر کنید که رمزارز درآمدی آسان است
درآمدزایی از طریق تجارت هر نوع دارایی مالی، اعم از سهام و کالا‌هایی مانند نقره و طلا یا رمزارز، آسان نیست. هر کسی که متفاوت می‌گوید احتمالاً سعی می‌کند شما را فریب دهد تا اشتباهات رمزنگاری را مرتکب شوید.
۵. فراموش کردن عبارت کلیدی رمزارزتان
اگر کیف پول سخت افزاری برای ذخیره رمزنگاری خود به صورت آفلاین دارید، فراموش کردن عبارت کلیدی شما مانند از دست دادن کلید‌های صندوق بانکی است. بدون عبارت کلیدی، همه رمزارز‌های شما غیر قابل برگشت خواهند بود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین